Permalänk
Medlem

Razer Blackwidow Ultimate (Nordic layout)

Hej!

Min fråga är enkel att besvara för de personer som äger ett sådant tangentbord, eller har sett ett Irl. Min fråga är:
Har detta tangentbord de svenska bokstäverna (å, ä och ö) och likadan layout? Jag har inte hittat så mycket på internet som kan besvara min fråga. Om ni vet, skriv gärna ett svar till mig så att jag vet!

Tack på förhand

Edit: Jag hittar förövrigt ingen bild på ett sådant tangentbord med nordisk layout. Om ni hittar, länka gärna!

Permalänk
Medlem

Nordisk layout har alltid å,ä och ö som jag har fattat det, alltså borde detta även ha det. Kan inte hitta några bilder dock... (slö )

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Å är ensam, ä och ö kombinerad med dom danska och norska varianterna

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Å är ensam, ä och ö kombinerad med dom danska och norska varianterna

Tack! Kan du hitta en bild för att bekräfta det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxlol:

Tack! Kan du hitta en bild för att bekräfta det?

Vad är det att bekräfa? har det nordisk layout så har det.

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nascend:

Vad är det att bekräfa? har det nordisk layout så har det.

Absoult, jag håller med hur du tänker. Men om jag inte hittar EN enda bild på google som säger att det är så, då blir man ju lite skeptisk..

Permalänk
Medlem

Tog ett snabbt foto på mitt vanliga black widow, exakt lika tangentbords layout.

Edit: Ojdå, felvänd, men man ser fortfarande layouten.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/hardvara/118246-razer_blackwidow_ult...

Läs titeln på den engelska beskrivningen.

"Razer BlackWidow Ultimate Mechanical Keyboard Nordic layout"

ggustavsson har rätt, don't worry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/377104_2919069...

Tog ett snabbt foto på mitt vanliga black widow, exakt lika tangentbords layout.

Edit: Ojdå, felvänd, men man ser fortfarande layouten.

Tack! Rekommenderar du att köpa vanliga eller ultimate? Det är ju inte stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxlol:

Tack! Rekommenderar du att köpa vanliga eller ultimate? Det är ju inte stor skillnad.

Om du vill ha en USB hub och mic/ljud ingång på ditt tangentbord så är ju ultimate valet för dig, eller om du vill ha backlit så man kan se i mörkret, men annars så kan du köpa vanliga för att spara lite pengar.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxlol:

Tack! Rekommenderar du att köpa vanliga eller ultimate? Det är ju inte stor skillnad.

Om du känner för att beställa från razer själva så tycker jag du skall ta en titt på "Blackwidow stealth edition" ( http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID.... ) dock så finns den inte hos dem just nu, men skulle personligen köpt denna för blackwidow låter som fan om man är gamern som vänder dygnet och spelar hela natten, de som bor hos dig kommer tacka dig haha ^^

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Om du känner för att beställa från razer själva så tycker jag du skall ta en titt på "Blackwidow stealth edition" ( http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID.... ) dock så finns den inte hos dem just nu, men skulle personligen köpt denna för blackwidow låter som fan om man är gamern som vänder dygnet och spelar hela natten, de som bor hos dig kommer tacka dig haha ^^

Uhm.. de skriver det inte, inte ens på technical specifications (om jag inte är helt blind), men skillnaden verkar vara att de använder bruna istället för blåa switchar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Uhm.. de skriver det inte, inte ens på technical specifications (om jag inte är helt blind), men skillnaden verkar vara att de använder bruna istället för blåa switchar?

"Silent, tactile feedback on key press"

"Silent mechanical key architecture for superior tactility and faster response
The Razer BlackWidow Ultimate Stealth Edition’s mechanical key architecture provides a distinctive yet silent tactile feedback in form of a light pronounced tap to your fingers giving you an entirely new feel on your gaming keyboard. With an optimized actuation force of 45g and a reduced actuation distance of 2mm, the Razer BlackWidow Ultimate Stealth Edition’s keys allow actuation of your commands faster than any other standard keyboard."

"Go ninja into battle with the Razer BlackWidow Ultimate Stealth Edition. The award-winning mechanical keyboard is still the benchmark for crisp, tactile actuations and gaming-grade responsiveness with every key press. Now outfitted with silent key switches for quieter feedback and designed with a sleek black matte finish for gamers who favor silent strikes from the shadow and meticulous pwnage."

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Razers sätt att beskriva mx cherry brown är ju lite... oroväckande. Lite Apple varning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Razers sätt att beskriva mx cherry brown är ju lite... oroväckande. Lite Apple varning.

Håller med.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

"Silent, tactile feedback on key press"
...

from the shadow and meticulous pwnage."

Förstår inte vad du vill ha sagt?