Köpa spel på Steam för dollar

Permalänk
Medlem

Köpa spel på Steam för dollar

* Använd en amerikansk proxy för att få en amerikansk IP.

* Registrera ett nytt Steam-konto via proxyn, på hemsidan eller via Steam-klienten. Det går inte att använda sitt vanliga account (?).

* Lägg till spelet/spelen du ska köpa, som gift.

* Använd PayPal och betala för spelen.

* Skicka spelen till det svenska kontot.

* Installera spelen och börja lira!

Tror ni att detta fungerar? Spelen blir så jäkla mycket billigare med dollar!

Har ni gjort som mig och spenderat alldeles för mycket på Steam-rean?

Permalänk
Medlem

Ser inte varför det inte skulle funka, testa? Köp något billigt indie spel och se vad som händer.
Dock skulle jag vara försiktig med vad du skickar igenom proxyservern, för den som äger den kan lätt sniffa trafiken, och se allt du gör. Så logga inte in på viktiga saker över den, så som banken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av genii:

Ser inte varför det inte skulle funka, testa? Köp något billigt indie spel och se vad som händer.
Dock skulle jag vara försiktig med vad du skickar igenom proxyservern, för den som äger den kan lätt sniffa trafiken, och se allt du gör. Så logga inte in på viktiga saker över den, så som banken..

Det är själva PayPal steget som jag är orolig för. Om Steam ser att det är ett svenskt kort på något vis.

Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Det är själva PayPal steget som jag är orolig för.

Tack för tipset.

Hur menar du? Att du är orolig för att skicka PayPal info över en proxy, eller att det inte kommer funka att betala Steam med det?
Om det är det med proxyn så kan du väll bara göra ett till PayPal konto, som du BARA använder till Steam, och som du bara sätter in pengar på precis innan du ska betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av genii:

Hur menar du? Att du är orolig för att skicka PayPal info över en proxy, eller att det inte kommer funka att betala Steam med det?
Om det är det med proxyn så kan du väll bara göra ett till PayPal konto, som du BARA använder till Steam, och som du bara sätter in pengar på precis innan du ska betala.

La till detta: "Om Steam ser att det är ett svenskt kort på något vis" precis efter jag skrev.

Men problemet med att lägga över pengar på en PayPal konto är att jag inte kan se mina transaktioner vilket betyder att jag inte kan "verifera" mitt PayPal konto.

Permalänk
Medlem

Troligen krävs ett amerikanskt bankkortsnummer, och om det skulle gå så vet man inte om steam ser att du handlar via en VPN och då antingen spärrar ditt tomma konto eller i värsta fall spärrar det konto du skickade "gåvan" till. Själv har jag kört via amerikansk VPN en gång, och priserna blev givetvis i dollar då men jag köpte aldrig något, tråkigt om alla ens spel man redan köpt blir ospelbara.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Troligen krävs ett amerikanskt bankkortsnummer, och om det skulle gå så vet man inte om steam ser att du handlar via en VPN och då antingen spärrar ditt tomma konto eller i värsta fall spärrar det konto du skickade "gåvan" till. Själv har jag kört via amerikansk VPN en gång, och priserna blev givetvis i dollar då men jag köpte aldrig något, tråkigt om alla ens spel man redan köpt blir ospelbara.

Men Steam kan ju inte se vad för korts som används om man köper via PayPal, right?

Och det med att de skulle banna dig är extremt osannolikt, hur f*n skulle de veta att jag gjorde på det viset? Jag kanske bara skickade spelet i julklapp till en vän.

Permalänk
Medlem

varför skulle dem spärra nått? de enda man har gjort är att köpa ett spel
vi säger att jag åker till usa och studerar ett år, tar med mig dator och allt och ser att steam har rea eller nått och köper lite spel, åker sen hem och sen ska dem göra vadå? inget alls gör dem, jag har ju bara köpt spelet och steam försöker ändå göra så att priserna ska matcha varan hyfsat bra.
dem bryr sig väl inte om man skulle vara svensk men köper saker från usa (om du kör via vpn så det ser ut som du är i usa)

http://www.coflash.com/steam/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

...eller så ser man till att inte bo i Sverige!

Proxy är nödvändigt, men resterande punkter ska inte behövas. När jag har köpt mina spel härnere på Steam har jag använt farsans kontokort (detta då jag inte är 18 år), fyllt i alla uppgifter korrekt (och då även att jag bor i Sverige, eftersom farsan är kortinnehavaren) och sedan har min betalning gått igenom.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

varför skulle dem spärra nått? de enda man har gjort är att köpa ett spel
vi säger att jag åker till usa och studerar ett år, tar med mig dator och allt och ser att steam har rea eller nått och köper lite spel, åker sen hem och sen ska dem göra vadå? inget alls gör dem, jag har ju bara köpt spelet och steam försöker ändå göra så att priserna ska matcha varan hyfsat bra.
dem bryr sig väl inte om man skulle vara svensk men köper saker från usa (om du kör via vpn så det ser ut som du är i usa)

http://www.coflash.com/steam/

Precis!

Skrivet av Afrasbaba:

...eller så ser man till att inte bo i Sverige!

Proxy är nödvändigt, men resterande punkter ska inte behövas. När jag har köpt mina spel härnere på Steam har jag använt farsans kontokort (detta då jag inte är 18 år), fyllt i alla uppgifter korrekt (och då även att jag bor i Sverige, eftersom farsan är kortinnehavaren) och sedan har min betalning gått igenom.

Jasså, det menar du.

Hur många gånger har du kort på detta vis och när?

Tips på amerikansk proxy?

Permalänk
Medlem

För min del så fungerade det inte att köpa med PayPal när jag besökte USA i December. På något sätt fick Steam info om att mitt PayPal konto var inte skapat i USA. Kort testade jag inte men skall göra det nästa gång jag är på besök.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200