SSD update fungerar inte? hjälp!

Permalänk
Medlem

SSD update fungerar inte? hjälp!

Hej efter många blue screens så ska jag uppdatera firmware på mina 2st OCZ vertex 3. Problemet uppstår när jag har satt in den i datorn och startar OCZ toolbox 3.01.11 de står "no ocz technology drives found!"

hur gör jag för att den ska känna igen disken?
behöver jag ta någon tidigare update innan jag kör den här?

Hjälp Tack!!!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

har du kört dom i raid?
om du har det måste du kanske slå av raid i bios först om du kopplar in en disk i taget så att säga
och den/dom dyker inte upp i listan om du går in på disk managern heller?
höger kilcka på den här datorn och välj manage (Hantera på svenska på tror jag)

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

har du kört dom i raid?
om du har det måste du kanske slå av raid i bios först om du kopplar in en disk i taget så att säga
och den/dom dyker inte upp i listan om du går in på disk managern heller?
höger kilcka på den här datorn och välj manage (Hantera på svenska på tror jag)

den dyker upp i disk hanteraren men inte i toolbox så här ser de ut:

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Hej efter många blue screens så ska jag uppdatera firmware på mina 2st OCZ vertex 3. Problemet uppstår när jag har satt in den i datorn och startar OCZ toolbox 3.01.11 de står "no ocz technology drives found!"

hur gör jag för att den ska känna igen disken?
behöver jag ta någon tidigare update innan jag kör den här?

Hjälp Tack!!!

Du ska kunna uppgradera direkt. Testa att koppla in SSD i en annan dator och se om problemet kvarstår, annars testa att byta Sata-kontakt! Lycka till och God Jul!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe94:

Du ska kunna uppgradera direkt. Testa att koppla in SSD i en annan dator och se om problemet kvarstår, annars testa att byta Sata-kontakt! Lycka till och God Jul!

har prövat att byta SATA men fungerar inte. Har inte möjligheten att testa på en annan dator nu, men tack för tipset och god jul!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

prova att formatera om den i diskhanteraren först sedan testa och uppdatera om den
enda jag kan komma på just nu

EDIT
kom på en till grej
vad kör du för disk just nu?
är tex achi påslaget i bios kan vara något så enkelt

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Kör du ACHI? Isf testa IDE läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

har prövat att byta SATA men fungerar inte. Har inte möjligheten att testa på en annan dator nu, men tack för tipset och god jul!

Prova denna iso:
http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?89670-...

Visa signatur

__________________
Cooler Master Stacker 830 SE - Cooler Master Real Power Modular 850W - ASRock P67 Extreme 6 REV B3 - Intel Core i5 2500K @4,6GHz - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 - Corsair Cooling Hydro H80 - OCZ SSD Agility 3 120GB - Windows 7 Home Premium 64-bit