Permalänk
Medlem

ESD skadat GTX 570?

Tjena, har ett GTX 570 i min dator, se spec nedan. Och i BF3 får jag mellan 40-60 fps med vilka inställningar jag än spelar... alltså samma fps även om jag har på low medium eller high. Tror ni mitt GTX 570 är ESD skadat eller flaskar bara min prolle, känns som att det flöt på bättre när jag precis satte inte kortet. Jag tog på ett element (har hört att det ska vara bra) och sedan tog jag på mig ESD armband vid montering. Men innan det så tog jag ju såklart upp kortet och tittade på det.

Vad tror ni?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Tjena, har ett GTX 570 i min dator, se spec nedan. Och i BF3 får jag mellan 40-60 fps med vilka inställningar jag än spelar... alltså samma fps även om jag har på low medium eller high. Tror ni mitt GTX 570 är ESD skadat eller flaskar bara min prolle, känns som att det flöt på bättre när jag precis satte inte kortet. Jag tog på ett element (har hört att det ska vara bra) och sedan tog jag på mig ESD armband vid montering. Men innan det så tog jag ju såklart upp kortet och tittade på det.

Vad tror ni?

MVH

Du har inet ESD skada.
Snarare att din cpu flaskhalsar som en tok till gtx 570
Även om din cpu inte ska flashhalsa hårt.
Men 60 fps på high är juh inte så farligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Du har inet ESD skada.
Snarare att din cpu flaskhalsar som en tok till gtx 570
Även om din cpu inte ska flashhalsa hårt.
Men 60 fps på high är juh inte så farligt

Det är som högst och medel ligger väl på 30-40 när jag har på high

Tack för svar, då behöver jag inte vara orolig!

God jul

Permalänk
Medlem

Varför specifikt ESD? Om du får samma resultat är det väl troligt att det är någon annan flaskhals. BF3 kräver inte mycket av processorerna. Vad jag sett skall en i3 klara av det utan något problem, det är grafikkorten det hänger på. Kör andra tester istället, bencha och jämför med andra. Drivrutiner är alltid trevliga att uppdatera, men det känns lite lekskola i sammanhanget. Rekommenderar att du besöker tomshardware och spanar in deras bf3-test med jämförelser.

Lycka till och God Jul!

Edit: Intel Core 2 Quad 2.5 GHz Q8300 är jag inte särskillt övertygad om däremot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sälen:

Varför specifikt ESD? Om du får samma resultat är det väl troligt att det är någon annan flaskhals. BF3 kräver inte mycket av processorerna. Vad jag sett skall en i3 klara av det utan något problem, det är grafikkorten det hänger på. Kör andra tester istället, bencha och jämför med andra. Drivrutiner är alltid trevliga att uppdatera, men det känns lite lekskola i sammanhanget. Rekommenderar att du besöker tomshardware och spanar in deras bf3-test med jämförelser.

Lycka till och God Jul!

Edit: Intel Core 2 Quad 2.5 GHz Q8300 är jag inte särskillt övertygad om däremot!

Vet att processorn är kass om det är det du menar, hade tänkt kasta in en 2600k

Permalänk
Medlem

Det är garanterat prollen som flaskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Tjena, har ett GTX 570 i min dator, se spec nedan. Och i BF3 får jag mellan 40-60 fps med vilka inställningar jag än spelar... alltså samma fps även om jag har på low medium eller high. Tror ni mitt GTX 570 är ESD skadat eller flaskar bara min prolle, känns som att det flöt på bättre när jag precis satte inte kortet. Jag tog på ett element (har hört att det ska vara bra) och sedan tog jag på mig ESD armband vid montering. Men innan det så tog jag ju såklart upp kortet och tittade på det.

Vad tror ni?

MVH

överklocka processorn. Jag har mkt sämre processor än dig och får 40-60fps så i vilket fall som helst är det konstigt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

överklocka processorn. Jag har mkt sämre processor än dig och får 40-60fps så i vilket fall som helst är det konstigt.

Din är väl överklockad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Din är väl överklockad?

yes.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Avstängd

kolla om din prolle ligger på 99% usage när du lirar bf3, om den ligger på 90-99% så flaskar prollen.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av zabera:

Tjena, har ett GTX 570 i min dator, se spec nedan. Och i BF3 får jag mellan 40-60 fps med vilka inställningar jag än spelar... alltså samma fps även om jag har på low medium eller high. Tror ni mitt GTX 570 är ESD skadat eller flaskar bara min prolle, känns som att det flöt på bättre när jag precis satte inte kortet. Jag tog på ett element (har hört att det ska vara bra) och sedan tog jag på mig ESD armband vid montering. Men innan det så tog jag ju såklart upp kortet och tittade på det.

Vad tror ni?

MVH

Det är garanterat din processor som är flaskhalsen. Jag kör med en Q9300 2.5 Ghz @ 3.0 Ghz. Har precis samma moderkort som du har och du kan enkelt få upp din processor i 3.0 Ghz genom att höja frekvensen på FSBn till 400 Mhz.