Ipad 2 eller Asus Transformer Prime?

Permalänk
Medlem

Ipad 2 eller Asus Transformer Prime?

Hejsan alla sweclockare! Jag är uppe i ett stort dilemma där jag försöker välja mellan två olika surfplattor, eller som jag har kollat på i allafall. Det är då som rubriken lyder, Ipad 2 64GB 3G(http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/ipad/apple-ipad264gb3g/150826.5905/) och den nya Asus Transformer Prime(http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/asus-eeepadtransformerprime32gb/165390.5323/) som jag har tittat på. Vad jag vill göra på surfplattan är att såklart surfa, men även se på film med bra bild. Det ska även gå att kolla mailen enkelt och maila vidare. Reser med tåg och flyg gör man en del, så där kan det även vara kul med spel, tex schack och kortspel och möjligtvis hänga gubbe. Att kunna köra film från plattan upp mot en TV är ett stort plus. Tangentbordet som medföljer till Asusen är väl inte det viktigast/nödvändigt men det är klart ett plus. Bilder kommer det nog inte tas så mycket men det blir väl ett par ändå. Skulle även kunna tänka mig att köpa till ett 16GB microSD om det nu skulle vara så att ni rekommenderar mig att skaffa Asusen.

Ipaden har ju 3G men inte Asusen, men jag vet att man ska kunna synka Ipad med tex telefonen för att få fram en 3G-täckning. Kan man göra något liknande med Asusen? Det jag också undrar är om det finns några "skal" än till Asusen som till Ipaden? Har svårt att tänka mig det, då det är releasedatumet är imorgon. Att ha ett skal med stöd så man kan se film bra på tex flygplan är ett stort plus.

Så frågan är, vilken av plattorna är bäst?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag har den första Transformern och jag är så otroligt nöjd med den.
Hade den utan tangentbord ett antal månader men sen köpte jag till ett och den har ersatt mina bärbara helt och hållet.

Det går att ha sin mobil på 3g uppkoppling och sen wifi tether som gör att den blir som en router.
Dvs du kan koppla upp din platta till mobilens nätverk.

Det du även kan tänka på är att du kan koppla in extern hårddisk till asusen om du skulle vilja då den har usb också
Jobbar nu skriver mer senare

Men enligt mig, Asusen är bättre

Permalänk
Medlem

Jag har en iPad 2 och är kanonnöjd! För filmtittande/visande, mail och liknande är den fantastisk! Än bättre om du föreläser/behöver hantera många dokument. Jag har än så länge inte sett några nackdelar med iPaden som jag känner att jag kan få bort genom att byta tillverkare.

Om Asusen även är flång ny så kanske man ska vara försöktig med barnsjukdomar, men det vet jag inte mycket om.

Mina varmaste rekommendationer går dock till iPaden!

stavfel...
Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att iPad har bättre bildkvalité/skärm då apple oftast alltid använder riktigt fina skärmar till sina saker. Jag är i alla fall riktigt nöjd vad gäller det.

Du kan få ut bilden från ipad till tv trådlöst och även trådat, du kan även göra tvärtom och få upp bild från datorn till ipaden och styra det via ipaden som en touchscreen, antingen spegla bilden eller köra som extra skärm med touchfunktion via AirDisplay. Går också att spela upp filmer så det flyter på det viset.

Nu när det finns jailbreak till ipad2 iOS5.0.1 så finns det mycket fler möjligheter vad gäller att hitta program eller fixa saker i allmänt precis som man själv vill. Mycket smidigt att fixa och enkelt att återställa till orginal om man vill göra det sen. Med det så kan man även skaffa ipad camera connection kit och sedan koppla in minneskort, usbminne eller i vissa fall extern hårddisk och använda till valfri lagring eller spela upp filmer ifrån med diverse program via jailbreak

Batteritiden är jag riktigt nöjd med, räcker oftast 2 dagar för mig när jag använder den, så batteritiden är mer än tillräcklgit bra för min del! GPS navigering funkar ypperligt och har oftast alltid bra mottagning, förutom innomhus, ska man dela anslutning från sin mobil så drar det dock en del batteri, så jag föredrar om man redan har 3G från början.

ipadens vikt och storlek är riktigt smidig att ha med sig överallt också. Ska du ha ett skydd som är ett ställ så köp till ett smart cover, överlägset bästa skyddet du kan ha, baksideskydd behöver man inte på en ipad 2 enligt mig, jag har kört utan och den har inte fått någon repa, så verkar riktigt stryktåligt. Skyddet rengör även skärmen.

Rekomenderar dig dock att välja det du själv känner är bäst för din del.

Personligen skulle jag välja ipad igen om jag hade behövt, just för att utbudet av apps är så stort och uppdateringar till plattan är garanterat minst ett år till framöver.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Okej, det är väldigt svårt att bestämma sig. Jag tänkte ta och förklara lite hur jag tänker så ni kanske kan ge några ytterligare kommentarer. Asus Transformer Prime finns ju tyvärr inte i någon 3G version utan där är man tvungen att ha mobilen vart man än är med plattan, på stranden till exempel. YGLeXz, du skrev om att Ipad 2 var oerhört bra på att visa film osv, men jag har läst på lite samt tittat på videos, och där verkar det som att Transformer Prime har bättre bild tack vare högre upplösning. Men detta med 3G är en stor punkt, vad anser ni är en lösning nu om man ej har 3G och måste till exempel ha med sig mobilen på stranden?

Skillz det var ett väldigt bra och utförligt svar, det lät väldigt bra allt du sa, däremot jailbreak är inget jag är intresserad av att göra. Men det är detta med att Ipad har bättre bild, hur är det möjligt när Asusen har högre upplösning osv?

Copterskydd är något som jag har funderat på för skärmen för övrigt.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Okej, det är väldigt svårt att bestämma sig. Jag tänkte ta och förklara lite hur jag tänker så ni kanske kan ge några ytterligare kommentarer. Asus Transformer Prime finns ju tyvärr inte i någon 3G version utan där är man tvungen att ha mobilen vart man än är med plattan, på stranden till exempel. YGLeXz, du skrev om att Ipad 2 var oerhört bra på att visa film osv, men jag har läst på lite samt tittat på videos, och där verkar det som att Transformer Prime har bättre bild tack vare högre upplösning. Men detta med 3G är en stor punkt, vad anser ni är en lösning nu om man ej har 3G och måste till exempel ha med sig mobilen på stranden?

Skillz det var ett väldigt bra och utförligt svar, det lät väldigt bra allt du sa, däremot jailbreak är inget jag är intresserad av att göra. Men det är detta med att Ipad har bättre bild, hur är det möjligt när Asusen har högre upplösning osv?

Sålde precis min Ipad 2 för att imorn på min Prime med posten. Problemet med Ipaden är saknaden på usb uttag och sd-kort. För att kunna få bilden upp på en tv behöver man köpa tillbehör. Såg att någon sa att Ipaden var lätt och liten att ta med sig, kan säga att prime är världens tunnaste tablet
Dessutom har den upp till 18h batteritid med dockan.

Skal finns redan att köpa till prime: http://www.inet.se/produkt/1971098/asus-transleeve-tf201-blac...
Det går att vika så att du får den i en bra vinkel.

Men det viktigaste är ändå om du vill ha Android eller Ios. Det är en smaksak, jag föredrar android då det är mer "öppet". Får också min prime imorgon och om du har några fler frågor är du välkommen att PMa mig.

MvH

Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Vet inte hur den är jämfört med prime, men vet att det är IPS skärm på ipaden, skärmarna i sig brukar vara true to life vad gäller färger och så på apples produkter så som jag sett, vilket kan vara viktigt för många.

Primen är väl grym i sig, ingen tvekan, 18h batteritid är grymt, men frågan är väl om man någonsin kommer nyttja den långa batteritiden, själv känner jag att jag inte hinner nyttja 10h ens Men det är en personlig grej det där, så bara för att jag säger så, så är det ju inte så för alla

Det med sd-kort och usb-uttag är lättfixat på ipad med camera connection kit som jag skrev innan.

Det någon skrev om att prime är tunnast, tja, om man tycker 8.3mm vs 8.8mm är något värt att nämna så borde man även nämna att primen är över 2centimeter bredare.. så den är ju inte mindre!

En sak som säkerligen är bättre på prime är väl kameran, om man nu värdesätter det på en surfplatta!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

flipz0r, hur får du över bild på tvn med en prime utan tillbehör?

Är det med sladd eller trådlöst?

Finns sladd att köpa till ipad om det är vad som inte räknas som tillbehör

Tog bort citeringen av ett raderat inlögg
Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket skräp svar här. Alla som säger att iPad:en är bättre har förmodligen inte testat en Transformer Prime med ICS eller har inte behovet av en tablet.

