förbättringar som skulle uppskattas i wow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

On Topic;
WoW borde fixa bättre customization för looks, fixa så man kan växla mellan olika gear utan att byta stats som DCUO och ändra färger, det var något jag störde mig på när jag lira WoW iaf, älskade Fel Heart hornen (Tier 1 lvl 60 Warlock) men så fort det kom nytt var det bara att slänga.

Detta går ju nu, transmog låter dig kopiera det visuella utseendet från gammal gear till den gear du har på dig.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Haha du stör dig på färgen på texten när du inspectar någon som inte kör Raids? ^^

On Topic;
WoW borde fixa bättre customization för looks, fixa så man kan växla mellan olika gear utan att byta stats som DCUO och ändra färger, det var något jag störde mig på när jag lira WoW iaf, älskade Fel Heart hornen (Tier 1 lvl 60 Warlock) men så fort det kom nytt var det bara att slänga.

dom har fixat det i nyaste patchen..

Permalänk
Medlem

Tibia 3D skulle jag se någon lyckas med men det är tveksamt sen banna alla polacker och brasilianare från att spela det..

Permalänk
Medlem

Klagar bara på en sak.. att blizzard pushar folk genom raids. Det tar fan inte länge efter ny content har släppts, så kommer första nerfen. Kan förstå det eftersom dom vill att alla ska ha möjlighet att cleara raidsen, vilket jag tycker är bra. Men nu när LFR finns tycker jag att det vore ett mycket ypperligt tillfälle att göra normala raids snäppet svårare, för att locka flera hardcore spelare.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Klagar bara på en sak.. att blizzard pushar folk genom raids. Det tar fan inte länge efter ny content har släppts, så kommer första nerfen. Kan förstå det eftersom dom vill att alla ska ha möjlighet att cleara raidsen, vilket jag tycker är bra. Men nu när LFR finns tycker jag att det vore ett mycket ypperligt tillfälle att göra normala raids snäppet svårare, för att locka flera hardcore spelare.

jag menar det.. dom får samma items med lägre itemlevel och får döda alla bossar där inne.. måste dom verkligen också köra det på normal då? måste vi få lida av nerfade normal content? typ som dom gjorde med firelands bara för vissa inte bara klarar av simpla taktiker? iaf är ju HC svårt fortfarande

Permalänk

HC bör tas bort( Det ska bara finnas en version av instancen.), raids ska vara tunade för hardcorespelare med maxat gear från föregående tier
(Bort med raidfinder tunade encounters, själva saken kan vara kvar men man måste gjort prequest(som bör återinföras), instancen ska vara lika svår som vanligt.). 10man borde ha egna instancer, inga nerfs bara buggfixar, inget ptr inga beta tester av raider/instancer det kan skötas internt på blizz. Inga cockblocks som i swp inga, inga sätt att göra bossen lättare på som freya/sarth/yoggi, inga limited trys som i ICC.
Inga epics från tioman eller 5man, grönt gear i 5man, blått i tioman, inga epics för marks. Allt utom epics bör se ut som skit, grått vitt och grönt worlddrop gear ger en fingervisning om hur det ska se ut, epics bör fortfarande se bra ut. Inget kopierande av design från gamla instancer, inget transmog. Allt PvPgear ska vara nedlåst på 2.2k+, ihopslagning av alla battlegroups. Tillbaks med prequests för alla raider som tvingar dig igenom minst sista bossen för alla föregående tiers instancer (De första 25 raidsen för expansionen bör prequesten ta dig igenom alla 10manna som fanns vid release som i sin tur går igenom alla 5manna för expens högsta leveln.), in med resistance bossar igen. Inga snabba fly mounts för dem som inte får dem genom raid achivements eller glad titlar.

Edit: Vanligaste argumentet emot det här brukar vara att alla har betalat och alla har samma rätt att spela spelet.
Alla får fortfarande spela allt i spelet , det handlar bara om hur bra man är, är man inte tillräckligt bra för att se allt content så får man antingen se till att bli bra eller spela ett annat spel som är lättare. Samma sak med gearet, är man inte tillräckligt bra för att få epics (och därmed ett snyggt gear) får man se till att bli bra eller vara nöjd med bajsgear som ser ut som faan...
Ingen som inte klarade metroid eller castlevania till 100% gnäller på att spelen ska göras lättare av nintendo/konami "för att alla har betalat och måste därför få se allt"....

Ett annat motargument på samma tema brukar vara att alla inte har tid att spela så mycket och att spelet därmed inte är för alla, det finns dock bra alternativ: ta er tid att spela mer, bli bättre så ni behöver mindre tid, alternativt spela något annat spel.

Möjligheten finns fortfarande för er att spela det är ni själva som väljer vilken nivå ni spelar på ingen som hindrar er från att bli bättre eller lägga ned mer tid om ni känner att ni behöver det och därmed fungerar inte de här arugmenten överhuvudtaget.

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Sedan patch 4.3 så kan man ändra utseende på sin gear utan att byta stats. Det gearet som man vill ändra till måste vara uncommon eller mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

jag menar det.. dom får samma items med lägre itemlevel och får döda alla bossar där inne.. måste dom verkligen också köra det på normal då? måste vi få lida av nerfade normal content? typ som dom gjorde med firelands bara för vissa inte bara klarar av simpla taktiker? iaf är ju HC svårt fortfarande

Jo men jag som inte spelar wow aktivt mera så håller jag mig till normal mode.. spenderar all min tid åt BF3 nuförtiden. Så tycker att normal mode borde få vara som den är utan nerfs, sedan kan dom som har tid att nöta WoW spela hardcore. Och dom som är nya osv till LFR och sedan är alla glada

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Hedersmedlem

De bör ha servrar med 20år+
De bör ha singleplayer content som är bättre.. dvs så man kan få bättre gear genom att göra svåra saker själv.
Tex göra singleplayer bossar/instanser som ger drops som inte kan användas i tex 10man eller bättre. På samma vis åt andra hållet. Tex att raid drops ej kan användas i singleplayer content. På så vis kommer man antingen spela själv för att få bra "singleplayer" saker eller så kommer man köra 10manna för att få bra gear för sådana saker.
Då kan man visa sig duktig antingen "själv" eller "i grupp".

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Skapa en chattkanal där man kan fjanta med allt som skrivs i /trade.

Möjlighet att reporta alla som skriver annat än "affärer" i /trade.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Nu spelar jag inte wow mer men skulle kunna tänka mig återvända om:

Karaktärer kan balanserar för både pvp och pve. Jag har inte kört någon pve mer än enstaka pug sen naxx40 (då raida jag hardcore) och att klasser blir obalanserade, otroligt dåliga, korkad mekanik etc pga pve är riktigt frustrerande. De skulle kunna göra att spell X i pve gör så och spell x i pvp gör si, dvs reglera skadan, effekter, durations etc. På så sätt skulle pvp blivit någorlunda balanserat och de kan göra vad de vill med pve. Mycket jobb kanske, ja, anställ folk då! Inte direkt så pengar är ett problem...

Servrar där det är 18+, inte nödvändigtvis för att få mer mognad på folk utan att man får skriva vad man tycker. Vill jag kalla någon för något som skulle ge mig en varning på en vanlig server ska jag få göra det, eftersom vi både har gått med på detta när vi skapade chars på en 18+ server. Överdriven spam, skapa alts för att konstant spamma ner någon och liknande ska självklart inte vara tillåtet.

Anställ folk som vet hur man designar gear och vapen istället för att återanvända modeller som var originella när de kom.

Alla mina punkter kan lösas med: pengar och kunnig personal, där det ena ger tillgång till det andra och de har gott om pengar... Önsketänkande som vanligt.

Det blizzard gör nu med wow det är att de tar intressanta förslag av de som skriker högst... Dvs de som har mest makt å är "populär" såsom kända gamer's... Det hade varit bättre om blizzard la ut en "fråga" var 5:e gång man logga in så fick alla en chans att rösta samt skaffa ny personal!

Visa signatur

I7 2600k | KFA2 GTX 570 SLI | MSI Z68A-GD55 G3 | 16 GB 1600Mhz VENGEANCE | Corsair GT 120g, 2TB Barracuda Green | Corsair TX 850W | CoolerMaster HAF 712 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | Steelseries Siberia v2

Permalänk

Bort med "HC" i raids och in med "hard mode" som ulduar hade.
Nerf blood DK's
Bort med LFR
Epic gear i dungeons bör inte få existera
Sluta nerfa alla jävla raids!
Gör support för 4 core CPU's eller mer (optimera spelet bättre... så jävla segdrivet)

Ett fåtal saker som skulle göra spelet bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Jag syftar på att det går för snabbt 1-85 och att det går för snabbt att skaffa gear.

Cataclysm är "World of instantcraft" om man jämför med Vanilla (och eventuellt TBC). Jag tycker personligen att spelet har försämrats för varje ny expansion.

Japp, det håller jag fullständigt med om.
1-85 tar inte ens halva den tiden som 1-60 gjorde i Vanilla. Dock inte för att det var svårare då men för att man behövde mer XP levlarna 1-60 än nu och man fick mindre XP från quests.
Samma sak med gear, mycket roligare att spela om det faktiskt tar lite tid att geara en character.
Min senaste char var redo för DS efter 4 timmar /played på level 85. (ca 3 dagar /played totalt)

Detta har dock inget att göra med svårighetsgraden på spelet, endast hur mycket tid som måste läggas ner.
Nåt som borde tas bort än Justice och Valor points samt återinförandet av någon typ av attunement för alla raids.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag vill se att de balanserar guld i spelet bättre, guld har inget värde som det var när jag spelade (ca 2 månader sedan)..