Är jag den enda som tycker att spelet är totalt skit? (Skyrim)

Permalänk
Avstängd

Tröttnade efter ca 7 timmar. Ensamt, trist, grått och helt öde på ngt sett.

Prova The Witcher 2 istället. Oändligt mycket bättre än skyrim på alla sett. Spännande, fartfyllt. Tycker att det helt klart är årets spel.

Permalänk
Skrivet av bingobelle:

Tröttnade efter ca 7 timmar. Ensamt, trist, grått och helt öde på ngt sett.

Prova The Witcher 2 istället. Oändligt mycket bättre än skyrim på alla sett. Spännande, fartfyllt. Tycker att det helt klart är årets spel.

2'an var jättedålig... vägde inte alls upp det första spelet...
tyckte de föstörde spelet totalt när de skulle importera massa stridskoreografi till spelet för att striderna skulle se coolare ut...

har väll spelat ca 3h i det innan jag la ner det och började om i första spelet istället för typ 4e eller 5e gången...

så för mig vart det typ 400:- i sjön...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

2'an var jättedålig... vägde inte alls upp det första spelet...
tyckte de föstörde spelet totalt när de skulle importera massa stridskoreografi till spelet för att striderna skulle se coolare ut...

har väll spelat ca 3h i det innan jag la ner det och började om i första spelet istället för typ 4e eller 5e gången...

så för mig vart det typ 400:- i sjön...

Att spela Witcher 2 utan att sätta sig in i storyn är som att köpa en hamburgare och bara äta brödet. Det är storyn som sätter det spelet ut från andra då utvecklarna vågade göra en story som var vuxen (och jag pratar inte om våld och naket) och politiskt invecklad. Ett stort steg framåt på den fronten i spelvärlden. Actionmässigt är det väldigt likt föregångaren i mina ögon, bara aningen mer polerat. Enligt mig var Witcher 1 bra men ett spel i mängden medan tvåan är en milstolpe.

Dock är det ett helt annorlunda spel än Skyrim, med helt andra mål, så att jämföra dem bara för att de tillhör den övergripande RPG-genren känns som att förenkla det hela överdrivet mycket.

Permalänk
Avstängd

Som vanligt i TES serien är spelet rätt tamt i fighter osv. Men dialoger (vissa quest brillerar med story) och VÄRLDEN är så jävla fina. Spenderade tiden i Skyrim på att urforska allting snarare än att döda allting, tappar liksom immersionen när det går att pausa i en strid och äta 300 äpplen

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Har bara provat i ca 30 min på xbox 360.
Grafiken suger. Miljöerna ballar ur o buggar sönder. Stridssystemet känns som "Superman 64", makalöst hur stelt o "zombieöst" det är!
Rollspelselementen är grymt röriga. Verkar som att man kan ta upp hur mycket saker som helst, men sen tar det år o dagar för att byta om.
Det blir att prova en halvtimme till, om jag fortfarande känner som jag känner så ska jag klippa sönder skivan o göra pynt. Jag vill verkligen inte sälja spelet o plåga den som köper det.

Draken o boken man fick med spelet var i alla fall trevligt så kan väl säga 849 - 400 kr i sjön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foobuba:

Tycker mest det känns mentalt jobbigt att spela detta spel. Har ägnat många många timmar på både Morrowind, Oblivion samt andra liknande spel, fast detta spel orkar jag inte med!

Har lagt några timmar på Skyrim, men det skänker mig ingen glädje alls. Kan vara sugen på att spela och tänka att det hade varit kul att göra/fixa, dock så slutar det alltid med att allt känns så jobbigt, tröttar och stänger av efter lite spelande.

Håller med. Har upptäckt att jag gärna läser om spelet, kollar på screens, läser om moddar och planerar men när jag väl sätter mig så pallar jag inte så länge. Tror det har att göra med att jag vill göra allt och saknar behovet av att tänka. Man är ju uppenbarligen den enda handlingskraftiga individen i Skyrim som måste få ALLA uppdrag (eller är dum nog att acceptera dem) samt att journalen inte kräver någon som helst eftertanke. Vad finns det att fundera över? Man bombarderas med så mkt att huvudspåren drunknar i mängden och det är som att lira på autopliot när den enda som finns att gå på är gpspositioner.

Alla tankenötter är på dagisnivå. Som ex en staty i ett stängt rum, jag blev glad över att jag inte kom på direkt hur jag skulle komma vidare. Jag letade knappar och symboler och läste i böcker en bra stund men... Det visade sig att jag gått in i en fullständigt linjär grotta fast från bakvägen/utgången... :/

Det är ett fantastiskt spel men kanske inte helt rätt för mig. Eller så kommer det några bra moddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

hästar som springer så sakta att man tror dom är 200 år gamla osv...

Du är medveten om att det finns en sprint key?

Och jag känner snarare motsatsen. Att resor går för fort (även om man ej sprintar), med allt du kan upptäcka och alla random encounters får man knappt en lugn stund att betrakta den fantastiska omgivningen...

Dessutom är storyn knappast löjlig. Den är djup, trovärdig och engagerande (om man bortser från att det just är drakar som attackerar, de jag kan hålla med om att där blir det lite löjligt/repetitivt).

Men de övriga 98% av storyn inkl alla sidequests är fantastisk.

Permalänk
Medlem

Ja tyckte om skyrim, men sen tog jag en pil i knät.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag håller med trådskaparen fattar inte vad "all the fuzz is about" tycker interface o hela kalaset är medelmåttigt om ens det. Questandet är urtråkigt. Ska ge det en chans till efter att jag spelat klart Batman Arkham City, där har vi ett riktigt spel!

Fick batman med mitt nya graffe när jag köpte det och måste säga att jag tröttnade efter 20 minuter. Spamma anfallsknappen är ingenting för mig. Figurens rörelser osv kan man inte påverka ett skit utan man sitter och ser på saker programeringen bestämt i förväg. man bara frycker på "fire" knappen så att säga. Lite klurigheter skall man ju iof lösa...men som sagt, inget märkvärdigt alls.

Skyrim tröttnade jag på när jag kom till lvl 30 ungefär...då allt blev pinsamt lätt och samma samma samma samma hela tiden.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Ok, nu har jag inte läst alla (97?) inlägg och inte tänker jag göra det heller

Ville bara säga att Skyrim är nog DET bästa spel jag någonsin spelat. Och jag ligger nog på en 250 spelade spel Det slår till och med Oblivion och Mass Effect.

I kontrast då till de som inte tycker om Skyrim så kan jag säga att jag inte förstår folk som gilla Counter Strike, Modern Warfare 1-69 och Battlefield 3... Hajar inte det roliga att skjuta ihjäl nån, bli ihjälskjuten själv, respawna, skjuta ihjäl samma kille om och om igen...

Men alla gillar olika, och det är bra

Skyrim är inte gjort för att passa alla och alla passar inte att spela Skyrim. Men ge spelet en chans och om du gillar det kommer du att introduceras till den öppnaste och mest intressanta spelvärld jag någonsin spelat i.

Skyrim is tha sk!t imho

EDIT: Vad gäller UIn till PC så kommer det nog precis som till Oblivion en mod som lättar upp UIn till Skyrim tids nog.

Men som sagt, trycka 1-9 för favoritvapen (bara 2 quickslots på Xbox 360) och M för karta (B, D-down, D-down på Xbox 360) är trevliga genvägar. Nog för att spelet är portat från konsol, men PCn HAR lättare gränssnitt. Jämför inte med andra spel m.m. Learn it and live with it

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk
Medlem
Skrivet av newbiekenobi:

Ville bara säga att Skyrim är nog DET bästa spel jag någonsin spelat. Och jag ligger nog på en 250 spelade spel Det slår till och med Oblivion och Mass Effect.

EDIT: Vad gäller UIn till PC så kommer det nog precis som till Oblivion en mod som lättar upp UIn till Skyrim tids nog.

Jag älskar också Skyrim, framförallt för att det är så gritty och seriöst. Få spel som varit så serösa och allvarliga som Skyrim på senare tid.

När det gäller UI-mod så är SkyUI en bra inventory-mod. Den kräver visserligen SKSE, men är värt det.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3863

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Tycker synd om dom som köpte skiten.
men jag måste säga att årets spel var en stor flopp alltihoppa..
Även om jag älskar BF3 så var det ju mycket fel med det.. synd..
Fast det kommer dom fixa så snart som möjligt.
Buggfritt så blir spelet perfekt!

Anyway..
Vi har även failade MW3
Failade Skyrim
Failade NFS The run..
Listan är lång.
Ett spel jag måste säga är bra gjort, är Saints row 3!
Ni som säger att det vart dåligt för att allt är överdrivet..
Det är meningen med Saints Row serien.
Överdrivet men skit roligt Singelplayer spel som du även kan köra CO-OP genom hela kampanjen!
Sådan Co-op vill jag se i fler spel..

On topic: Skyrim sög.
Alla dessa liknande spel, så som Rage och Fallout.. Usch för dessa onödiga spel vi klarat oss utan. (enligt mig, då dom är så otroligt jobbiga och tråkiga)
Vet ej om dom är gjorda av samma företag och shit, verkar så, då man gör samma sak i alla dom spelen..

Tanken har aldrig slagit dig att människor tycker olika? Undrar varför spelserien är så pass populär, måste ju säkert vara för att dom suger eller hur?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Meh det är trendigt att dissa Skyrim nu, är fortfarande efter måååånga timmar ett helt fantastiskt spel att jag fortfarande upptäcker ny saker är otroligt!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Skyrim är väldigt bra i sig (väldigt fina miljöer, roliga motståndare, kul skill-tree uppbyggnad, gott om kul dungeons, etc); dock får spelet ett stort minus pga sitt combat-system.
Jag stör mig inte på att man eventuellt måste byta armour/vapen och att det förvisso är ganska omständigt att göra (men jag har full förståelse för dem som ogillar det), däremot stör jag mig på bristen på olika "anfallssätt".

Kör du 2handat, ja då är det mer eller mindre auto/powerattack som gäller, inga specialanfall direkt.
Kör du dualwield är det samma, sak, power/power/hug/power - variationen ligger i om du sidesteppar eller inte, mer eller mindre.
Att spela archer var skitkul i några timmar, sen insåg man hur extremt tråkigt det var - får man inte sneakbonus gör man patetisk skada, och det måste vara det mest enformiga att spela, man har verkligen bara 1 typ av anfall, och man får inte sjuta av för fort för då flyger pilen en halv meter....

Det roligaste att spela (imo så klart) när det kommer till combat är swoard'n'board - då har du iallafall olika saker att göra med skölden (block, bash, smash) samtidigt.

Med det sagt tycker jag det är ett bra sandlådespel. Har spelat 100+ timmar, är inte ens halvvägs i storyn och har flera städer jag inte varit i.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Mycket underhållande spel, men man får ge det en ärlig chans, efter 4-5 timmar kanske så är man fast. Men det blir på tok för enkelt kring level 15-20 och efter det känns ingenting utmanande längre, i kombination med att det börjar bli repetitivt så tappar man suget så småningom. Dessutom är "shouts" antingen överflödiga eller rent värdelösa, vilket känns lite lustigt i samband med dragonborn-storyn.

Men tycker fortfarande att det är bättre än både Oblivion och Fallout 3/New Vegas.

Tyckte också det var för lätt, då ändrade jag till svåraste svårighetsgraden. Inte lika lätt längre:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Installerade spelet igår och började spela lite för att se vad alla snackat om, och maken till skitspel har jag inte stött på.

Löjlig story, onödigt komplicerat system för att byta vapen, armor och liknande, att ta fram kartan är frukstansvärt, hästar som springer så sakta att man tror dom är 200 år gamla osv...

