Vad stör dig mest med ditt chassi?

Permalänk
Medlem

Define R3. Det stör mig att hårddiskburarna inte går att ta bort, känns som att det skulle varit en enkel grej att fixa.

Fläktplatsen i botten är i princip oanvändbar då nätagget sitter såpass nära.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme4 GEN 3 - Intel Core i7 2700K@4500MHz - Corsair H80 - G.Skill Ripjaws X Performance 16GB - Asus GTX 1060 6GB
Corsair Force 3 120GB - 2TB Seagate - Asus Xonar DX - NZXT HALE90 850W - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

jag har ett FD R3
stör mig som fasiken på fläktfiltret till botten fläkten
då fläkten skruvas i hållaren som innehåller filtret och sedan skruvas hållaren i chassit
vilket betyder att du får ett galler först ett par mm mellanrum sedan filtret
är ett rent h-vete att rengöra på någe vettigt sätt
enda riktiga jag stör mig på
sen är det småsaker som att inte ha löstagbara hdd burar och dylikt men det visste jag ju redan när jag köpte det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Cooler Master mystique 632

skulle vilja ha plats för fläktar i botten och toppen i chassit, skulle behöva ett extra utblås/insug. och jag skulle vilja ha nätagget i botten på chassit.

Permalänk

Fractal Design Arc med orginalfläktar. Ibland blir det ett slags ekande ljud i plåten av fläktarna, inte mycket men störande när det är tyst.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

MacPro och de tokvassa handtagen. 90° alu, fick för mig att sätta på datorn genom att använda vänsterhanden när datorn var på höger sida på golvet... utan att titta på datorn = Kirurgiskt snitt ner till benet (precis under knogen) , så snyggt snitt att det inte ens gjorde ont (bra jobbat apple) Nästa version av chassit får jättegärna vara mindre vasst.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Avstängd

Fractal design R3:

- HDD buren är inte uppdelad i 2 delar som med ARC
- Lite tunn ljuddämpning kanske...
- SKETNA gummigrejer där man ska dra kablarna
- Halvdana dammfilters lösningar, jobbiga att rena.

Lite småproblem, men man kan inte ta med att kvalitén och funktionerna är halvbra eftersom det kostade 700kr.

Bitfenix shinobi (450kr):

- Dammfilterna är metallgaller.
- Ingen ljuddämpning för hårddiskarna.

Extremt bra chassi annars! Ska nog installera ljuddämpning så blir det perfekt - bättre luftflöde och kabeldragningsmöjligheter än mitt R3, dock så har det extremt tunna plåtar - positivt eftersom det bli lättare

Permalänk
Medlem

Corsair Graphite 600T white edition.

-Original fläktarna låter på tok för mycket(har dock andra nu)
-Stort, och inte så jätte lan vänligt.

Annars så är jag tok nöjd!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Antec1200 för många skruvar som behöver skruvas upp för att rensa dammfiltren på framsidan
om man ska rensa ett dammfilter behöver man skruva upp 8 skruvar, känns idiotiskt :3

Permalänk
Medlem

Cosmos 2

Dom kan bygga en gigantisk låda, men snålar in på utrymme mellan moderkort och toppen,så min RX360 rad går inte in utan att slå i moderkortet.

Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Define XL

-Hårddiskvaggorna är så otroligt dåliga, vibrationerna bara sprider sig i chassit som en löpeld.
- Jävligt tung, stationär dator kan jag skryta om att jag har iallafall
- Fractals egna fläktar är inte jättetysta.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Lite tips:

Ljuddämpande matta
Fläktkontroller(fast det köper jag helst separat, nzxt sentry t ex eftersom det brukar vara bättre)
90 graders vänt moderkort(pekar uppåt)
Spjäll som på nzxt switch 810 för att minska ljudnivå ytterliggare vid idle
inte femtioelva hdd platser, vem vill ha det i sin dator när man kan ha en nas....

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Silverstone Sugo SG08.

+
Kylningen
Utseendet
Tyst
Bra nätagg

-
Att man snålat in och inte placerat ngt framför den optiska enheten. Förstör ju utseendet helt när man stoppar in en brännare där.

Äger även ett Lian Li v354B som är ser grymt snyggt ut och har bra kylning.
Negativt är att man måste skruva av ett gäng skruvar på sidan utav chassit för att öppna. Små porösa skruvar.

Permalänk
Medlem

Antec P190

Dum placering av den stora fläkten på sidan, var tvungen att montera bort den helt för att få plats med processorkylaren.
Helt otroligt jävla tungt, ca 30kg med komponenter i. Står ju iofs stabilt men det är en pina att flytta runt.

