Permalänk
Medlem

4870 + 4850x2 Skyrim

Varje gång jag kör mitt 4870 med mitt 4850x2 i crossfire så får jag bluescreen när jag startar Skyrim. Det funkar bra om jag bara kör med mitt 4870.
Jag har ENB också, jag har skrivit in mitt deviceid och vendorid i ENBs config (man skulle få högre fps då), men mitt 4850x2 har inte exakt samma deviceid som mitt 4870, kan detta ha något med bluescreenen att göra?

Så finns det någon som har en lösning? :/ Bluescreenar i något annat spel (ett ganska nytt, kommer inte ihåg vilket) också med dessa två kort i crossfire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Varje gång jag kör mitt 4870 med mitt 4850x2 i crossfire så får jag bluescreen när jag startar Skyrim. Det funkar bra om jag bara kör med mitt 4870.
Jag har ENB också, jag har skrivit in mitt deviceid och vendorid i ENBs config (man skulle få högre fps då), men mitt 4850x2 har inte exakt samma deviceid som mitt 4870, kan detta ha något med bluescreenen att göra?

Så finns det någon som har en lösning? :/ Bluescreenar i något annat spel (ett ganska nytt, kommer inte ihåg vilket) också med dessa två kort i crossfire.

En lösning på problemet är att bara köra med ditt 4870 och att du tar bort 4850x2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

En lösning på problemet är att bara köra med ditt 4870 och att du tar bort 4850x2.

Det löser ju fortfarande inte mitt problem att jag inte kan köra mitt 4850x2 med mitt 4870...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Det löser ju fortfarande inte mitt problem att jag inte kan köra mitt 4850x2 med mitt 4870...

Kanske inte, men det löser ditt bluescreen-problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Kanske inte, men det löser ditt bluescreen-problem.

Men problemet jag vill lösa är ju att köra 4850x2 med 4870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Men problemet jag vill lösa är ju att köra 4850x2 med 4870.

Sälj korten och köp ett nytt.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Hjälpsam

Funkar det bra om du endast kör med x2'an? Så det inte är den som är defekt?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Varje gång jag kör mitt 4870 med mitt 4850x2 i crossfire så får jag bluescreen när jag startar Skyrim. Det funkar bra om jag bara kör med mitt 4870.
Jag har ENB också, jag har skrivit in mitt deviceid och vendorid i ENBs config (man skulle få högre fps då), men mitt 4850x2 har inte exakt samma deviceid som mitt 4870, kan detta ha något med bluescreenen att göra?

Så finns det någon som har en lösning? :/ Bluescreenar i något annat spel (ett ganska nytt, kommer inte ihåg vilket) också med dessa två kort i crossfire.

Är inte det två väldigt olika grafikkort? Jag tror inte att det är meningen att man ska kunna köra dem i crossfire.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Skrivet av DrDuke:

Är inte det två väldigt olika grafikkort? Jag tror inte att det är meningen att man ska kunna köra dem i crossfire.

man kan använda 4870x2 och köra trifire med ett 4850 dock vet jag inte om det fungerar på det andra hållet men det borde göra det, ditt 4870 kommer däremot begränsas utav minnet som finns på 4850x2 samt klockas ner.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

man kan använda 4870x2 och köra trifire med ett 4850 dock vet jag inte om det fungerar på det andra hållet men det borde göra det, ditt 4870 kommer däremot begränsas utav minnet som finns på 4850x2 samt klockas ner.

Jo, jag vet allt det, men jag har 512 MB på mitt 4870 och sammanlagt 1024 MB på mitt 4850 x2 (512 MB/kärna alltså). Man kan blanda 4830, 4850, 4870 och 4890 i crossfire också.

Skrivet av Fluf:

Funkar det bra om du endast kör med x2'an? Så det inte är den som är defekt?

Har inte prövat med bara x2an i skyrim, men det har gått bra att bara köra x2an och x2an + 4870 i andra spel som t.ex. Bad Company 2.
Men jag tror det är p.g.a. att de har olika deviceidn. Ska kolla om det går ändra deviceid i RBE och sedan försöka igen.