Permalänk

cyborg rat 7 problem.

Tja!
Har en RAT 7 och har alltid vart helnöjd med den fram tills nu..
Själv tror jag nåt är fel på lasern, eftersom just nu när jag inte rör musen så rör sig pilen i datorn i små cirklar typ. och när jag lirar BF3 så läser den skitdåligt..
Vet inte riktigt om det är ett fabrikationsfel eller om det kan va någon inställning eller nåt? Skicka ett mail till Saitek och dem sa att jag skulle ominstallera drivrutinerna och det har jag gjort men problemet kvarstår!

Någon som vet något om detta? Tack

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

låter som smutts om det inte är fabrikationsfel, blås rent den med tryckluft. koppla ur koppla i och se vad som händer. testa gärna på en annan musmatta vissa sensor-tekniker kan ha svårt för vissa underlag

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

Tja!
Har en RAT 7 och har alltid vart helnöjd med den fram tills nu..
Själv tror jag nåt är fel på lasern, eftersom just nu när jag inte rör musen så rör sig pilen i datorn i små cirklar typ. och när jag lirar BF3 så läser den skitdåligt..
Vet inte riktigt om det är ett fabrikationsfel eller om det kan va någon inställning eller nåt? Skicka ett mail till Saitek och dem sa att jag skulle ominstallera drivrutinerna och det har jag gjort men problemet kvarstår!

Någon som vet något om detta? Tack

Jag hade ett liknande fel med en likadan mus och den reagerade på vibrationer. Om man slog med fingrarna i skrivbordet så rörde muspekaren på sig, om man hoppade i andra änden av rummet så flytta den på sig och när jag var på DH så fick musiken muspekaren att röra på sig. Hittade ingen lösning och Webhallen tyckte inte att det var en deffekt och vägrade ta tillbaka den. Till slut tog de tillbaka men inte pga det felet. Så jag tror det finns lite kvalitetsproblem med lasern på dessa möss.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av Kogster:

låter som smutts om det inte är fabrikationsfel, blås rent den med tryckluft. koppla ur koppla i och se vad som händer. testa gärna på en annan musmatta vissa sensor-tekniker kan ha svårt för vissa underlag

Testat det, och även testat de flesta underlagen.. många säger att vit musmatta ska funka bättre men märkte ingen skilllnad..

Får nog ta en roadtrip till närmaste teknikmagasin och göra en undersökning på musen!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

Testat det, och även testat de flesta underlagen.. många säger att vit musmatta ska funka bättre men märkte ingen skilllnad..

Får nog ta en roadtrip till närmaste teknikmagasin och göra en undersökning på musen!

syftade igentligen på typ tyg mot teflon. du får samma resultat utan att hålla i den på mer än en dator? isåfall lämna in.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

Tja!
Har en RAT 7 och har alltid vart helnöjd med den fram tills nu..
Själv tror jag nåt är fel på lasern, eftersom just nu när jag inte rör musen så rör sig pilen i datorn i små cirklar typ. och när jag lirar BF3 så läser den skitdåligt..
Vet inte riktigt om det är ett fabrikationsfel eller om det kan va någon inställning eller nåt? Skicka ett mail till Saitek och dem sa att jag skulle ominstallera drivrutinerna och det har jag gjort men problemet kvarstår!

Någon som vet något om detta? Tack

Köpte en i Tors , idag slutade lasern att fungera helt, blir att kräva en ny.