Permalänk
Medlem

Unboxing Phanteks PH-TC14PE_BL + Phanteks PH-F140TS

Så nu har mina produkter kommit från min kära sponsor Phanteks USA.
jag tänkte ta och dela med mig ett par bilder jag tog för att visa er hur kylare samt fläkter ser ut.

Processorkylaren fungerar underbart bra! hade h50 innan som idlade ca 42c, efter bytet så idtar cpun 26-28.
Och med en clock på 3,8GHz så har jag en stabil temp på 38.

Tänkte dra upp lite unboxing bilder på:

- Phanteks PH-TC14PE_BL (CPU-KYLARE)
- Phanteks PH-F140TS (140mm FLÄKTAR)

Mvh ReDoZz

Unboxing Phanteks PH-TC14PE_BL + Phanteks PH-F140TS

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

ser ut att vara en mycket trevlig kylare

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Snygga bilder. Lite trevligare text hade varit på sin plats

Permalänk
Medlem

Grymma bilder och ser snyggt ut.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg fläkt, blev sugen på dom nu Är dom bra/tysta?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

vart köpte du fläktarna ?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför du fick spons av phantek när du ska köra vattenkylning på ditt projekt ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sjukt snygg fläkt imo.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Nice fläktar! Ser bra ut också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av söderström123:

ser ut att vara en mycket trevlig kylare

Jadå en helt underbar kylare :)!...

Skrivet av Cc.K:

Snygga bilder. Lite trevligare text hade varit på sin plats

Tackar, trevligare text? vad menar du med det, inget som var icke trevlig i min text :)..

Skrivet av zebrra3:

Grymma bilder och ser snyggt ut.

Jodå helt underbar, bilderna blev OK, skulle behövt bygga en produkt fotograferings studio :).

Skrivet av Jerkanftw:

Riktigt snygg fläkt, blev sugen på dom nu Är dom bra/tysta?

Jodå de är helt underbara, väldigt likgiltiga noctuas 140mm :), de presterar därimot bra!

Skrivet av style_019_AMDx2:

vart köpte du fläktarna ?

Sponsor från Phanteks USA

Skrivet av ygd3n:

Förstår inte varför du fick spons av phantek när du ska köra vattenkylning på ditt projekt ?

1. Första i swec som har den kylaren. (förutom swec testlabbet).
2. Jag kommer köra vattenkylt när jag har alla delar, kan ta ett tag till.
3. Vill kasta ut min sketna H50 kylare, gör absolut inte sitt jobb.

därför

Skrivet av ÖverKlockaN:

Sjukt snygg fläkt imo.

Jofan, helt underbara :)!

Skrivet av Meshuggan:

Nice fläktar! Ser bra ut också?

Jo de ser väldigt bra ut!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Mycket najs

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

Mycket najs

Tack ska du ha!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Sjukt nice färg!

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SchwuntaN:

Sjukt nice färg!

Färgen är helt underbar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Entusiast

Egentligen inte särskilt spännande med dessa s.k. unboxings. Dock måste jag säga att jag är positivt överaskad att det äntligen är nån av dessa tillverkare som skapat en kylare i denna färg. Hur många jävla moderkort från ASUS och Gigabyte har inte ungefär den där färgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Egentligen inte särskilt spännande med dessa s.k. unboxings. Dock måste jag säga att jag är positivt överaskad att det äntligen är nån av dessa tillverkare som skapat en kylare i denna färg. Hur många jävla moderkort från ASUS och Gigabyte har inte ungefär den där färgen?

Det var därför jag hugg till, jag är sj lite fanatisk utav Asus och Gigabytes blå exolererade detaljer och kylflänsar. Jag valde denna för att jag tror säkert att detta skulle visa ett bra intresse i markanden och här på Swec och det skulle inte sitta fel men en kylare och fläktar som matchar in lite i moderkortets teman.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Var får man tag i dessa blåa fläktar?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Var får man tag i dessa blåa fläktar?

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=PH-F140TS-BL

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Beställde också en blå från Webhallen, men fick den vita versionen istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_MauseRz:

Beställde också en blå från Webhallen, men fick den vita versionen istället...

Fan vad klantigt av de på Webbhallen!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Vad sa du för att de skulle sponsra dig?

Annars sjukt snygg!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Vad sa du för att de skulle sponsra dig?

Annars sjukt snygg!

Jag frågade de, och dock så var jag den första personen i sverige, så med lite diskusion och prat så fick jag sponsor, inte alls lätt men man behöver sätta höga mål

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Jag frågade de, och dock så var jag den första personen i sverige, så med lite diskusion och prat så fick jag sponsor, inte alls lätt men man behöver sätta höga mål

Okej!
Får inte ens ett svar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -