Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Vi har bara -15 här

Ontopic; ska iväg och kolla på en "ny" bil då min kära Jetta MkII börjar ge upp och jag orkar inte fixa den.. Bilen jag ska titta på är en Golf 3a.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Tack så mycket för tipset. Ska kolla upp det här med texiltejpen. Kan vara något som man kan köra med.

den basta heter leukoplast. Dra en bit fran under halen upp en bit pa baksidan av halsenan, jamna till och klipp bort dom tva sma flikarna som blir.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Alldeles för kallt för en del av helgplanerna :s Antar att jag inte kan skjuta upp studierna mer då

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haft visningar på lyan idag.
Och det skulle komma en kl 13.
Så ringer han runt 12,59 "jag kommer inte, har hittat en annan lägenhet"

Så han menar på fullaste allvar att han kunde inte ringa tidigare och meddela det?
Jävla k*ukhuven det finns ibland.

Han kan liksom inte ha snubblat på en lägenhet när han åkte hit och köpt den och sen kommit på att ringa.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har absolut ingenting o göra idag, går fortfarande o såsar i mjukisar -15 ute så de känns inte läge att gåt ut. Har dock städat lite i skåpen o satt in räkningar i pärmarna.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Skola idag! Kul. -33 ute.

Vad gör du på skolan på lördag?
Relativt varmt här i Vemdalen då, bara -17. Hörde att dom hade -38 i turingen dock, fyfan vad kallt :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

den basta heter leukoplast. Dra en bit fran under halen upp en bit pa baksidan av halsenan, jamna till och klipp bort dom tva sma flikarna som blir.

Vart kan man hitta leukoplast ? Är det sportbutikerna som gäller ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Vart kan man hitta leukoplast ? Är det sportbutikerna som gäller ?

Apoteket hade sist jag köpte, dock är det 5+ år sen

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Haft visningar på lyan idag.
Och det skulle komma en kl 13.
Så ringer han runt 12,59 "jag kommer inte, har hittat en annan lägenhet"

Så han menar på fullaste allvar att han kunde inte ringa tidigare och meddela det?
Jävla k*ukhuven det finns ibland.

Han kan liksom inte ha snubblat på en lägenhet när han åkte hit och köpt den och sen kommit på att ringa.

Ja, det är ju rätt så respektlöst. Man tycker ju, som du säger, att han kunde ju ha ringt tidigare och sagt att han inte längre var intresserad.
Du skulle ha sagt det till honom, när du hade honom i luren. Jag skulle själv blir fly förbannad om jag satt hemma och väntade på att någon skulle dyka upp. Och sen ringer man i sista minuten och kommer med en taskig bortförklaring.

Skrivet av Inveramsay:

Apoteket hade sist jag köpte, dock är det 5+ år sen

Jag kollade lite snabbt på apotekets hemsida, och,..jo då, där hade man leukoplast. Så du hade så rätt så.
Då ska jag ta en tur in på Måndag och köpa en rulle.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Jag kollade lite snabbt på apotekets hemsida, och,..jo då, där hade man leukoplast. Så du hade så rätt så.
Då ska jag ta en tur in på Måndag och köpa en rulle.

Jag glömde säga att du ska köpa den 5cm breda varianten.

Tusan vad det ska vara kallt helt plötsligt, det är 14 grader inomhus. Enkelglas och ingen isolering. Brrrr!

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Inveramsay:

Jag glömde säga att du ska köpa den 5cm breda varianten.

Tusan vad det ska vara kallt helt plötsligt, det är 14 grader inomhus. Enkelglas och ingen isolering. Brrrr!

Sätt ett minustecken framför så vet du vad vi har här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Jag glömde säga att du ska köpa den 5cm breda varianten.

Tusan vad det ska vara kallt helt plötsligt, det är 14 grader inomhus. Enkelglas och ingen isolering. Brrrr!

Jag glömde säga att du ska köpa den 5cm breda varianten.
Nu kan jag inte låta bli att fråga, men varför just 5cm varianten ? Eller är det det bredaste alternativet ?

Enkelglas och ingen isolering.
Jag förstår inte hur man 2012 kan kör med enkelglas. Det är lika med amerikanerna. Dom ska visst oxå bara köra med enkelglas, har jag hört. Totalt vansinne.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Nu kan jag inte låta bli att fråga, men varför just 5cm varianten ? Eller är det det bredaste alternativet ?

Jag förstår inte hur man 2012 kan kör med enkelglas. Det är lika med amerikanerna. Dom ska visst oxå bara köra med enkelglas, har jag hört. Totalt vansinne.

Det är den bredaste varianten, anledningen är för att den täcker hela hälen, du vill inte ha skavsår från kanten på tejpen.

I tre av fyra senaste lägenheter/hus/rum jag bott i har det varit enkelglas. Tyvärr bor jag i billigaste lägenheten som gick att uppbringa och då får man leva med enkelglas tyvärr. Det är runt fem grader kallt ute

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Det är den bredaste varianten, anledningen är för att den täcker hela hälen, du vill inte ha skavsår från kanten på tejpen.

Det var nästan det jag tänkte. Jag kände bara att jag var tvungen att fråga, helt enkelt.
Men, som sagt. Ska ta mig en tur ner på stan på Måndag och skaffa en rulle.

Tackar och bockar för tipset.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

på en lördag? :S

vi har bara -20 just nu, så kopp kaffe...MUMA! =P

Mm, våran lärare håller i en annan kurs på samma timma den här kursen egentligen skulle ligga, så dom lektionstimmarna gick bort. Istället körde vi en heldag idag..

Skrivet av Kalium:

Vad gör du på skolan på lördag?
Relativt varmt här i Vemdalen då, bara -17. Hörde att dom hade -38 i turingen dock, fyfan vad kallt :S

Småföretagande B och en massa kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Ja, det är ju rätt så respektlöst. Man tycker ju, som du säger, att han kunde ju ha ringt tidigare och sagt att han inte längre var intresserad.
Du skulle ha sagt det till honom, när du hade honom i luren. Jag skulle själv blir fly förbannad om jag satt hemma och väntade på att någon skulle dyka upp. Och sen ringer man i sista minuten och kommer med en taskig bortförklaring.

Jag kollade lite snabbt på apotekets hemsida, och,..jo då, där hade man leukoplast. Så du hade så rätt så.
Då ska jag ta en tur in på Måndag och köpa en rulle.

Frugan som tog samtalet då han hade bara hennes nr och hon är den som aldrig säger till någon på skarpen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Och nu snöar det, då lär sambon inte komma till jobb imorron, åtminstone inte om det kommer mer än en cm eller två på sin höjd

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Varför kan hon inte ta sig till jobbet imorgon då om det snöar?

Permalänk

Bussar, tåg och tunnelbana slutar gå så fort det blir nån centimeter. -08 när det kom 15cm var London stängt i 2 dar för att folk inte kunde ta sig till jobbet, helt galet.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur dålig får man vara på FPS spel?

Ruttet jävla dålig och allt beror på att ajg blev kickad för 3 dar sen med 25/9 och 16k poäng.

Permalänk
Medlem

Satt och lira BF3 nyss, fuskanklagad Tar man såklart som en komplimang dock, men var inte långt ifrån att bli kickad av omröstning

Någon mer än jag som får gråa färger i denna tråd men inte i andra? Där det annars är orange? Där det står vilken tid inlägget är skapat samt vilken # post det är.

Edit: Såg nu att visa trådar är det orange som vanligt på vissa inlägg, på vissa grått Undra vad dom gjort för smyguppdatering som jag missat!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Någon mer än jag som får gråa färger i denna tråd men inte i andra? Där det annars är orange? Där det står vilken tid inlägget är skapat samt vilken # post det är.

Edit: Såg nu att visa trådar är det orange som vanligt på vissa inlägg, på vissa grått Undra vad dom gjort för smyguppdatering som jag missat!

vad jag har sett så är det bara grått

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Någon mer än jag som får gråa färger i denna tråd men inte i andra? Där det annars är orange? Där det står vilken tid inlägget är skapat samt vilken # post det är.

Edit: Såg nu att visa trådar är det orange som vanligt på vissa inlägg, på vissa grått Undra vad dom gjort för smyguppdatering som jag missat!

Jadu.. satt och funderade på om vart färgblind helt plötsligt! ^^

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Kikade lite trådar nyss, verkar vara så att den som skapat tråden får orange på alla sina inlägg, medans vi andra får grått

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Kikade lite trådar nyss, verkar vara så att den som skapat tråden får orange på alla sina inlägg, medans vi andra får grått

Upptäckte också att det har en koppling till den nya och underbara "gilla-knappen" här i forumet, där de som har fått många "gilla" får en stjärna uppe till vänster i inlägget samt orange topp, sak, tak eller vad det kallas på inläggen.

Kolla in den nya tävlingens tråd, finns några där!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Fan, då var det dax för mig att skriva i denna tråd då:P

Men jag är lite på blandat humör, men mest lite "halvglad".
Lite sur för att jag fick vänta i över 1h på en ambulans... kändes ju lagom segt...
Lite arg på mig själv för att jag gjorde bort mig totalt i fredags med en brud, dock får jag försöka ta igen det på måndag;)

Sov sött alla här!:)

stavfel
Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

På gott humör efter en trevlig första träff med en tjej som var betydligt sötare irl än alla bilder jag sett på henne, och riktigt trevlig också. Hade inte så höga förväntningar och blev mycket glatt överaskad. Bra känsla i magen. I övrigt så är tillvaron ganska fin också. Skönt!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Upptäckte också att det har en koppling till den nya och underbara "gilla-knappen" här i forumet, där de som har fått många "gilla" får en stjärna uppe till vänster i inlägget samt orange topp, sak, tak eller vad det kallas på inläggen.

Kolla in den nya tävlingens tråd, finns några där!

Kolla in den nya tävlingens tråd, finns några där!
Jag vill inte verkar vara lat på något sätt, men du tror inte att du skulle kunna länka till sidan ? Skulle vara intressant att se hur det hela ser ut. Nyfiken som man är.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Kolla in den nya tävlingens tråd, finns några där!
Jag vill inte verkar vara lat på något sätt, men du tror inte att du skulle kunna länka till sidan ? Skulle vara intressant att se hur det hela ser ut. Nyfiken som man är.

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1085919...

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Tackar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10