Accelero Xtreme 7970 hjälp med montering

Permalänk
Medlem

Accelero Xtreme 7970 hjälp med montering

Hej!

Har tagit bort den gamla kylaren och försöker montera Accelero Xtreme nu.
Jag fick med massor med kylflänsar i olika former, en vit och grå påse som det står att det innehåller thermal glue(likadant lim i båda? ska man blanda?), och insulation tape som det bara är klister på 1 sida(?). På vilka ska jag använda thermal glue och på vilka ska jag använda insulation tape?

Såg på den här videon:
http://www.youtube.com/watch?v=q0z080q6pFw
Där ser man vilka minnen som behöver kylflänsar på sig dock så använde han bara insulation tape(?)

Tacksam för hjälp. Jag är ute efter hjälp och inte dumma kommentarer nu!!

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk

Jag använde limmet till minnes-kretsarna samt ström-kretsarna(De som sitter bredvid kondensatorerna). Du ser ju om inte annat
vilka kretsar din orginal-kylare kylde(du kan ju se vilka kretsar som hade kylpasta/lim/insulation tape). Samma skall du kyla med de små alu-flänsarna

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NaRcotize:

Jag använde limmet till minnes-kretsarna samt ström-kretsarna(De som sitter bredvid kondensatorerna). Du ser ju om inte annat
vilka kretsar din orginal-kylare kylde(du kan ju se vilka kretsar som hade kylpasta/lim/insulation tape). Samma skall du kyla med de små alu-flänsarna

Hur länge har du haft din kylare?
Håller limmet bra?

Köpte en Accelero för ett par år sedan, värdelöst lim.

Permalänk

Det är ju väldigt simpelt att veta var man ska sätta flänsar när man sätter på kylare själv, titta bara var originalkylarens kontaktpunkter var nånstans dedär vita kuddarna, sätt flensar där, saken är biff.
Angående accelero så ja de gamla till Radeon 5xxx var kände för att komma med ett askasst lim redan påkletat på flensarna så jag tvättade bort det och använde ett tvåkomponentslim från Zalman jag hittade på kjell&co.
Är även lite förvånad att snubben i denna videon inte putsar å preparerar kontaktytoens innan han sätter på nytt lim/pasta.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X