Permalänk
Medlem

Köpa AMD FX-8120

Hej! Vill nu köpa en AMD FX-8120 till min webserver.
Jag har hittat ett fint 990X moderkort MEN!

Vart kan jag beställa processorn? Den finns ju inte i lager någonstans?

Kan någon länka vart jag kan köpa den?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tror inte dom kommit in i butikerna ännu. Kanske för att dom suger apa... Jag köpte ett crosshair v mobo för bulldozer men blev super besviken på testerna plus att SLi vägra att funka som de skulle. Värt att tänka på iaf=)

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D/Corsair Ax850W/Asus P8P67 WS Revolution B3 1155/i5, 2500k/Corsair H100/Uv-grön,vit sleeve/Asus dc top II hd 7970/1Tb Samsung spinpoint/8gig corsair 1600mhz

Projje BenQ MP780ST Dlp-3d rdy.
Duk Draper Luma 106 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Hej! Vill nu köpa en AMD FX-8120 till min webserver.
Jag har hittat ett fint 990X moderkort MEN!

Vart kan jag beställa processorn? Den finns ju inte i lager någonstans?

Kan någon länka vart jag kan köpa den?

http://www.mytrendyphone.se/shop/amd-fx-8120-61436p.html

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

http://www.mytrendyphone.se/shop/amd-fx-8120-61436p.html

ska nog funka

hittade genom prisjakt så det kan vara lite konstiga butiker där ibland
verkar vara lite ojämna resultat beroende på om grejerna är i lager eller inte (kontakta dem och fråga om den verkligen är i lager INNAN du beställer och dubbelkolla en del grejer då deras beställningssystem tydligen ändrat någons nummer till ett helt annat så den personen inte fick varan och att dem klandrade kunden på det dessutom)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

http://www.mytrendyphone.se/shop/amd-fx-8120-61436p.html

ska nog funka

hittade genom prisjakt så det kan vara lite konstiga butiker där ibland
verkar vara lite ojämna resultat beroende på om grejerna är i lager eller inte (kontakta dem och fråga om den verkligen är i lager INNAN du beställer och dubbelkolla en del grejer då deras beställningssystem tydligen ändrat någons nummer till ett helt annat så den personen inte fick varan och att dem klandrade kunden på det dessutom)

Okej tack

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Och se till att inte betala i förskott när det är en mindre okänd butik.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Och se till att inte betala i förskott när det är en mindre okänd butik.

Smart
tar postförskott

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Och se till att inte betala i förskott när det är en mindre okänd butik.

Japp, ska kollas upp!

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subbs:

Tror inte dom kommit in i butikerna ännu. Kanske för att dom suger apa... Jag köpte ett crosshair v mobo för bulldozer men blev super besviken på testerna plus att SLi vägra att funka som de skulle. Värt att tänka på iaf=)

Den borde ju vara bra för en server som ska hantera många användare samtidigt? Med tanke på att den är rätt billig för 8 kärnor..

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Den borde ju vara bra för en server som ska hantera många användare samtidigt? Med tanke på att den är rätt billig för 8 kärnor..

Ja sant det beror väl på lite hur många som ska använda den osv. ja har absolut inget emot amd har varit amd älskare hela mitt liv men fick ipp ögonen för intel i och med att jag bytte i veckan. Kan jag ge ett råd och en person kan slippa bli lika missnöjd som jag blev så är ja nöjd:D har inte testat bulldozer men som jag fattar det så är väl inte de 100% äkta 8 kärnor ändå. De går att disskutera hur länge som helst o läsa i 100 år om saker osv osv. Köp det som passar dig och de du vill ha i värsta fall funkar de inte o man får köpa nytt=)

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D/Corsair Ax850W/Asus P8P67 WS Revolution B3 1155/i5, 2500k/Corsair H100/Uv-grön,vit sleeve/Asus dc top II hd 7970/1Tb Samsung spinpoint/8gig corsair 1600mhz

Projje BenQ MP780ST Dlp-3d rdy.
Duk Draper Luma 106 tum

Permalänk
Testpilot

Tråd rensad på otrevliga inlägg, försök hålla en trevlig ton på forumet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för mitt dåliga beteende. Gillar inte att bli kallad saker helt utan grunder. Glömt från min sida och jag hoppas ts hittar det han blir nöjd med=)

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D/Corsair Ax850W/Asus P8P67 WS Revolution B3 1155/i5, 2500k/Corsair H100/Uv-grön,vit sleeve/Asus dc top II hd 7970/1Tb Samsung spinpoint/8gig corsair 1600mhz

Projje BenQ MP780ST Dlp-3d rdy.
Duk Draper Luma 106 tum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gardart:

Hej! Vill nu köpa en AMD FX-8120 till min webserver.
Jag har hittat ett fint 990X moderkort MEN!

Vart kan jag beställa processorn? Den finns ju inte i lager någonstans?

Kan någon länka vart jag kan köpa den?

Är den processorn bra för server??

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Är den processorn bra för server??

Jag hoppas det, den kommer snart

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gardart:

Jag hoppas det, den kommer snart

Någon som kan bekräfta ?

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Någon som kan bekräfta ?

haha, jag har ju läst om det. Men skulle vara roligt om någon kunde bekräfta det då jag har beställt OCH betalat min

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Ja, det tycker jag också, jag tänkte beställa en snart.. Vill bara veta om den prestarar bättre än Phenom II 6x i SERVER användande?

Min Phenom II 6x krashade därför jag byter, överklockade ALDRIG eller så, den bara la av. och tro mig, jag har felsökt i 3 månader nu utan att hitta något fel. troligen fabriksfel.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det som tester visat är att den presterar bra för mångtrådiga program. Och 2500k 2600k i all ära, så är inte fx 8120 dålig, den är oftast bara sämre, och i vissa fall lika bra.

Den största grunden till missuppfattningen är att amd sagt att detta ska vara en gamer processor, och det är det inte om man jämför med intel. Men, den presterar bra i flertrådiga program, dvs sällan spel.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Tråkigt att höra..
Får du det på garantin?

Det lutar iallfall åt att jag också beställer en 8120/8150.
Är de någon mer skillnad än att 8150 har högra multipel?

Den har ett annat namn vad jag kan förstå? Eller namnet är ju samma men annat modellnummer.

prövade med garantin med, dom sa att det var mitt fel att jag inte har tagit hand om den -.-

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

Det som tester visat är att den presterar bra för mångtrådiga program. Och 2500k 2600k i all ära, så är inte fx 8120 dålig, den är oftast bara sämre, och i vissa fall lika bra.

Den största grunden till missuppfattningen är att amd sagt att detta ska vara en gamer processor, och det är det inte om man jämför med intel. Men, den presterar bra i flertrådiga program, dvs sällan spel.

Vet du om den presterar bra som server?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xamin:

Det som tester visat är att den presterar bra för mångtrådiga program. Och 2500k 2600k i all ära, så är inte fx 8120 dålig, den är oftast bara sämre, och i vissa fall lika bra.

Den största grunden till missuppfattningen är att amd sagt att detta ska vara en gamer processor, och det är det inte om man jämför med intel. Men, den presterar bra i flertrådiga program, dvs sällan spel.

Okej

Vet du om APACHE och MySQL är sådana program som lämpar sig bra för AMDfx?

Vore kul att stödja/prova lite AMD produkter.. alltid kört med intel..

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Jag tror inte fx serien presterar dålig som server men jag kan inte säga om de slår 2600k.
Försök att hitta recentioner på amd serverprocessorer, som har samma uppbyggnad som fx, skilljer nog inte mycket kärna per kärna.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz