Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Min hårddisk på dödsbädden?

Permalänk
Medlem

Min hårddisk på dödsbädden?

Hej!

Min Western Digital MyBook dör?

Har haft den i några år problemfritt. Bytte plats i uttaget vilket jag inte gjort på ett tag, och stoppar in den i ett nytt uttag. Funkade problemfritt, sedan i morse dog den. Stoppar in strömmen, den sätts på, laddar lite, dör efter 3 sekunder.

Så...

  • Dör efter 3 sek

  • Testat annan adapter, samma resultat

  • Problemet uppstår även utan att USB är inkopplat

Vad är felet? Håller den på att dö, och om så är fallet, är all data helt omöjlig att nå nu?

Permalänk
Medlem

Plocka ut den ur kabinettet och sätt den som intern.
Kan vara ström/kontrollerkortet i kabinettet som krånglar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Är nybörjare, men jag antar att du menar att jag har en stationär? Har laptop...

Permalänk
Hedersmedlem

Du får du ta ur den och köpa ny kabinett om du eventuellt vill fortsätta använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Du får du ta ur den och köpa ny kabinett om du eventuellt vill fortsätta använda den.

kan du hjälpa mig att hitta?
googlar men lite osäker på söktermer etc. kommer upp nada...

western digital mybook usb
själva hårddisken i chassit heter wd caviar gp (green power)

Permalänk
Skrivet av Mordet:

själva hårddisken i chassit heter wd caviar gp (green power)

Rätta mig om jag har fel, men "green" betyder väl bara "slow" egentligen?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mordet:

kan du hjälpa mig att hitta?
googlar men lite osäker på söktermer etc. kommer upp nada...

western digital mybook usb
själva hårddisken i chassit heter wd caviar gp (green power)

Detta är vad du letar efter:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=336

Välj bland kriterierna 2,5 eller 3,5 tum beroende på vad du behöver och sätt pris, anslutning etc efter vad du vill ha.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Western Digital My Book Home Edition 500 GB USB 2.0/FireWire 400/eSATA Desktop External Hard Drive

edit

Western Digital My Book Essential 500 GB USB 2.0 Desktop External Hard Drive

menar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Detta är vad du letar efter:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=336

Välj bland kriterierna 2,5 eller 3,5 tum beroende på vad du behöver och sätt pris, anslutning etc efter vad du vill ha.

finns ju inga WD..spelar det ingen roll?

Hmmm gah,, så man måste köpa ett, testa att koppla in, och om det fortfarande inte funkar, så är pengarna lite waste...
aja... man får chansa då?

Permalänk
Medlem

Det behöver inte vara WD, går med vad som..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Kolla med en kompis som har en stationär dator innan du springer i väg och köper något... Har han/hon byggt datorn själv är detta ett plus (personen i fråga kanske vet vad som skall göras då).
//Martin