Permalänk

Hjälp med LAN-to-Lan

Hej

Jag har en uppgift i skolan där jag ska göra ett nätverk som sträcker sig från Göteborg till Malmö. Det ska använda sig av denna routern:

http://www.dustin.se/d-link-dfl-160-firewall/product/50103723...

Min fråga är hur jag konfigurerar routrarna så att dom skapar en VPN-tunnel för nätverket?

Tacksam för snabba svar!:)

Visa signatur

1: Intel Quad Core 6600 2.4 Ghz, EVGA GeForce 460GTX 1024 MB, 4 GB DDR2, Asus moderkort

Permalänk
Medlem

Det är ganska mycket som måste konfigureras, du får nog helt enkelt läsa manualen, såvida du inte har en konkret fråga.

Permalänk
Skrivet av Tetra Pakk:

Hej

Jag har en uppgift i skolan där jag ska göra ett nätverk som sträcker sig från Göteborg till Malmö. Det ska använda sig av denna routern:

http://www.dustin.se/d-link-dfl-160-firewall/product/50103723...

Min fråga är hur jag konfigurerar routrarna så att dom skapar en VPN-tunnel för nätverket?

Tacksam för snabba svar!:)

Inte ett dugg svårt , men orkar man inte ens läsa manualen utan vill ha gräddfil så sök på google då

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Ska ni köra fiber eller koppar mellan lanen?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av suck:

Det är ganska mycket som måste konfigureras, du får nog helt enkelt läsa manualen, såvida du inte har en konkret fråga.

Skrivet av hasse42sthlm:

Inte ett dugg svårt , men orkar man inte ens läsa manualen utan vill ha gräddfil så sök på google då

Skrivet av Ahlen:

Ska ni köra fiber eller koppar mellan lanen?

Haha, det är lätt! Bara sätta upp VPN mellan LANen

Citat:

DFL-160 fungerar även som en VPN-gateway så att kundens anställda kan komma åt nätverket på ett säkert sätt när de jobbar hemifrån eller är på resande fot, via krypterade VPN-tunnlar.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Haha, det är lätt! Bara sätta upp VPN mellan LANen

Tänkte inte på det, är ju garanterat det billigaste och smidigaste alternativet

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME