Permalänk

Vilken mus ska man ha!?

Hej jag letar efter en mus då min gamla Deathadder är inne på sista versen, det känns som det är mus accelration på elelr något då den inte är precis som det vart förut. Den nya musen ska vara enligt detta:

* precisonssäker då jag spelar css väldigt mycket.
* DPI kan jag inget om så vet inte vad som är bäst.
* hz ska väll vara på 1000 om jag iten minns fel?
*den ska vara ergonomisk och ganska robust inte plastig och inte gå sönder direkt.

Jag har kollat på dessa möss: Deathadder RE-spawn har jag uteslutit då dem säger att den inte alls är lika bra som den gamla DA.
Priset får inte vara mer än 400 kr om den inte är verkligen någon som man bara måste ha.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Hedersmedlem

Mus och tangenbord är så personligt att det är väldigt svårt att rekommendera. Det finns ingen "bäst" och "sämst", för det finns inga tydliga saker man mäter prestanda i. Jag skulle råda dig att testa en del möss i någon affär som säljer dem, för att se vilken som känns bäst. Stirra dig inte blind på specifikationer heller, de flesta av dem är påhittat säljarsnack för att övertala dig att köpa just den.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Mus och tangenbord är så personligt att det är väldigt svårt att rekommendera. Det finns ingen "bäst" och "sämst", för det finns inga tydliga saker man mäter prestanda i. Jag skulle råda dig att testa en del möss i någon affär som säljer dem, för att se vilken som känns bäst. Stirra dig inte blind på specifikationer heller, de flesta av dem är påhittat säljarsnack för att övertala dig att köpa just den.

okej hmm ja jag får väll göra det, dock är svårt att känna på alla för dem har ju inte dem framme elelr igång?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Besök din lokale handlare, kläm och känn. Det enda du bör ta i beaktande är om du har klo grepp eller inte. Annars är väl tycke och smak tongivande.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Är budget max 400kr borde du titta på Logitech G400 (uppföljaren till MX518).

Permalänk

Beställde en Logitech mx518 II

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

Beställde en Logitech mx518 II

Bra val... du lär inte bli missnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Beställde en Logitech mx518 II

Skulle jag oxå valt;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Kan ju för andra som läser denna tråd också tipsa om svenska Mionix mus Naos 3200 som kostar under 500:- lappen

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Jag återkommer senare när jag fått musen hur den är osv och hur jag tycker den är

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Tänkte på en grej och läste om att man INTE kan stänga av prediction och det var dåligt.. gör det någon skillnad i spel etc är det något man störs sig på?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd

Mionix saiph 1800 / 3200 riktigt bra och bra priser.

Permalänk

Bytte från mx518 till denna http://cdon.se/hemelektronik/ace_edge_3200_silver_%2b_ace_m-p... hel nöjd men dock tycker jag fortfarande att den var något skönare i fps spel. Själv nappade jag på kampanjen dom har

Permalänk
Medlem

Jag har alltid kört Razer och är kanon nöjda med dom

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Tänkte på en grej och läste om att man INTE kan stänga av prediction och det var dåligt.. gör det någon skillnad i spel etc är det något man störs sig på?

Hade du deathadder 1800 så spelade du med prediction på såvida du inte laddade hem firmware-uppdateringen från deras hemsida som stängde av just detta..
Men ja, det påverkar i spel.

Permalänk
Skrivet av Hiawatha:

Hade du deathadder 1800 så spelade du med prediction på såvida du inte laddade hem firmware-uppdateringen från deras hemsida som stängde av just detta..
Men ja, det påverkar i spel.

okej öhm haha jag lirar nu utan drivrutiner från razer och det funkar mycket bättre då inställningarna man gjorde bytes hur som helst automatiskt.. exempel det är två grafer som ska stå på samma Y och X-axeln, men när jag trycker på verkställ och sen klickar ner programmet så ändrar dem till 1Y och 5 på x tillexempel.. vilket var jobbigt.

Det kändes och så som att musen inte alls hängde med i rörelserna när man drog laggit etc.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Musen jag köpte mx 518 var inte alls som jag hade tänkt... den var inge skön och det känns som den itne riktigt hänger med.. koppla in min deathadder och vilken skillnad det blev, DA är mycket bättre! kan man lämna tillbaks en mus om man inte är nöjd med den?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Det ska nog inte vara några problem. Beror kanske lite på var du köpt den, men jag köpte tex en Qpad 5K från Teknikmagasinet där scroll hjulet glappade men det var inga som helst problem att få en ny (som funkar fint).
Ring och fråga så kan du säkert byta mot någon annan mus.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Tänkte på en grej och läste om att man INTE kan stänga av prediction och det var dåligt.. gör det någon skillnad i spel etc är det något man störs sig på?

