Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord, förslag?

Hej swec!

Mitt Steelseries 6gv2 är på randen att lägga av nu. Så jag undrar vilket ska mitt nästa tangentbord bli?

Förslag?

Krav..
Mekaniskt
PS/2

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du gillar ditt nuvarande kan du köpa ett likadant alt köpa 7g ifall du vill ha handledsstöd.

Permalänk
Medlem

Bytte ifrån ett 6gv2 till ett Qpad MK 80 igår och måste säga att jag är helt sinnessjukt nöjd!
Jag älskar blåa brytare, men det är något du måste kolla upp om du gillar. De låter väldigt mycket och är väll inte optimalt för fps egentligen. Men fungerar bra för mig i BF3

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Gillar du de svarta så kanske testa röda brytare?

Gillar du blåa så tycker jag MK-80 är självklart

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Gillar du de svarta så kanske testa röda brytare?

Gillar du blåa så tycker jag MK-80 är självklart

Aldrig testat blåa, så det blir svårt

Skrivet av eXizoR:

Bytte ifrån ett 6gv2 till ett Qpad MK 80 igår och måste säga att jag är helt sinnessjukt nöjd!
Jag älskar blåa brytare, men det är något du måste kolla upp om du gillar. De låter väldigt mycket och är väll inte optimalt för fps egentligen. Men fungerar bra för mig i BF3

Säljer du ditt gamla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Säljer du ditt gamla?

Det kan jag göra, jag har ingen användning utav det...

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Jag kör på ett Logitech g11 ( lite outdated kanske? ) men visst det låter kanske lite men jag älskar det, är blått, har lite extrafunktioner och funkar bra för mig i både fps och third person eller bilspel

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag kör på ett Logitech g11 ( lite outdated kanske? ) men visst det låter kanske lite men jag älskar det, är blått, har lite extrafunktioner och funkar bra för mig i både fps och third person eller bilspel

Klassiker! Men jag är ute efter ett t-bord med mekaniska brytare

Permalänk
Medlem

MK-50 sitter på ett själv med röda brytare helt perfekt att spela på

Permalänk
Medlem

Måste bara tipsa om bruna brytare, inte samma klick-känsla som i de blåa och är IMO bättre i FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Aldrig testat blåa, så det blir svårt :o?

Hade aldrig testat blåa innan heller och jag kommer aldrig gå tillbaks! Känslan/ljudet är underbart <3 Kanske smått distraherande när man lirar sc2 eller bf3 men man har ju oftast musik så det spelar ingen roll xD MK-80 år underbart helt enkelt!

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ser ut som att jag köper ett likadant igen! Tack för alla tips, uppskattas

Skrivet av Jimicro:

På Qpads hemsida kan man beställa Mk-50, 80 och 85 med vilka brytare man känner för. Själv har jag MK80 och tycker det är underbart, men gillar man inte de blåa brytarna kan man ju välja de man trivs med.

Det kan vara bra att veta!

Skrivet av hejkk:

Måste bara tipsa om bruna brytare, inte samma klick-känsla som i de blåa och är IMO bättre i FPS.

Jo, det är kanske möjligt men jag vill helst ha ett utan motstånd som t.ex. svart / röd.

Permalänk
Skrivet av Klintan:

Ser ut som att jag köper ett likadant igen! Tack för alla tips, uppskattas

Jo, det är kanske möjligt men jag vill helst ha ett utan motstånd som t.ex. svart / röd.

Jag fick hem mitt MK-50 i går. väldigt likt ditt fast det har fått behålla vänstra windows-tangenten och har röda brytare (om man inte vill specialbeställa från qpad)

det känns riktigt gediget jämfört med mitt gamla g110, och ligger bra på skrivbordet. dessutom har handstödet en riktigt skön gummi-liknande yta.

använder man inte windows-tangenten till snabbkommandon som jag gör så är den väl bara i vägen, men för mig var den ett krav.

skillnaden mellan brytarna kan jag inte uttala mig om för jag har aldrig känt på svarta, men de röda är riktigt sköna imo!

så om du gillar ditt avskalade tangentbord men vill prova röda brytare eller saknar windows-tangenten tycker jag du kan prova mk-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaman_:

Jag fick hem mitt MK-50 i går. väldigt likt ditt fast det har fått behålla vänstra windows-tangenten och har röda brytare (om man inte vill specialbeställa från qpad)

det känns riktigt gediget jämfört med mitt gamla g110, och ligger bra på skrivbordet. dessutom har handstödet en riktigt skön gummi-liknande yta.

använder man inte windows-tangenten till snabbkommandon som jag gör så är den väl bara i vägen, men för mig var den ett krav.

skillnaden mellan brytarna kan jag inte uttala mig om för jag har aldrig känt på svarta, men de röda är riktigt sköna imo!

så om du gillar ditt avskalade tangentbord men vill prova röda brytare eller saknar windows-tangenten tycker jag du kan prova mk-50

Jag har aldrig saknat w-l knappen, men tack för tipset!