Permalänk
Medlem

Dator HDD?

Tjenare sweclockers!

Precis beställt helt ny fräsh dator från inet.se men fick mail nu 2 dagar efter innan dom började bygga ihop den att jag borde köpa en ny HDD eftersom min gammala är 6-7år gammal. Så jag skulle behöva tips vilken hdd är bra för bra pris ? ska MEST använda datorn för spel. Jag vet HDD's är dyra nu men har inget val!

Den ska vara 500 till 1000 GB stor! Vilket märke är "bäst" för hdd's ? Måste lägga till hdd innan 22 ikväll!

// Sebastian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe19:

Tjenare sweclockers!

Precis beställt helt ny fräsh dator från inet.se men fick mail nu 2 dagar efter innan dom började bygga ihop den att jag borde köpa en ny HDD eftersom min gammala är 6-7år gammal. Så jag skulle behöva tips vilken hdd är bra för bra pris ? ska MEST använda datorn för spel. Jag vet HDD's är dyra nu men har inget val!

Den ska vara 500 till 1000 GB stor! Vilket märke är "bäst" för hdd's ? Måste lägga till hdd innan 22 ikväll!

// Sebastian

Skall den användas som systemdisk? dvs skall du ha operativsystemet på den?

Om du skall det hade jag tagit en 1TB Western Digital Caviar Black, snabb hårddisk som många använder och tycker är bra. 1299kr inet

Om inte så skulle jag ta 1TB Western Digital Caviar Green eller deras 2TB version, annan sorts disk som funkar bra till lagring. 1090kr (1tb) 1299 (2tb) Inet