Permalänk
Medlem

AKUT vattenkylningshjälp!

hej!
skriver detta lite snabbt.
jag skulle fylla min loop och bad min syster att hålla tratten och tanken.
Idiotiskt nog tappar hon den och vatten kommer på grafikkkorten och moderkortet.
jag har torkat upp allt jag har sett efter mycket letande efter vatten.
hur kan jag på bästa sätt försöka få bort något överflödig vattendroppe som jag inte ser?

är mycket, MYCKET tacksam för svar!
tack.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Plocka ur allt ur datorn
Köp avjoniserat vatten och skölj lätt av där det kom vatten (om det är avjoniserat och destillerat vatten redan som du fyllde på?)
Sedan lägg in grejerna i ugnen på 50grader några timmar tills de är snustorra.

Då minimerar du riskerna iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Startgas!
För lite mer info om hur,varför se mitt inlägg här i tråden Ert största "fuuuuuuuu" moment med eran dator?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

detta var verkigen mitt fuuuuuuu moment. får åka och köpa start gas då. verkade lite lättare än att plocka bort allt...
kom ca 10 ml på grafikkortet och ja det är destillerat vatten!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

destillerat lämnar ju inga avlagringar så startgas / gas på burk får nog bort vatten som gömmer sig. sen låter du skiten stå o torka i af en dag väl ventilerat.
Iaf det jag skulle gjort.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Testade startgas i butiken. Vattnet blev till is????? Säkra på detta nu? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt, kör sakerna i ugnen en kort stund.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Om det är vanligt/ destillerat vatten så kör med en hårfön på kortet lite.

Inte för nära dock vet inte hur det är med statisk elektricitet och hårfönar, använd sunt förnuft.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

startade datorn ni och allt verkar funka som det ska.
använde inte startgasen utav körde på ugn för grafikkortet och hårtork på moderkortet med mera.
tackar för all hjälp, hade fått riktig panik utan swec!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Kanske skulle ha lagt till att inte överdriva med startgasen så in i helvete mycket så vattnet fryser
Till nästa gång så kör med startgasen lite mindre ta en del spruta lite lagom vänta på att det avdunstar och ungefär lika lång tid igen ta nästa del,etc,etc,etc.
Dvs ta god tid på dig.

Hur mycket,länge sprutade du innan det frös? (kan ju vara bra att veta för nån kanske)

Den stora faran är ju inte direkt vattnet i sig utan det är ju all skit i vattnet som leder ström samt drar till sig oxid,etc med tiden som kan ge bekymmer.
Det är det som är så bra med startgas (eter) den löser ju nästan all skit samt blandar sig med vattnet och tar med sig allt efter den avdunstar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!