Yttligare pinsamma frågor om battlefield 3.

Permalänk
Medlem

Yttligare pinsamma frågor om battlefield 3.

Hej jag har nyss börjat spela bf3, och har aldrig spelat från serien förr, och nu undrar jag två saker:

I multiplayer, när man spelar som assault, och har defibrilatorn, så ser man vissa som har en döskalle ovanför sig, och vissa som har en rund ring med ett ekg i. Vad är skillnaden mellan de symbolerna?

Och, jag såg en ensam kille körde en jeep, och sen hoppade han upp på taket och sköt mot mig, utan att någon satt i bilen, och sen hoppade han tillbaka in i bilen och körde iväg, hur gör man det?

Och snälla dumförklara mig inte nu

Hälsningar: Petra

POSTADE FEL! FLYTTA TILL BATTLEFIELD TRÅDEN!

Flytta tråd till battlefield och Ändrarde rubriken till en bättre
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nija1989:

Hej jag har nyss börjat spela bf3, och har aldrig spelat från serien förr, och nu undrar jag två saker:

I multiplayer, när man spelar som assault, och har defibrilatorn, så ser man vissa som har en döskalle ovanför sig, och vissa som har en rund ring med ett ekg i. Vad är skillnaden mellan de symbolerna?

Och, jag såg en ensam kille körde en jeep, och sen hoppade han upp på taket och sköt mot mig, utan att någon satt i bilen, och sen hoppade han tillbaka in i bilen och körde iväg, hur gör man det?

Och snälla dumförklara mig inte nu

Hälsningar: Petra

POSTADE FEL! FLYTTA TILL BATTLEFIELD TRÅDEN!

Hej Petra.

1. Vet inte riktigt ska ta reda på det om ingen annan hinner före

2. Man kan byta förarposition med F1,F2,F3,F4.... osv

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Hej.

Skulle kunna tänka mig att när det är en döskalle så går det inte att reviva utan gubbe en stendöd. Men när det är cirkel med ekg är han bara allvarlig skadad och du kan få liv i han med deffen igen.

Men jag har inte tänkt på det och har antagligen fel
Kännes bara logiskt...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nija1989:

I multiplayer, när man spelar som assault, och har defibrilatorn, så ser man vissa som har en döskalle ovanför sig, och vissa som har en rund ring med ett ekg i. Vad är skillnaden mellan de symbolerna?

Skulle också gärna vilja veta.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Hej.

Skulle kunna tänka mig att när det är en döskalle så går det inte att reviva utan gubbe en stendöd. Men när det är cirkel med ekg är han bara allvarlig skadad och du kan få liv i han med deffen igen.

Men jag har inte tänkt på det och har antagligen fel
Kännes bara logiskt...

Jag är ganska så säker på att jag återupplivat gubbar även med dödskallar. Jag tror det är när symbolen försvinner helt som gubben är stendöd.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nija1989:

Hej jag har nyss börjat spela bf3, och har aldrig spelat från serien förr, och nu undrar jag två saker:

Och snälla dumförklara mig inte nu

Hälsningar: Petra

POSTADE FEL! FLYTTA TILL BATTLEFIELD TRÅDEN!

*tråd flyttad*

Bra svar, har inte mer att tillföra.

Kom in på SweClockers.com mumble och BF3, vi hjälper gärna till med frågor och roligt gruppspel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hej! har ett problem som jag inte fattar hur jag ska lösa! när jag sitter på ts så sänks bf3 ljudnivån i battlelog till 0 eller så är det i windows som det sänks till 0! sen om man tabbar ur och höjer så går det 30 sekunder så sänks det igen! detta är bara när jag har ts igång när jag stänger av det så funkar ljudet! vad göra? vill ju kunna ha ljud och kunna prata äver ts!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Njetski:

Hej! har ett problem som jag inte fattar hur jag ska lösa! när jag sitter på ts så sänks bf3 ljudnivån i battlelog till 0 eller så är det i windows som det sänks till 0! sen om man tabbar ur och höjer så går det 30 sekunder så sänks det igen! detta är bara när jag har ts igång när jag stänger av det så funkar ljudet! vad göra? vill ju kunna ha ljud och kunna prata äver ts!

Windows 7 innehåller en inställning för att sänka allt annat ljud när du kommunicerar (använder ett voip program), det gör även teamspeak själv. Du får gå in i ljudinställningar både i windows och teamspeak för att bocka ur dem. Kan inte hänvisa mer specifikt just nu.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Jag är ganska så säker på att jag återupplivat gubbar även med dödskallar. Jag tror det är när symbolen försvinner helt som gubben är stendöd.

