Vad kan jag gör för att bli av med Tearing?

Permalänk

Vad kan jag gör för att bli av med Tearing?

Det hela med Tearing håller på gå mig på nerverna. Jag ställer inställningar till det högsta nivån i varje spel. för att belasta korten. Men ändå upplever jag massivt med tearing.

Jag har testat och använda Vsyn .. Men FPS i spelet droppar till ca 30 från det normala 80-90 som jag har. jag har testat och ha vsyn på, samt använda triple buffering. men det har inte hjälpt till heller.

som ni ser här.
http://www.youtube.com/watch?v=vT-l1Bjq_WU

skärmen e en hp w2216
detta gäller pc2.( kolla sig)
vad mer kan jag göra?

-------------------- kan moderatorn flytta detta till Radeon sektionen? råkade skriva det i GeForce.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem

ser inga screentearings i din video men vanligaste och lättaste sättet är att underklocka grafikkortet

Permalänk

testa att sätta max fps på 60 istället för att använda vsync, då får du inte problemen med att den antingen ligger på 60 elller 30 utan den ligger alltid på eller under 60 utan att hoppa ner till 30 så fort det blir under 60.
Vet dock inte hur man gör detta;)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω