Hur skickar man in låtar till Spotify?

Permalänk

Hur skickar man in låtar till Spotify?

Tjena,

Jag undrar lite snabbt om någon här vet hur man skickar in låtar till Spotifys "databas". Måste man ha någon speciell tillgång eller åtkomst för att göra detta?
Jag hittar väldigt lite information om detta på deras hemsida och vet inte riktigt hur jag ska kontakta dem om detta.

Jag sitter och gör låtar som hobby här hemma, och jag undrar om man kan på något sätt kan skicka in dessa till deras "databas" så att jag kan få åtkomst till dem från en annan dator liksom. Detta gäller inte bara min egna låtar, utan också annan musik som inte finns där som jag lyssnar på

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Skrivet av SoapDropper:

Tjena,

Jag undrar lite snabbt om någon här vet hur man skickar in låtar till Spotifys "databas". Måste man ha någon speciell tillgång eller åtkomst för att göra detta?
Jag hittar väldigt lite information om detta på deras hemsida och vet inte riktigt hur jag ska kontakta dem om detta.

Jag sitter och gör låtar som hobby här hemma, och jag undrar om man kan på något sätt kan skicka in dessa till deras "databas" så att jag kan få åtkomst till dem från en annan dator liksom. Detta gäller inte bara min egna låtar, utan också annan musik som inte finns där som jag lyssnar på

Importera från hårddisken bara?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

hittade var man kunde fråga om det, och har skickat ett mail om det

@wartech: jag menar att jag vill lägga upp låtarna jag har gjort på Spotify så att andra också kan lyssna på dem liksom. Eller måste man vara en "riktig artist" och ha ett kontrakt med ett skivbolag först (, för det vill jag inte)?

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Skrivet av SoapDropper:

hittade var man kunde fråga om det, och har skickat ett mail om det

@wartech: jag menar att jag vill lägga upp låtarna jag har gjort på Spotify så att andra också kan lyssna på dem liksom. Eller måste man vara en "riktig artist" och ha ett kontrakt med ett skivbolag först (, för det vill jag inte)?

Min gissning är att du måste ha någon sorts legitimitet, skivkontrakt t.ex.
Annars är Youtube eller Myspace bra alternativ.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Min gissning är att du måste ha någon sorts legitimitet, skivkontrakt t.ex.
Annars är Youtube eller Myspace bra alternativ.

Ja, jag tror inte att man får lägga upp andras musik på Spotify. Utom om det är ens eget, vill säga. Nu vet jag visserligen inte hur Spotifys avtal ser ut, men jag kan tänka mig att dom inte är så där jätte pigg på att man lägger upp andras musik så där hej vilt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

körde grooveshark o sökte på en polare som gör egen musik..den sökte rätt på hans musik som ligger på "Newgrounds".. var lite kul o se att den letade upp det. så Newgrounds kan ju vara nått att ladda upp musiken på kanske om det är egen gjord dvs.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...