Permalänk
Medlem

Ny Trance Låt

Tja!

Har knåpat ihop en ny trance låt med Apple Logic. Blev inte så supernöjd med den, tycker den lät lite för standard trance aktig ut.. jag vet inte. Därför fick den namnet Vanilla!

Lyssna här: (ingen registrering krävs!)
http://soundcloud.com/bjornar-1/bjokib-vanilla

Vad tycks?

EDIT: Har gjort klart en annan låt. Det är också möjligheter för dig att remixa den om du vil. Se längre ned för länk til video och filer.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Låter helt okej, lite för lugnt tempo för min smak men fina toner.

Permalänk

Måsäga att den är helt okey att lyssna på Inget jag sådär får orgasm av mig den ligger bra till.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ah, klassiskt. Bra, dock jämntjock och mysko nivåer. Dra gärna ned på högfrekenta eller, om du inte gjort det redan, separera ljuden (klipp bort high och <20Hz på basen och dra ned low på high hat exempelvis) så kanske det låter lite mer i min smak. Jag föredrar modern, amatörisk ljudbild där man gärna går ifrån ljudväggen allt mer och mer.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tack för kommentarer! Håller med om att jag måste försöka mig på något nytt. Därav namnet: Vanilla, en ganska standard låt. Hör nu också att det blev något mysko med mixen.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Helt ok faktiskt. Skön att spela bara sådär när man inte har nåt att göra. På nåt vis påminde den om lite gamal tv-spelsmusik Vilket bara är bra i mitt tycke. hehe

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

TV Spels musik är respekt

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla av att jag lyssnat på Trancelåtar gjorda av en artist som just heter Strukt Kan det vara du? Vi snackar ett antal år sedan dock så jag minns inte namnet på låten.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har en känsla av att jag lyssnat på Trancelåtar gjorda av en artist som just heter Strukt Kan det vara du? Vi snackar ett antal år sedan dock så jag minns inte namnet på låten.

Jo jag har en del låtar liggande här och där med namnet Strukt så det stämmer bra.

Tänkte försöka förnya mig lite nu och jobbar på det ...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Jo jag har en del låtar liggande här och där med namnet Strukt så det stämmer bra.

Tänkte försöka förnya mig lite nu och jobbar på det ...

Härligt Önskar dig lycka till.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Jo jag har en del låtar liggande här och där med namnet Strukt så det stämmer bra.

Tänkte försöka förnya mig lite nu och jobbar på det ...

Även jag tyckte låten var simpel men härlig att lyssna på. Har nog 3-4st låtar med dig sen Dvdforum tiden, med andra ord väldigt gamla låtar

Lycka till i fortsättningen!

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Även jag tyckte låten var simpel men härlig att lyssna på. Har nog 3-4st låtar med dig sen Dvdforum tiden, med andra ord väldigt gamla låtar

Lycka till i fortsättningen!

DVDForum var tider det! Har inte orkat vara där sen det kom inn nya ägare samt när många grundare av sidan lämnade. Det blev det inte helt det samma längre och det blev allt tydligare at det som var viktigt var att få in pengar från sidan.

Tack för att du lyssnade! Har fler på G snart ...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag hellre använder den här tråden istället för att skapa en ny. Jag har inte gjort klart ljudfilen ännu men har en video av en ny låt. Videon är av Logic, programmet jag har gjort den i. Den kan ni se här!

http://www.youtube.com/watch?v=WUrGYrTu7Hs&feature=g-upl&cont...

Sen om ni vil remixa, sno lite ljud eller något sådant har jag lagt ut MID filer och några ljudfiler som du kan få leka med! Dom finns här: http://bjokib.com. Alt jag gör släpps under licensen: Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Have fun

...hur embeddar man youtube video? ser youtube tagen men vad skal vara i den?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)