Kolla på Youtube och leta efter reviews. Enda sättet att få en icke partiskt åsikt samt se med egna ögon.

Min personliga åsikt: Jag har lekt med både iPad 2 och ett par Android plattor; jag skulle tagit en Android driven platta över en iPad varje dag. Speciellt med tanke på vad man kan flasha in på en padda!

(Skärmen på Asus Transformer Prime är förresten i världsklass. Den är av typen IPS+, något Asus special moddat. )

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

jag säger primen... men om extrem upplösning är ett måste så vänta ett par månader för att få en TF700T istället för en "vanlig" prime... som funkar klockrent att titta på film på ändå =).
Dessutom så får du hdmi port på primen för att pula ut filmen på tv i 1080p ...
+ att den är snabbare och att du med dockans hjälp kan pula in annat lagringsmedia via usb ifall du vill ha med dig mera filmer än vad som får plats på 32GB+64microSD...

enormt nöjd med min prime förutom det faktum att jag fick pixelfel på den och är därav inte bara den första att äga en prime i sverige, utan även den första att skicka in den på service =(... men det är snabbt ordnat. så du vet iaf

Permalänk
Medlem

Se på film borde ju prime vinna överlägset?
16:9 (eller är den 16:10?) vs 4:3
Klarar alla format utan konvertering (vet inte om ipad gör det jailbreakad iofs?)

Personligen ser jag inte inbyggt 3g i plattan som en fördel, då måste man ju antingen ha tvillingkort/dubbla abbonemang eller flytta sim-korten, och telefonen har man väl alltid med sig?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Skaffar lätt Asus Eee Prime över Ipad 2, så sjukt mycket bättre! Btw släpps den imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ogroth:

jag säger primen... men om extrem upplösning är ett måste så vänta ett par månader för att få en TF700T istället för en "vanlig" prime... som funkar klockrent att titta på film på ändå =).
Dessutom så får du hdmi port på primen för att pula ut filmen på tv i 1080p ...
+ att den är snabbare och att du med dockans hjälp kan pula in annat lagringsmedia via usb ifall du vill ha med dig mera filmer än vad som får plats på 32GB+64microSD...

enormt nöjd med min prime förutom det faktum att jag fick pixelfel på den och är därav inte bara den första att äga en prime i sverige, utan även den första att skicka in den på service =(... men det är snabbt ordnat. så du vet iaf

Lutar nog faktiskt mot primen. Frågan är däremot ifall det är värt väntan på TF700T, andra kvartalet anser jag är ganska långt. Ska nämligen utomlands med familjen om två veckor, och det skulle vara grymt att ha med en surfplatta dit. Så får man lite roligt på planet! Vad tror ni? Bör jag vänta TF700T?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Vet inte hur den är jämfört med prime, men vet att det är IPS skärm på ipaden, skärmarna i sig brukar vara true to life vad gäller färger och så på apples produkter så som jag sett, vilket kan vara viktigt för många.

Primen är väl grym i sig, ingen tvekan, 18h batteritid är grymt, men frågan är väl om man någonsin kommer nyttja den långa batteritiden, själv känner jag att jag inte hinner nyttja 10h ens Men det är en personlig grej det där, så bara för att jag säger så, så är det ju inte så för alla

Det med sd-kort och usb-uttag är lättfixat på ipad med camera connection kit som jag skrev innan.

Det någon skrev om att prime är tunnast, tja, om man tycker 8.3mm vs 8.8mm är något värt att nämna så borde man även nämna att primen är över 2centimeter bredare.. så den är ju inte mindre!

En sak som säkerligen är bättre på prime är väl kameran, om man nu värdesätter det på en surfplatta!

Skärmen är nog bättre på Primen, sen har den högre upplösning också. Längre batteritid kan aldrig ses som negativt. Slippa Connection kit är aldrig negativt. Att den är tunnare är inte negativt. Att den är bredare beror helt om man vill ha 4:3 eller 16:10 format, personligt mao. Kameran bättre på prime också.

