Permalänk
Avstängd

HTPC

HTPC bygge med Streacom F1C

chassie: Streacom F1C
ssd: ocz vertex2 60gb
pico psu 150 xt
moderkort: Zotac H67ITX-C-E
cpu: Intel Pentium G630T
minnen: corsair 2x2 1600mhz cl9

inte hittat några bygg bilder med detta chassie, kan iaf säga att det var roligt o bygga i och att det var rymligt trots sin storlek, saknar bluray med det kommer!

är något grymt dålig på o ta bilder så det får ni leva med och div stavfel.

// Niklas

HTPC

Permalänk
Medlem

Slimmat och snyggt!

Men blir det inte väldigt varmt runt pico PSU:n när den ligger så tight mot minnena? Har själv haft en "PicoPSU-80 DC/DC" som lagt av på grund av överhettning. Kan iallafall vara bra att hålla koll på.

Hoppas du får mycket nöje av den i TV-bänken!

//Mattias

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mayth:

Slimmat och snyggt!

Men blir det inte väldigt varmt runt pico PSU:n när den ligger så tight mot minnena? Har själv haft en "PicoPSU-80 DC/DC" som lagt av på grund av överhettning. Kan iallafall vara bra att hålla koll på.

Hoppas du får mycket nöje av den i TV-bänken!

//Mattias

tackar, vet ej då den är byggd en timme innan galleriet kom upp, men det återstår och se, är 150W och lär inte dra över 60W så hoppas klara mej utan överhättningar, ja det ska det nog bli iaf för dottern när kan se bannaner i pyamas på tv ist för laptopen

Permalänk
Medlem

Nice build och den ser väldigt stilig ut vid Tvn, bra jobbat

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

tackar, vet ej då den är byggd en timme innan galleriet kom upp, men det återstår och se, är 150W och lär inte dra över 60W så hoppas klara mej utan överhättningar, ja det ska det nog bli iaf för dottern när kan se bannaner i pyamas på tv ist för laptopen

Bara att kolla efter någon film, borde inte vara några problem om den inte belastas så mycket. Hoppas hon blir nöjd.

Permalänk
Medlem

det va helvete vilket litet nätagg! vad är det för nån?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

http://mini-itx.se/picopsu150xtacdc12v125a150wadapter-p-477.h...

dyraste nätagget jag köpt om man räknar w per krona, ax 850 jag har var ju typ gratis i jämförelse

Permalänk
Skrivet av morxy49:

har du hängt på swec sen -10 och inte vet vad picoPSU är för nå?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Trevligt litet bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

har du hängt på swec sen -10 och inte vet vad picoPSU är för nå?

typ så, ja

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!

Permalänk

Kul å se fler men Streacom F1C, grymt trevligt chassi även om det blir äckligt tight med blueray och ssd monterad tillsammans med kablaget till dessa.
Väntar bara in adapter sen e min lillburk också igång

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

riktigt grymt bygge

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Jag har alltid älskat dessa chassin :)!
Kul att äntligen se ett bygge med dessa!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sennebring:

Kul å se fler men Streacom F1C, grymt trevligt chassi även om det blir äckligt tight med blueray och ssd monterad tillsammans med kablaget till dessa.
Väntar bara in adapter sen e min lillburk också igång

ja det är fint, ssd ska buta plats o monteras i sidan av chassiet när blueray läsaren kommer, släng upp ett galleri när du plockat ihop din

Skrivet av Finess:

riktigt grymt bygge

tackar!!

Skrivet av KsKz_91:

Jag har alltid älskat dessa chassin :)!
Kul att äntligen se ett bygge med dessa!

ja dem är sjukt små o stilrena, konstigt att ingen annan har lagt upp innan på detta eller andra forum tycker det är en av de bästa htpc chassi man kan köpa i mindre storlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

j
ja dem är sjukt små o stilrena, konstigt att ingen annan har lagt upp innan på detta eller andra forum tycker det är en av de bästa htpc chassi man kan köpa i mindre storlek

Yes indees !

Permalänk
Medlem

Ser bara 1 ström sata från psu, hur får bluray spelaren ström? någon annan kontakt eftersom det är slim?

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoToX:

Ser bara 1 ström sata från psu, hur får bluray spelaren ström? någon annan kontakt eftersom det är slim?

Molex till SATA?

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RoToX:

Kommer löda om kablarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Letat ganska mycket efter ett sånt här chassi, aldrig sett det förut. Helt OK pris och lättillgängligt i Sverige dessutom, sjukt kul överraskning. Så, tack och grattis till fin liten burk!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygfisk:

Letat ganska mycket efter ett sånt här chassi, aldrig sett det förut. Helt OK pris och lättillgängligt i Sverige dessutom, sjukt kul överraskning. Så, tack och grattis till fin liten burk!

ja kom nydligen till vårat avlånga land tror jag, snyggt är det men måste hitta bättre lösningar till kylningen låter lite mycket tyvärr, tack så mycket!!

Permalänk
Medlem

Väldigt stilrent bygge måste jag säga! Tv bänken är det ett hemmabygge den med? är ute efter en som ser ut som den typ annars!

Visa signatur

Workstation: EVGA Z68 SLI | i7-2600k @ 3.4ghz | Corsair 1600mhz 16 gig ram | Gigabyte Gtx 580 1536mb | SSD Corsair 120gb | Cooler Master Silencio 550 | Corsair 800W |
Server KungarnasKung: Fractal Design Define R2 | Corsair 750W | C2d e4200 @ 2.2Ghz | Corsair 4 Gig ram | Hdd 7.5Tb|
Nätverk: Telia Fiber Lan 100/100 Mbit | Cisco Linksys E4200 |

Permalänk

*bredvid tvn

Permalänk
Skrivet av og900turbo:

men måste hitta bättre lösningar till kylningen låter lite mycket tyvärr

Riktigt trevligt chassi, kul att någon lägger upp ett bygge i gallerit

Är det processorfläkten som väsnas?

Kör du utan chassi fläkt?

Går det att få plats med en större fläkt än 40X10mm i chassit?

Får man plats med en 3,5" hårddisk under DVD:en om man kör med den låga orginalkylaren till processorn?

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Appelton:

Väldigt stilrent bygge måste jag säga! Tv bänken är det ett hemmabygge den med? är ute efter en som ser ut som den typ annars!

tackar! nej det är inget hemmabygge kommer inte ihåg vart den kommer ifrån tyvärr!

Skrivet av JonnyRocker:

Riktigt trevligt chassi, kul att någon lägger upp ett bygge i gallerit

Är det processorfläkten som väsnas?

Kör du utan chassi fläkt?

Går det att få plats med en större fläkt än 40X10mm i chassit?

Får man plats med en 3,5" hårddisk under DVD:en om man kör med den låga orginalkylaren till processorn?

ja det är cpu fläkten som väsnas, man kan ha en 40x40 fläkt men skippar den än så länge ska testa med lite olika fläkthastigheter o se var jag får lägst ljud till bra temp så ska sätta dit den då. 3.5" skulle inte jag använda i detta chassie då det är extermt lite med plast!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinboson:

*bredvid tvn

Permalänk
Medlem

Du fick till det bra =D
Btw jag har ett likadant TV bord och mitt sviktar minst lika mycket

Permalänk
Medlem

Snyggt, stilrent, litet och bra bygge
Vad slutade totala slutsumman på med alla komponenter osv?
Nämligen funderat på om man skall bygga en själv, antingen en HTPC eller köpa en laptop för att kunna spela upp film osv i, även ta med på lan osv.

Permalänk
Medlem

Cleant och snyggt

Permalänk
Medlem

Sänkt cp fläkt, lol.