Nej det blev det avinstallation av direkt och ner i papperskorgen...

Edit: Detta gäller således Skyrim.

Jag tycker att spelet är dåligt för att det är löjligt enkelt även om man kör på hög svårighetsgrad och utan mapobjectives. Det tar bort hela RPG känslan att man aldrig behöver jobba för att klara ett quest. Man fast travelar och får en massa free items. Storyn är dessutom alldeles för kort - ungefär 14 timmar - jämfört med till exempel Morrowind som hade ett antal dygn story gameplay som dessutom hade kvalitet. Den utlovade variationen i vapen och rustningar var patetiskt dålig. Det enda roliga i spelet hittills var Stormcloaks questlinen som också slutade konstigt. Dessutom finns det en uppsjö glitchar, till exempel att man inte kan ta quests man egentligen ska kunna ta. Eller att man inte får journalentries efter ordning.

Blir nog att återgå till gamla goa Morrowind (fullproppat med grafikmoddar förstås)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Jag tycker att spelet är dåligt för att det är löjligt enkelt även om man kör på hög svårighetsgrad och utan mapobjectives. Det tar bort hela RPG känslan att man aldrig behöver jobba för att klara ett quest. Man fast travelar och får en massa free items.

Det är ju ditt val att göra det enkelt. Genom att power-gama och använda fasttravel. Man kan strunta i det och göra spelet helt annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newbiekenobi:

Ok, nu har jag inte läst alla (97?) inlägg och inte tänker jag göra det heller

I kontrast då till de som inte tycker om Skyrim så kan jag säga att jag inte förstår folk som gilla Counter Strike, Modern Warfare 1-69 och Battlefield 3... Hajar inte det roliga att skjuta ihjäl nån, bli ihjälskjuten själv, respawna, skjuta ihjäl samma kille om och om igen...

Men alla gillar olika, och det är bra

Skyrim är inte gjort för att passa alla och alla passar inte att spela Skyrim. Men ge spelet en chans och om du gillar det kommer du att introduceras till den öppnaste och mest intressanta spelvärld jag någonsin spelat i.

Skyrim is tha sk!t imho

Men som sagt, trycka 1-9 för favoritvapen (bara 2 quickslots på Xbox 360) och M för karta (B, D-down, D-down på Xbox 360) är trevliga genvägar. Nog för att spelet är portat från konsol, men PCn HAR lättare gränssnitt. Jämför inte med andra spel m.m. Learn it and live with it

Skojar du? varför skulle man INTE jämföra med andra spel..? och det du tog upp angående FPS-spel så vet du själv svaret på varför folk gillar FPS-spel, jo för att man kan bli duktig på dom, man kan faktiskt vara bättre än andra på det.. Att kalla Skyrim för den mest öppna spelvärlden du spelat, så har du spelat för lite spel punkt slut. Lustigt hur du tar upp Oblivion som att det vore välgjort också.. Vilket skämt. Detta kommer från en kille som möjligtvis faktiskt kanske.. har spelat 251 spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Fick batman med mitt nya graffe när jag köpte det och måste säga att jag tröttnade efter 20 minuter. Spamma anfallsknappen är ingenting för mig. Figurens rörelser osv kan man inte påverka ett skit utan man sitter och ser på saker programeringen bestämt i förväg. man bara frycker på "fire" knappen så att säga. Lite klurigheter skall man ju iof lösa...men som sagt, inget märkvärdigt alls.

Skyrim tröttnade jag på när jag kom till lvl 30 ungefär...då allt blev pinsamt lätt och samma samma samma samma hela tiden.