Så med andra ord alla egenskaper du tog upp är bättre på Prime. Förutom kanske att den är bredare, det får man välja själv. Det andra är fakta.
Jag har aldrig testat Prime, bara testat Ipad2, Ipaden är fin och fungerar hur bra som helst men jag skulle välja Primen

För att sammanfatta så har det bara med personlig smak att göra, Köp en Ipad om du vill ha IOS och köp Prime om du vill ha Android. Båda är mer än mogna och kommer göra jobben mycket bra!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Med tanke på dina användningsområden måste jag rekomendera en ipad hands down. Väldigt nöjd med min.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

iPad, helt klart. Eftersom du tänker använda den till precis det Apple tänker att den är till för kommer du att få en fenomenal användarupplevelse. Känner du att du behöver ett externt tangentbord till iPad finns fodral med inbyggt tangentbord.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Se på film borde ju prime vinna överlägset?
16:9 (eller är den 16:10?) vs 4:3
Klarar alla format utan konvertering (vet inte om ipad gör det jailbreakad iofs?)

Personligen ser jag inte inbyggt 3g i plattan som en fördel, då måste man ju antingen ha tvillingkort/dubbla abbonemang eller flytta sim-korten, och telefonen har man väl alltid med sig?

En ipad klarar allt en android-platta klarar när den är jailbreakad liksom en rootad android-platta Vad gäller allt möjligt..

Varför ska man behöva dubbla abb eller tvillingkort för att nyttja 3g i en surfplatta? Skaffa valfritt simkort kontantkort går bra det med, funkar utmärkt i en ipad. Jag kör comviq kontant (som är till för vanlig mobil) i min.. Kostar mig 20:- i månaden att surfa med.

Skrivet av Aeqvist:

Skärmen är nog bättre på Primen, sen har den högre upplösning också. Längre batteritid kan aldrig ses som negativt. Slippa Connection kit är aldrig negativt. Att den är tunnare är inte negativt. Att den är bredare beror helt om man vill ha 4:3 eller 16:10 format, personligt mao. Kameran bättre på prime också.

Så med andra ord alla egenskaper du tog upp är bättre på Prime. Förutom kanske att den är bredare, det får man välja själv. Det andra är fakta.
Jag har aldrig testat Prime, bara testat Ipad2, Ipaden är fin och fungerar hur bra som helst men jag skulle välja Primen

För att sammanfatta så har det bara med personlig smak att göra, Köp en Ipad om du vill ha IOS och köp Prime om du vill ha Android. Båda är mer än mogna och kommer göra jobben mycket bra!

Det är den kanske Jag har personligen inte titta på primens skärm så kan inte säga vilken som är bäst och tänker inte säga något om det då heller, vet bara att jag är jättenöjd med skärmen på min ipad 2.

Längre batteritid har jag inte sagt är negativt, inte heller bredden eller något annat, nämnde bara det han innan glömde nämna
Men om man skall se till batteritiden så kan man fixa en docka med batteri till ipaden också, då får man ut samma batteritid, jag säger bara att jag inte lyckats ta slut på ipadens batteri på en hel dag, då jag aldrig hunnit sitta 10 timmar över en dag med ipaden, vilket många antagligen inte gör heller. Men skall man ut i vildmarken där ingen laddning finns att tillgå så är det ju självklart bättre med primen om man har tangentbordet med sig. Men som sagt, jag räknar det som ett externt batteri, vilket går att fixa till de flesta produkter

Håller med om att 4:3 eller 16:10 är en smaksak, därför jag rekomenderade trådskaparen att välja platta efter eget tycke och inte vad jag säger.

Så därför tänker jag inte hävda mina personliga åsikter som fakta, eftersom åsikter är av olika smak, vilket många glömmer bort själva när dom anger "fakta" när det tydligen är personliga åsikter det handlar om

Jag tvivlar inte en sekund på att primen är en jättebra platta! Men jag föredrar som jag sa ipaden just för att utbudet och programuppdateringar alltid ligger steget före än sålänge, sen så är den ju jätteenkel att använda, själv har jag vuxit upp till den åldern där jag inte alltid har tid att lära mig att roota saker eller hålla på att pilla för fullt som när man var i sina yngre dagar när man alltid skulle klocka det man hade och så vidare och så vidare

Men annars håller jag med dig, absolut!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Se på film borde ju prime vinna överlägset?
16:9 (eller är den 16:10?) vs 4:3
Klarar alla format utan konvertering (vet inte om ipad gör det jailbreakad iofs?)

Personligen ser jag inte inbyggt 3g i plattan som en fördel, då måste man ju antingen ha tvillingkort/dubbla abbonemang eller flytta sim-korten, och telefonen har man väl alltid med sig?

Du behöver inte jailbreaka för att se filmer utan konvertera på iPad. Finns massor med media-appar som sväljer de flesta format.

Skrivet av sskludde:

Lutar nog faktiskt mot primen. Frågan är däremot ifall det är värt väntan på TF700T, andra kvartalet anser jag är ganska långt. Ska nämligen utomlands med familjen om två veckor, och det skulle vara grymt att ha med en surfplatta dit. Så får man lite roligt på planet! Vad tror ni? Bör jag vänta TF700T?

En annan anledning att vänta är iPad 3. Följer Apple sitt tidigare mönster dyker den om ca 1-2 månader. Den kommer högst sannolikt ha en mycket högupplöst skärm.

Älskar min iPad 2, har så gott som helt tagit över rollen från MBPn (och även PS3ans nu när jag köpt mig en Apple TV så jag kan spela trådlöst på TVn). Det är väl programmering som jag fortfarande använder min bärbara till. Men är det något jag skulle vilja ha är det just en skärm med mycket hög PPI för att det känns skönare att läsa på enligt mig. Så kommer bli svårt att motstå iPad 3 för mig om ryktena stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

flipz0r, hur får du över bild på tvn med en prime utan tillbehör?

Är det med sladd eller trådlöst?

Finns sladd att köpa till ipad om det är vad som inte räknas som tillbehör

Givande svar! Fler såna här på forumet så blir alla glada och nyttigt informerade

Skrivet av sskludde:

Lutar nog faktiskt mot primen. Frågan är däremot ifall det är värt väntan på TF700T, andra kvartalet anser jag är ganska långt. Ska nämligen utomlands med familjen om två veckor, och det skulle vara grymt att ha med en surfplatta dit. Så får man lite roligt på planet! Vad tror ni? Bör jag vänta TF700T?

En microHDMI kabel från primen. Iförsig kan man ju räkna det som tillbehör också, men relativt billigt att köpa om man inte har en hemma.
TF700T är soms du säkert hört ingen ersättare till TF201 utan en dyrare modell som enligt ryktena ska kosta ca 100$ mer. Om du inte använder gps ser jag ingen anledning att vänta, dom har tagit bort den snygga aluminium-baksidan och ersatt den med plast för bättre mottagning.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

En microHDMI kabel från primen. Iförsig kan man ju räkna det som tillbehör också, men relativt billigt att köpa om man inte har en hemma.
TF700T är soms du säkert hört ingen ersättare till TF201 utan en dyrare modell som enligt ryktena ska kosta ca 100$ mer. Om du inte använder gps ser jag ingen anledning att vänta, dom har tagit bort den snygga aluminium-baksidan och ersatt den med plast för bättre mottagning.

Okej, men vad tror du det här om Ipad 3? Den ska enligt rykten komma i mars, men ska man verkligen lita på rykten? Tänker lite såhär också att det kommer ny teknik hela tiden, så kanske bara är dumt att vänta. När Ipad 3 kommer kanske det är 2 månader tills det kommer något ännu bättre, vem vet? Vad tror du?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Har inte Asus Transformer Prime 3g? Woot? Det är ju riktigt dåligt om den inte har 3G. Fan, jag som var riktigt sugen på att köpa den.
Blir nog att vänta tills dem släpper en ordentlig surfplatta som har allt man behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Okej, men vad tror du det här om Ipad 3? Den ska enligt rykten komma i mars, men ska man verkligen lita på rykten? Tänker lite såhär också att det kommer ny teknik hela tiden, så kanske bara är dumt att vänta. När Ipad 3 kommer kanske det är 2 månader tills det kommer något ännu bättre, vem vet? Vad tror du?

Jag skulle tro att ryktena stämmer, för apple har alltid släppt sina Ipads då. Men det finns flera rykten, bla ett på SweC som sa att den som kommer i mars inte skulle ha den högupplösta skärmen. Men den som lever får se Rykten....

Skulle säga att det är upp till dig om du vill ha Android eller Ios. Det är en smaksak, hårdvarumässigt märker man ingen större skillnad.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Jag skulle tro att ryktena stämmer, för apple har alltid släppt sina Ipads då. Men det finns flera rykten, bla ett på SweC som sa att den som kommer i mars inte skulle ha den högupplösta skärmen. Men den som lever får se Rykten....

