Permalänk
Medlem

Datorskåp

Efter att länge ha sökt efter en vettig möbel med rätt mått att placera in mina datorer i så bestämde jag mig till slut för att bygga en egen då jag hade ett par gamla fanerskivor liggandes (gamla skåpdörrar faktiskt).

Bilderna är tagna som hastigast direkt efter att jag hade byggt klart skåpet (ställde bara in maskinerna och tog kort med telefonen), så jag gjorde mitt bästa att redigera bort sågspån etc, men då mina photoshopkunskaper inte är så omfattande så fick det bli som det blev.

Datorskåp

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Sedan bilderna togs så har jag även monterat fast en grendosa längst bak, bredvid desktop:en, för att slippa synliga kablar bakom möbeln.

Inte nog med att jag slipper ha ett par fula datorer ståendes framme, de låter även mycket mindre nu.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

dammsug fronten bums

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

dammsug fronten bums

Det är gjort för länge sen. Bilderna är som sagt tagna direkt efter att jag hade byggt klart. Hade inte ens fått bort sågspånet än

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Fint bygge, jag gillar den simpla lösningen på kabeldragingen också!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

vart köpte du dom hålen för kabeldragningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Fint bygge, jag gillar den simpla lösningen på kabeldragingen också!

Tack!

Skrivet av ghettosmurfen95:

vart köpte du dom hålen för kabeldragningen?

Jag har sett att det finns att köpa hos IKEA, men jag skulle gissa att de finns i vilken järnhandel som helst.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson