Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ser inte min överklockning i Windows

Hej!

Jag sitter på en i5 K2500 och ett Asus P8Z68 V PRO GEN3.

Jag körde den enkla vägen till överklockning och gjorde detta via Asus egna mjukvara, AI Suite.

Jag valde en överklockningsprofil och datorn startades om, sedan stod det något i stil med att den nu var klockad till 4,3 GHz~

Saken är att jag inte ser ökningen i Windows, kan man fixa det på något vis? Klockningen kanske är utförd, men hade varit kul att kunna se den visuellt också !

Ha de gött !

Permalänk
Medlem

Kolla i CPU-Z så ska du se att du ser din överklockning.
Vill du att det ska synas i systemhanteraren så får du stänga av speedstep och allt annat sånt där lull som finns där för att förlänga din processors liv samt spara ström.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

En del ställen i windows rapporterar heller inte den faktiska hastigheten, utan känner bara av vilken CPU som du har och skriver ut stockhastigheten, oavsett om den snurrar på nått helt annat i verkligheten.

Som sagt kolla med CPU-Z

Visa signatur

Acer Predator Helios 300