I övrigt ett utmärkt chassi, har haft det i snart 4 år och kommer troligtvis ha kvar det länge till, 2 nätagg med totalt 1200 watt är ju minsta sagt framtidssäkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Sitter på ett Cooler Master 430, och det jag stör mig mest på är den dåliga kylförmågan trots många fläktar.

Kolla om du verkligen ska ha alla fläktar:
http://icrontic.com/article/pc_airfl..._cooling_guide

I ovan test så var flest fläktar inte alls bäst. En toppfläkt och antingen fram eller bak var bäst.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Hedersmedlem

Antec P193

Väger 16,25 kg tom.
Sidofläkten på 200mm sticker ut på sidan och förstör det estetiska.
Start- och resetknappen sitter bakom frontdörren.

Men eftersom jag A, sällan behöver flytta chassit, B, kommer att placera datorn i ett separat rum framöver, och C, kan nå startknappen trots stängd frontdörr så är inga av ovanstående punkter några större bekymmer. Mitt nästa chassi blir nog av en mindre modell dock.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

NZXT Phantom.

Inga jäkla dammfilter, annars så är det grymt

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Mitt är stort och tungt, jobbigt när man ska på lan. Corsair 800D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Antec P183

Avsaknaden att kunna montera 140mm fläktar på alla platser!(fram-bak-tak) Detta är anledningen till att det inte blir en P280 låda. Och som en tidigare skrev, utrymme för kabeldragning.

Tja,
Tack för svaret!

Jag undrar varför man vill ha 140 mm fläktar? Har aldrig provat själv, märks ljud- och kylningsskillnaden?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

sitter vid ett antec twelvehundred och jag stör mig mest på att tak fläkten är svår att byta ut samt ljudnivån. Och något som jag skulle vilja se mer av på chassin i framtiden är rgb leds

Tja!

Menar du belysning i/utanpå som man själv kan välja färg på? Eller själva status dioderna (pwr/hdd) ?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Har ett H2 och jag gillar inte att det blir hur lätt som helst fingeravtryck på.

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO Gen 3 || 2500K OC 4.5 GHz || Coolit eco A.L.C || XFX Radeon HD 5770 XXX CF || 8 GB Corsair Vengance 1600 MHz || 500 GB WD || Corsair CX 500 || NZXT H2|| Packard Bell 220dx || Pioneer SA-608 || Sanyo sx 225 || Pioneer HPM 50 || Logitech Z506 || Logitech MX518 ||

Permalänk
Medlem

Överväger man inte sina köp eller impulsköper efter rekommendationer här i forumet så finns stor risk att man blir missnöjd.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Little Devil PC-V8 inget man tar med sig på flyget som handbagage direkt. Skruvar att avlägsna sidoplåten gör att det tar en stund om man vill komma åt hw.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Avstängd

Cooler master HAF932 advanced.

100 kr extra för att de ska måla insidan svart och att chassit väger ett ton Dock får man med ett par extra hjul till chassits undersida. Och buren för fläktar bakom hårddiskarna satt som ett as. Annars ett bra chassi. Kyler bra (fått ner GPU tempen med 5 grader mot mitt gamla Antec 900, men köpt framförallt för kommande CF lösning), Bra med fläktar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har ett Antec P280, och jag stör mig på att kvalitetskänslan inte är i samma division som mitt tidigare P182.
Fläktarna låter rätt högt. (Original) Trots rätt låga varv på lägsta nivån.
Sen är sidopanelerna för tunna, bara en plåt med en bit plast på. Inte alls som på P182.
Som avslut, det tenderar till små vibrationer från hårddiskar, något man dock kan leva med.

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Försöker komma på något dåligt med mitt HAF 912 plus, men lyckas inte
Eller ja, jag gillar ju chassin med fönster och smarta lösningar för att ta loss sidoplåtarna. Ett chassi helt utan plast hade även varit trevligt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

HD-led:en på min corsair 500r är ganska jobbigt intensiv. Lite som en led-nyckelringslampa som flashar av och på i ansiktet, då jag har datorn på en bänk vid sängen.
Visst är det mitt första egna bygge, så det är lite svårt att jämföra kanske, men annars är jag nöjd med den

Permalänk
Medlem

Kör med ett "CoolerMaster 430 Elite" och kabeldragning är enormt dåligt i den...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Silverstone Ft02, för dålig plats på baksidan av chassit, bakplåten går knappt att sätta i pga kablarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Förstår inte hur du får in amssa damm, har samma chassi och får inte in något (inte mycket alls iaf) damm eftersom dom i fram blåser in och har dammfilter och övriga blåser ut.

Samma här, blir dock massa skit på filtrena men det är ju en annan femma.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Antec P180. Helt jävla hopplöst att dra kablar snyggt i det. Området mellan den övre hårddiskburen och grafikkortet är nästan obefitligt!