Med Mx518 2 menar du G400 då?
För G400 efter PID 13333 har prediction avstängd.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Med Mx518 2 menar du G400 då?
För G400 efter PID 13333 har prediction avstängd.

nej inte G400 den heter MX518 II

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Det ska nog inte vara några problem. Beror kanske lite på var du köpt den, men jag köpte tex en Qpad 5K från Teknikmagasinet där scroll hjulet glappade men det var inga som helst problem att få en ny (som funkar fint).
Ring och fråga så kan du säkert byta mot någon annan mus.

okej nej har skickat ett mail så får se vad dem säger just det att jag varken vill ha ne ny mus och den är ju inte sönder..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Har en EC1, Den är lite dyrare men är väldigt nöjd med den, är ungefär som en 3.0 i form osv. Har 1000hz från början utan drivrutiner och självaste Heaton har ju utvecklat den så då måste den ju vara bra

Permalänk
Skrivet av acckee:

Har en EC1, Den är lite dyrare men är väldigt nöjd med den, är ungefär som en 3.0 i form osv. Har 1000hz från början utan drivrutiner och självaste Heaton har ju utvecklat den så då måste den ju vara bra

okej hmm man borde kunna testa mössen i spel så man känner om den är exakt eller typ eftersläpar..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

Musen jag köpte mx 518 var inte alls som jag hade tänkt... den var inge skön och det känns som den itne riktigt hänger med.. koppla in min deathadder och vilken skillnad det blev, DA är mycket bättre! kan man lämna tillbaks en mus om man inte är nöjd med den?

Jag har också mx 518 och för mig hänger den med riktigt snabbt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Jag har också mx 518 och för mig hänger den med riktigt snabbt.

okej vad kul för dig:) min gamla DA är mycket bättre i precision och hänger med

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

så om man jämför Razer deathadder med Respawn är det någon skillnad? har hört att den gamla DA är mycket bättre?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera musen ACE EDGE3200. Det är ingen jättekänd mus vad jag vet men den är as skön och så har den en del funktioner. http://www.webhallen.com/hardvara/125934-ace_edge3200_laser_g...

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Jag kan rekommendera musen ACE EDGE3200. Det är ingen jättekänd mus vad jag vet men den är as skön och så har den en del funktioner. http://www.webhallen.com/hardvara/125934-ace_edge3200_laser_g...

den såg ju jävligt high-tec iaf haha är den låg/hög?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Hej jag letar efter en mus då min gamla Deathadder är inne på sista versen, det känns som det är mus accelration på elelr något då den inte är precis som det vart förut. Den nya musen ska vara enligt detta:

* precisonssäker då jag spelar css väldigt mycket.
* DPI kan jag inget om så vet inte vad som är bäst.
* hz ska väll vara på 1000 om jag iten minns fel?
*den ska vara ergonomisk och ganska robust inte plastig och inte gå sönder direkt.

Jag har kollat på dessa möss: Deathadder RE-spawn har jag uteslutit då dem säger att den inte alls är lika bra som den gamla DA.
Priset får inte vara mer än 400 kr om den inte är verkligen någon som man bara måste ha.

Jag har haft en deathadder. mx518 och en intellipoint.

Intellipointen var min drömmus under en vecka men sedan började dem billiga musknapparna bli slitna och jag fick kramp i fingrarna efter någon timmes spelande.

Köpte sedan en mx518 och hade kvar den i 5 år då den fortfarande var i nyskick. Köpte däremot en deathadder då jag ville "uppgradera" då deathadder kostar 3 ggr av vad en mx518 kostar.

Det tog inte många dagar tills jag stoppa deathaddern på hyllan och tog fram den 5 år gamla mx518. Det var 2 år sedan, och jag kör fortfarande med samma mus:)

Permalänk
Entusiast

Har inte precis några förslag men jag kan säga att köp för allt i världen inte Sensei, den har jäkligt bra precition men klara inte snabba rörelser alls.
Den gjorde BF3 ospelbart och till och med minecraft var irriterande. (Och den var sjukt obekväm men det är ju en smak sak)

Köppte den i torsdags och lämnade tillbaka den idag, skaffade en logitech G9x istället.

Hade en logitech mus innan med som jag också var helnöjd med, men den var trådlös och sliten så inte särskilt lämpad för spel.
Har inte testat denna nya (G9x) i mer än dungeon defenders men det verkar väldigt lovande.
Kontrollpanelen till den är underbar, inga fördröjningar, massor med valalternativ (dock inte så många som Sensein men å andra sidan blev det bara mer ospelbart om man rörde dem).
Den är dock inget för dig om du använder palm greppet.

Kan återkomma med hur den presterar i BF3 senare när jag har testat lite, om du är intresserad