Håller helt med angående Batman. Fick också med det med datorn. Testade att spela ett par minuter och kräktes nästan över hur konsollfördummat det var.
Man startade som Catwoman i ett rum med en mobb på 5-10 pers som attackerade. Jag hade ännu inte lärt mig kontrollerna och hur man gjorde olika slag osv.
Jag bara hamrade på de olika knapparna och vips så utfördes de mest makalösa precisionssparkar och slag, samtidigt som folket i mobben stod i princip stilla och väntade på sin tur att bli nedslagna. Alla busar nedslagna direkt, utan att jag hade en aning om hur det fungerade.
Totalt noll skills som krävdes av spelaren. Bara hamra på "konsollknapparna" som en annan apa.
Hur kan någon tycka att det ger något ? Är folk omedvetna om att spelkaraktären i princip gör allt jobb för dem automatiskt och att spelarens skicklighet är av noll betydelse ?
Jag vill iallfall ha någon utmaning när jag spelar.

Angående Skyrim så räckte det iallfall till en närmare 200 timmar speltid innan man kände sig klar.
När man gjort main quest och diverse andra större questlines, samt utforskat så gott som varenda location i spelet blir det rätt tråkigt.
Det är inte så kul att springa runt på vidderna och desperat försöka hitta något som ger något som helst motstånd. En och annan björn eller lösdrivande bandit känns inte direkt som någon kul utmaning.
Nu hoppas jag på någon expansion snart !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Snusfri

Sett att några frågat vad jag gillar för typ av spel så får väl svara på det.
Sim bilspel, ex Forza, Race07 (INTE NFS-Serien efter Porsche Unleashed).
RPG/Sandbox som Fallout serien, GTA IV, Saints Row, Red Dead Redemption.
Endel "FPS-liknande" spel som Dead Island, Dead Rising-serien, Rainbox Six Vegas-serien, Hitman-serien, TIDIGA Splinter Cell innan dom gjorde om det för utvecklingstörda och små barn.

Gillar även Ultima Online som är betydligt bättre RPG än Skyrim fast det har runt 14 år på nacken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Avstängd

Ogillar verkligen att alla Females har exakt samma Bodytype PLUS att ALLa är "Fit" gamla som unga.
Ogillar samma sak gällande males, visst finns 2 typer, Gruff och Smal.
Alla "barn" i spelet har samma röst och alla barn i spelet har samma ansikte samt längd.
Spellcasting är sämst.
Sjukt dålig variation i form av fiender, Draugr hit och Draugr dit.. lite banditer, drakar hela jävla tiden (som förövrigt är ett skämt då de är busenkla, sätta sig på en sten och skjuta med pilbåge, de gör typ inget för deras AI är dum i huvudet(eller iofs är alla dumma i huvudet i spelet, hoppa upp på en sten och AIn kan inte komma nära dig (exkl mages/bowyers) Gå över något och AIn måste gå runt hela skiten lol

Och ruskigt dålig lightning, blir ju mörkrädd ibland: http://cloud.steampowered.com/ugc/632989400350680452/A31F4CD5...

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Spelet blir mycket bättre med mods men kan hålla med. Stridssystemet är ruttet, de borde snegla lite på Dark Messiah som verkligen har lyckats med den aspekten. Enda som egentligen är bra, förutom mods som förbättrar spelet markant är hur mycket det finns att göra i spelet. Detta är dock även i många fall spelet brist också, genom att det försöker för mycket vilket resulterar i att många saker känns helt trasigt och opolerat. Kul i 50 timmar eller så, men mest bara för att man själv gjorde mods..

Permalänk
Medlem

Mods ftw.

Permalänk
Medlem

De e så trevligt att man både kan och får tycka olika om spel.
Själv tycker jag det är bra, men borde inte kommit ut till pc än på ett år för så mycket buggar och ooptimerat för pc att de e löjligt "fantastisk grafik.." ehm what? ser ut som ett upphottat Oblivion... UIt får mig att rysa. att man behövde lägga till mod för att slippa kantiga ansikten? (hur i h*lvete vågade utvecklarna låta det vara?)
Och så vidare men är man lite av en sucker för grindandet och lvlandet så är man fast som jag... har enbart 57h sen i julas...

