Permalänk
Medlem

Logitech G 930 "glappar"

Hej!
Jag har precis köpt ett Logitech G 930 headset och det fungerade perfekt de första dagarna, men nu hör jag nästan inget alls i den vänstra luren som det också surrar i. I den högra är ljudet normalt. Min kompis har ett likadant headset och han har precis samma problem.
Finns det något att göra eller ska jag bara kontakta Inwarehouse och se om jag kan få pengarna tillbaka?

Tack på förhand // Elvin

Permalänk

Mjo, mitt gjorde lite samma, det började ha lite högre ljud i högra luren, sedan återställas till 2.1. Jag löste det genom att dra ur usb-stickan, ta bort drivrutinerna, starta om, installera dem (nya), starta om, och sedan koppla in det igen och vips så bra det funkade

Rätt synd att sådant asbra headset har så fumliga drivrutiner.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsHöghet:

Mjo, mitt gjorde lite samma, det började ha lite högre ljud i högra luren, sedan återställas till 2.1. Jag löste det genom att dra ur usb-stickan, ta bort drivrutinerna, starta om, installera dem (nya), starta om, och sedan koppla in det igen och vips så bra det funkade

Rätt synd att sådant asbra headset har så fumliga drivrutiner.

Gjorde som du sa men ingen skillnad... Någon annan idé?

Permalänk

Hmm. Då vet jag nog inte så mycket mer att göra, men du kan ju ta en titt här: http://forums.logitech.com/t5/Headphones-Headsets-Microphones... Lycka till!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

tror jag hade samma problem men då körde jag logitech gaming software som var värdelös.. - testa byt till den "riktiga" varan

x86: ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/headsets/g930_100364b....

x64: ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/headsets/g930_100364b_...

se till att 7.1 är avstängt när du installerar denna mjukvara, och aktiva 7.1 med mjukvaran igång så ikonen blir röd istället för svart.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copsi:

tror jag hade samma problem men då körde jag logitech gaming software som var värdelös.. - testa byt till den "riktiga" varan

x86: ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/headsets/g930_100364b....

x64: ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/headsets/g930_100364b_...

se till att 7.1 är avstängt när du installerar denna mjukvara, och aktiva 7.1 med mjukvaran igång så ikonen blir röd istället för svart.

Installerade den och det blev bättre, men det surrar fortfarande ur den vänstra luren...

Permalänk
Medlem

har du laddaren i kopplad samtidigt som du använder headsettet? för jag har ett surrande ljud i samband med laddning, däremot kan du kolla om du ställt in 7.1 i windows -> högerklicka på högtalar-ikonen i höger hörn -> uppspelningsenheter -> högerklicka på "Logitech G930 Headset" -> Konfigurera -> 7.1-Surround -> Testa -> låter det rätt ur alla så klicka nästa -> bocka i alla högtalare -> Nästa -> markera inga fullregisterhögtalare -> Nästa -> Slutför

Hoppas detta hjälper.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copsi:

har du laddaren i kopplad samtidigt som du använder headsettet? för jag har ett surrande ljud i samband med laddning, däremot kan du kolla om du ställt in 7.1 i windows -> högerklicka på högtalar-ikonen i höger hörn -> uppspelningsenheter -> högerklicka på "Logitech G930 Headset" -> Konfigurera -> 7.1-Surround -> Testa -> låter det rätt ur alla så klicka nästa -> bocka i alla högtalare -> Nästa -> markera inga fullregisterhögtalare -> Nästa -> Slutför

Hoppas detta hjälper.

Jag har inte i laddaren när jag använder det, även om jag har det så surrar det i headsetet. 7.1 är inställt i windows och jag hörde alla högtalare under testet.

Kan det vara värt att ominstallera Windows och försöka med drivrutinerna igen?

Permalänk
Medlem

kan det vara så att du ställt in "Biljud" på max eller har den ovanligt hög? ev volymen hög?

tror inte ominstallation kommer hjälpa men ska du ändå installera om så får man hålla tummarna.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem

testat att både höja och sänka biljud och volymen.

Permalänk
Medlem

okej för Biljud är till för att du ska kunna höra dig själv i lurarna när du talar (lurarna är så jävla isolerade...)

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem

Min turdag idag kanske, jag startade datorn tog på mig headsetet och satte på lite musik och det funkade! Har inte gjort nånting som kan ha påverkat. Men ibland har man tur!