Permalänk
Medlem

'a'-knappen - en tredjedel vanlig!

Mitt tangentbord beter sig riktigt, riktigt konstigt. Var tredje gång jag trycker på knappen 'a' skriver den ut a, de andra två så beter den sig som 'alt'. Märkte även att 'alt'-tangenten beter sig som 'a' i BF3 (alltså att man går åt vänster). Försökte googla, men fann inget direkt relevant.

Edit: i Steams chattfönster är allt som vanligt!

Permalänk
Medlem

Har du testat tangentbordet i en annan dator? Uppstår samma problem även då?

Permalänk
Medlem

Vad har du för bord till att börja med?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hm, efter att ha få vilat över natten(?) så verkar det ha löst sig, för nu funkar allt som det ska. Rikitgt märkligt.

Det är ett trådlöst Logitech-tangentbord, ett par år gammalt så jag har tyvärr inte kvar kartongen och jag vet inte vad det heter.

Det ser ut så här dock:

Permalänk
Medlem

Kan vara lågt batteri som orsakar problemet. Eller så är det problem pga av åldern.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

kan även bero på spilld vätska i tgbordet, samt avståndet från tgbordet till mottagare

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570