Permalänk

Hjälp med projektarbete!

Tjena sweclockers!

Det börjar närma sig projektarbete och jag har ingen aning om vad jag ska göra!

jag läser data/elektronik och vill ha många förslag.

Kan tänka mig göra egen moddning av:
dator
Ljud / bild
Har även läst digitalteknik så kan även programera lättare program i arduino, så ngt åt radiostyrt hade varit roligt oxå

Bara ös in förslag!:D

Mvh Petter

Permalänk
Medlem

har lite idéer som jag själv gärna hade velat göra men ej har kompetens till.
1. göra en typ av control-bar att ha under skärmen med typ volym-reglage(som man snurrar på) som ändrar datorns volym digitalt. även för high-,low-och mid tonerna! samt en muteknapp
2. sätta dit startknapp samt restet, mm
3. bygga en liten hemma-bio dator med utgång för full HD samt 7.1 surround-ljud som även ska kunna agera som hub där du kan koppla in xbox mm. den måste vara tyst. kan komma på mer men vet ju ej vilken grad man klarar av att fixa!

ps.till detta bygg en projektor-duk som som du styr med arduino kopplat till datorn och control-bar:en

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk

De lät som ett väldigt bra projekt! ska tänka igenom det! Tack

Permalänk
Medlem

vill du ha fler idéer eller räcker dessa! har massa saker även jag vill göra men har ej pengar till allt :S
ps. glöm ej att bilduppdatera eller säga till om du behöver tankekraft?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk

Exakt de e ju ekonomin som krabbar för min del! men ska se vad man kan hitta på kommer med bilduppdateringar

Permalänk
Medlem

låter fint! ett tips är att typ söka blocket och se vad som finns och sen utgå ifrån det:) ofta billigare än typ kjell och c:o, mm

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).