Skulle säga att det är upp till dig om du vill ha Android eller Ios. Det är en smaksak, hårdvarumässigt märker man ingen större skillnad.

Som jag redan sagt till dig i en annan tråd så sa det ryktet visst att den skulle ha en högupplöst skärm. Enligt samtliga ryten kommer den ha det. Vad ryktet som sweclockers tog upp sa var att den inte skulle få en ny processor och att en 4:a skulle komma i höst med den nya processorn. Som sagt tycker jag det är högst tvivelaktigt, Apple har aldrig släppt två modeller på samma år. Jag tror den både får skärmen och ny processor samtidigt. Ny processor är ett krav för att den inte skall kännas slöare än 2:an om den skall kunna driva en högupplösta skärm.

Som du säger, den som lever får se

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Som jag redan sagt till dig i en annan tråd så sa det ryktet visst att den skulle ha en högupplöst skärm. Enligt samtliga ryten kommer den ha det. Vad ryktet som sweclockers tog upp sa var att den inte skulle få en ny processor och att en 4:a skulle komma i höst med den nya processorn. Som sagt tycker jag det är högst tvivelaktigt, Apple har aldrig släppt två modeller på samma år. Jag tror den både får skärmen och ny processor samtidigt. Ny processor är ett krav för att den inte skall kännas slöare än 2:an om den skall kunna driva en högupplösta skärm.

Som du säger, den som lever får se

Ja juste för fan! Det var tvärt om, först skärmen sen processorn. Ute o cyklar som vanligt!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Hmm... funderar på att vänta på Ipad 3. Den stora frågan är hur mycket den kommer att kosta med allt nytt som kan tänkas komma. Vad tror ni att Ipad 3 kommer att kosta med 3G eller om det nu blir 4G/LTE 64GB, med tanke på att Ipad 2 64GB 3G redan kostar 7000kr. Då snackar vi vid release.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Hmm... funderar på att vänta på Ipad 3. Den stora frågan är hur mycket den kommer att kosta med allt nytt som kan tänkas komma. Vad tror ni att Ipad 3 kommer att kosta med 3G eller om det nu blir 4G/LTE 64GB, med tanke på att Ipad 2 64GB 3G redan kostar 7000kr. Då snackar vi vid release.

Apple följer som sagt mönster och det gäller även prissättningen. Apple brukar normalt sätt ha samma pris på sina produkter genom hela dess "livstid". När en ny modell kommer så sänker de priset på de gamla och den nya kostar lika mycket som den gamla gjorde innan prissänkningen.

Med andra ord, priset lär sannolikt ligga på samma nivåer som iPad2 gör nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Hmm... funderar på att vänta på Ipad 3. Den stora frågan är hur mycket den kommer att kosta med allt nytt som kan tänkas komma. Vad tror ni att Ipad 3 kommer att kosta med 3G eller om det nu blir 4G/LTE 64GB, med tanke på att Ipad 2 64GB 3G redan kostar 7000kr. Då snackar vi vid release.

Svårt att förutspå, men Apple känner nog lite konkurrens om man tittar på iPhone-sidan, den nya 4s är ju billigare än vad iPhone brukar vara för att det finns fler alternativ. Nu börjar fler tablets komma upp och över ribban som iPad faktiskt satt på tablet-marknaden och det vore inte smart att trycka upp de typiska monster-priserna för en ny iPad.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeeWee90:

Svårt att förutspå, men Apple känner nog lite konkurrens om man tittar på iPhone-sidan, den nya 4s är ju billigare än vad iPhone brukar vara för att det finns fler alternativ. Nu börjar fler tablets komma upp och över ribban som iPad faktiskt satt på tablet-marknaden och det vore inte smart att trycka upp de typiska monster-priserna för en ny iPad.

Nej, iPhone 4S kostar precis lika mycket som tidigare iPhones gjort. Nya iPad lär som sagt kosta lika mycket som dagens iPad 2.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju säga att jag är allt annat än kompis med Apples mjukvara, så på den punkten vinner Android.
Hårdvarumässigt så får man väl säga att Prime vinner, trevlig skärm med GorillaGlass, Tegra 3, nativestöd för flertalet gamepads (exempelvis PS3 och 360), bra batteritid, USB-portar, micro/SD-slot, mini-HDMI.

Jag skulle välja Prime över iPad 2/3 varje dag.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175