Hårddisk stänger av sig vid omstart.

Permalänk

Hårddisk stänger av sig vid omstart.

Hej

Har ett störande problem. Eftersom jag väntar på att min krashade SSD ska komma tillbaka från reparationen
kör jag med den gammla hederliga DISKEN.

En sak som jag stör mig på är att Disken stännger av sig helt vid omstart av datorn alltså REBOOT. Den fortsätter inte
att vara påslagen utan stänger av sig. Sen måste jag vänta att den ska starta igen för att BIOS ska hitta den och
boota operativ systemet.

Har aldrig varit med om det förut att disken stänger av sig. Varför gör den så? Är det någon inställning i BIOS
som kan ändras?

Tack för svaren

Moderkortet är MA770T-UD3 REV 1.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Hej

Har ett störande problem. Eftersom jag väntar på att min krashade SSD ska komma tillbaka från reparationen
kör jag med den gammla hederliga DISKEN.

En sak som jag stör mig på är att Disken stännger av sig helt vid omstart av datorn alltså REBOOT. Den fortsätter inte
att vara påslagen utan stänger av sig. Sen måste jag vänta att den ska starta igen för att BIOS ska hitta den och
boota operativ systemet.

Har aldrig varit med om det förut att disken stänger av sig. Varför gör den så? Är det någon inställning i BIOS
som kan ändras?

Tack för svaren

Moderkortet är MA770T-UD3 REV 1.5

Låter lite småstörande ja.. Är det inte enklare att bara klicka stäng av och sedan starta den själv ?:)

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

HAhahaha nästan så man skulle göra det istället hhehe. Hur jag än söker på google hittar jag inte det jag söker