Permalänk

Jag gillar skyrim,började att spela för 3 dagar sen och blivit helt uppslukad av det
Det tar ett tag innan man kommer in i det men sen är i alla fall jag helt fast
Och sen har vi ju alla olika smak å tycke och tur är väl det,så en del gillar skyrim och andra inte svårare än så är det ej
Själv gillar jag ej BF serien som många här gillar väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

Att inte kunna se sin karaktär när man tar på items är väldigt dåligt.
Grafiken är dålig.
Stridssystemet är samma som Oblivion. Ganska dåligt egentligen.
Typ inga artifacts. Riktigt uselt är de, fruktansvärt besviken på just detta. Samma med armors finns inga rare.
Återigen är GPSen tråkig. Det gör spelet lätt och de 100 questen man får i sin journal gör det bara grötigt. Jag vet fan inte vart jag ska börja. Har tillomed börjat fast-travla för jag inte vet hur fan jag ska göra. GPSen är helt värdelös och det är samma i Oblivion! Skit att Elderscrolls spelen har blivit så populära att de måste anpassa spelet till idioter som inte vill tänka och läsa.

Annars är det ett bra spel men just de punkterna jag var skeptisk på i Oblivion har de inte gjort någonting åt....

Var ett tag sen jag spelade Oblivon nu men är nästan säker på att grafiken var bättre där. Kolla bara på detaljer. Jämför t.ex. gräs med Oblivion. PS3 och 360 klarade inte pressen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Att inte kunna se sin karaktär när man tar på items är väldigt dåligt.
Grafiken är dålig.
Stridssystemet är samma som Oblivion. Ganska dåligt egentligen.
Typ inga artifacts. Riktigt uselt är de, fruktansvärt besviken på just detta. Samma med armors finns inga rare.
Återigen är GPSen tråkig. Det gör spelet lätt och de 100 questen man får i sin journal gör det bara grötigt. Jag vet fan inte vart jag ska börja. Har tillomed börjat fast-travla för jag inte vet hur fan jag ska göra. GPSen är helt värdelös och det är samma i Oblivion! Skit att Elderscrolls spelen har blivit så populära att de måste anpassa spelet till idioter som inte vill tänka och läsa.

Annars är det ett bra spel men just de punkterna jag var skeptisk på i Oblivion har de inte gjort någonting åt....

Var ett tag sen jag spelade Oblivon nu men är nästan säker på att grafiken var bättre där. Kolla bara på detaljer. Jämför t.ex. gräs med Oblivion. PS3 och 360 klarade inte pressen.

Jag föredrar stridssystemet i Oblivion faktiskt. Det i Skyrim känns mycket klunkigare och segare.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Haha, ge dig. Skyrim är oerhört snyggt, problemet är enbart lågupplösta textures på nära håll och skuggrendreringen (båda problemen är konsol-begräsningar).

Angående de andra kommentarerna om massa quest och fasttravel och svårighetsgrad, det är ju sånt man själv ser till att välja. Jag kör helt utan fasttravel, tar aldrig en massa quests bara för att (typ som i WoW där man bara klickar in alla utropstecken och sen springer iväg). Kompass och flytande questmarkingar är också avstängda. Kör på svårare svårighetsgrad och missbrukar inte systemet (craftar xxxx iron daggers för att levla blacksmith t.ex.).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Haha, ge dig. Skyrim är oerhört snyggt, problemet är enbart lågupplösta textures på nära håll och skuggrendreringen (båda problemen är konsol-begräsningar).

Angående de andra kommentarerna om massa quest och fasttravel och svårighetsgrad, det är ju sånt man själv ser till att välja. Jag kör helt utan fasttravel, tar aldrig en massa quests bara för att (typ som i WoW där man bara klickar in alla utropstecken och sen springer iväg). Kompass och flytande questmarkingar är också avstängda. Kör på svårare svårighetsgrad och missbrukar inte systemet (craftar xxxx iron daggers för att levla blacksmith t.ex.).

Nej jag ger mig inte. Det är inte snyggt och det är flera som håller med.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Nej jag ger mig inte. Det är inte snyggt och det är flera som håller med.

Ingen ide att diskutera saken, men att folk tycker det är fult är ett skämt enligt mig.