Auto keystroke event med en batch-fil i Windows?

Permalänk
Medlem

Auto keystroke event med en batch-fil i Windows?

Som rubriken säger, går det att göra det?

Jag vill specifikt att f9 ska tryckas in automatiskt var tionde minut.

Det går lika bra med någon annan metod bara det fungerar.

Tacksam för svar.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Medlem

Går inte att gör med en batchfil i sig.
Skulle rekommendera http://www.autohotkey.com/

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Går inte att gör med en batchfil i sig.
Skulle rekommendera http://www.autohotkey.com/

Jag har kollat lite på det innan men den verkar inte utföra det jag vill.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk

Jag kan rekommendera autoit istället för auto hotkey. Mycket mer kompetent. Kör scriptet från autostart så kan det köra i bakgrunden (i tray).

Jag antar att du inte bar ska trycka f9 på måfå utan att ett specifikt program ska vara i fokus, det kan autoit fixa också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Jag kan rekommendera autoit istället för auto hotkey. Mycket mer kompetent. Kör scriptet från autostart så kan det köra i bakgrunden (i tray).

Jag antar att du inte bar ska trycka f9 på måfå utan att ett specifikt program ska vara i fokus, det kan autoit fixa också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag laddade precis ner det innan jag läste ditt svar och skrev;

$mins = 5 ;press every 5 mins
$pressed = 0

while 1
sleep(100)
$nowmin = @MIN
if $nowmin = 0 then $nowmin = 60

if mod($nowmin,$mins) = 0 and $pressed = 0 Then
Send("{F9}")
$pressed = 1
Elseif mod($nowmin,$mins) <> 0 and $pressed = 1 then
$pressed = 0
EndIf

wend

Och det fungerar.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Medlem

Får man fråga i vilket syfte det här används?
Det låter nästan som att du sitter i en bunker och måste trycka på en knapp för att förhindra jordens undergång.

Permalänk

för mig låter det som typ, någon form av uppdatering av något slag, typ uppdatering av hemsida (vilket isåfall kan lösas bättre) eller något likndande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denocle:

Får man fråga i vilket syfte det här används?
Det låter nästan som att du sitter i en bunker och måste trycka på en knapp för att förhindra jordens undergång.

Skrivet av eliasbajen:

för mig låter det som typ, någon form av uppdatering av något slag, typ uppdatering av hemsida (vilket isåfall kan lösas bättre) eller något likndande

Det är jordens undergång, jag måste trycka på F9 minst var tionde minut dygnet runt för att jorden ska fortsätta snurra.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.