Ja, man kan återuppliva både gubbar med och utan döskalle. Och jag tycker inte att det är någon skillnad att de tex får en döskalle först efter att de har varit döda i 10 sek eller nått, och jag tycks ha ett fler samtidigt än antalet i mitt team.

Permalänk

Kopia av MAG

Visa signatur

Säg inte att du är bäst. För min mamma sa att jag var bäst!

Permalänk
Medlem

Jag tror att de med döskalle är folk i ditt lag som dött, de med ringen är folk i din squad är inte helt säker

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

Hej! har ett problem som jag inte fattar hur jag ska lösa! när jag sitter på ts så sänks bf3 ljudnivån i battlelog till 0 eller så är det i windows som det sänks till 0! sen om man tabbar ur och höjer så går det 30 sekunder så sänks det igen! detta är bara när jag har ts igång när jag stänger av det så funkar ljudet! vad göra? vill ju kunna ha ljud och kunna prata äver ts!

Antar att du har win7 och då gör du såhär: Kontrollpanelen > Ljud (små ikoner) > Under fliken "Inspelning" markerar du din mik och trycker på egenskaper > Under fliken Avancerat finns det 2 kryssrutor under "exklusivt läge" av-markera båda de så borde problemen försvinna. Annars får du ändra inställningar i TS med.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Antar att du har win7 och då gör du såhär: Kontrollpanelen > Ljud (små ikoner) > Under fliken "Inspelning" markerar du din mik och trycker på egenskaper > Under fliken Avancerat finns det 2 kryssrutor under "exklusivt läge" av-markera båda de så borde problemen försvinna. Annars får du ändra inställningar i TS med.

Tack för svaret!

Edit.

fungerar inte!

Permalänk

vad är en "ranked server"?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Skrivet av AfrooDite:

vad är en "ranked server"?

En rankad server (dvs intjänade stats räknas på battlelog)

Permalänk
Skrivet av ÖverKlockaN:

Jag tror att de med döskalle är folk i ditt lag som dött, de med ringen är folk i din squad är inte helt säker

Stämmer inte. Vet dock inte själv vad det är för skillnad...

Permalänk
Avstängd

(PC) Hvordan kan man knuse en glassrute uten å skyte den i stykker?

Det kan se ut som at kanskje konsoll folk kan knuse vindusglass med armen eller kanskje geværkolben, men dette ser ikke ut til å være mulig på PC. Noen som vet?

Permalänk
Avstängd

En ting jeg mener å ha lagt merke til nylig, er sånne hvite ikon som følger med den enkelte soldat på laget ditt. F.eks så kan man se at noen på laget har en firkant ikon med et kors, som jeg tror viser at personen trenger "førstehjelp". Trodde lenge at dette var folk som var assault (medic), men lurer nå på om dette hvite ikonet ganske enkelt betyr at spilleren har trykket på Q tasten etter at han ble skadet og således har bedt om førstehjelp. Samme greia for ammunisjons ikonet tror jeg.

Permalänk
Medlem

ang dödskalle EKG så är det så att när en person dör så visas dom som en dödskalle, men när man är assault så ska det övergå till ekg som visar at man kan återuppliva. Men ibland verkar det "lagga" så då tar det en stund innan dödskallen skiftar över till EKG men man kan ändå återuppliva dom.

Det är en ren teori men jag har utstuderat det lite

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decoman:

(PC) Hvordan kan man knuse en glassrute uten å skyte den i stykker?

Det kan se ut som at kanskje konsoll folk kan knuse vindusglass med armen eller kanskje geværkolben, men dette ser ikke ut til å være mulig på PC. Noen som vet?

Jag brukar använda kniven, går på dom flesta rutor.
finns dock några få undantag.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att "avbryta" TV missile när man redan missat målet? Och i så fall hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

Tack för svaret!

Edit.

fungerar inte!

Testa detta: Control Panel -> Sound -> Communications -> Do nothing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reavah:

Någon som vet om det går att "avbryta" TV missile när man redan missat målet? Och i så fall hur?

Japp. Enter/exit vehicle sätter dig tillbaka i din gunner-plats. Tänk bara på att inte spamma den, då åker du ut ur helikoptern

Permalänk
Medlem
Skrivet av elde:

Japp. Enter/exit vehicle sätter dig tillbaka i din gunner-plats. Tänk bara på att inte spamma den, då åker du ut ur helikoptern

Tack som fan, ska testa det!