Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Det verkar som om apple tänker göra om macarna till en enda stor iPhone.. iOS for mac kanske det skulle heta istället.

iChat försvinner och Twtter kommer in.

Permalänk
Medlem

Var kan jag ladda ned?

Permalänk
Medlem

Hmm när köpte man Lion? I somras? Känns som 300 kr jag hellre lägger på sprit, gillade dock Lion skarpt.

Kommer köpa det som det får man är.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onestar:

Var kan jag ladda ned?

Ryck upp dig.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Onestar:

Var kan jag ladda ned?

Man måste vara med i deras developerprogram för att kunna ladda ned. Kostar 99 dollar att gå med. Är det värt för att kolla på en beta? Mjaaaaaa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onestar:

Var kan jag ladda ned?

http://www.apple.com/macosx/mountain-lion/messages-beta/

Skrivet av CoZalon:

Hmm när köpte man Lion? I somras? Känns som 300 kr jag hellre lägger på sprit, gillade dock Lion skarpt.

Kommer köpa det som det får man är.

Komigen, 300:- det tjänar man ihop två timmar på jobbet
300:- är en skitsumma imo!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

Fast det där är ju inte rätt.

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte släppa en ny version bara ett år efter Lion?

/Konservativ Snow Leopard-användare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xe993:

Man kan väl inte släppa en ny version bara ett år efter Lion?

/Konservativ Snow Leopard-användare

Det är inte släppt än. det är en beta för utvecklare.
Vad det verkar så är det ytterligare en försämring av Snow leopard. I Lion tog de bort åtkomsten till biblioteket, Nu gör de hela skiten till en iphone. Vad är nästa steg? Kritor och fingerfärg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Det är inte släppt än. det är en beta för utvecklare.

Jag vet. Jag syftade på att det förväntade släppdatumet är i sommar och det då gått ett år sedan Lion.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Har installerat Developer Preview på min Macbook Pro. Ser hittills väldigt positivt ut! Lite buggigt och lite sega dialogrutor här när programmen ska prata med iCloud, men det är snyggt integrerat och gillar att man för samman de olika tjänsterna (Reminders, Messages, Notes osv.).

Om ni undrar något så fråga på!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jäkla gnäll om priset. Ni behöver inte betala för det om ni inte vill.
Det är ganska rimligt att anta att de går ner på en ny version varje år i fortsättningen. Samma som med IOS mao

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Vad är nästa steg?

Tangentbordet försvinner och ersätts med en pekskärm

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Tangentbordet försvinner och ersätts med en pekskärm

Nu är det inte Windows 8 vi diskuterar i den här tråden

Permalänk
Medlem

Tog de inte ganska lång tid med steget mellan Leopard -> Snow Leopard ?. Här skyndade dom verkligen på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dajv:

Tog de inte ganska lång tid med steget mellan Leopard -> Snow Leopard ?. Här skyndade dom verkligen på sig.

De har bestämt sig för att sätta OS X på liknande release-cykel som iOS, d.v.s. en ny version varje år.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onestar:

Var kan jag ladda ned?

developer.appe.com -> Mac Dev Center -> Logga in med Developer-konto -> OS X Mountain Lion -> Redeem Code for Developer Preview 1

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Det är inte släppt än. det är en beta för utvecklare.
Vad det verkar så är det ytterligare en försämring av Snow leopard. I Lion tog de bort åtkomsten till biblioteket, Nu gör de hela skiten till en iphone. Vad är nästa steg? Kritor och fingerfärg?

Det är jobbigt att hålla nere alt för att komma åt det?
Nog för att det kan diskuteras hur nödvändigt det är att gömma det, men de har inte tagit bort någonting.

Av det jag såg i artikeln tycker jag allt verkar positivt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nä, detta är löjligt!

Sitter kvar på favoriten Tiger så länge jag kan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Det är jobbigt att hålla nere alt för att komma åt det?
Nog för att det kan diskuteras hur nödvändigt det är att gömma det, men de har inte tagit bort någonting.

Av det jag såg i artikeln tycker jag allt verkar positivt.

Ja det är jobbigt. Har jobbat med mac i många år. Förut var det något för eliten. Nu siktar de på de stora massorna som inte kan något om teknik.
Göm alla krångliga inställningar och allt färdiginstallerat. Blir mer och mer ett os för dumskallar. En renodlad konsumentdator. De som är kreativa på riktigt flyr.

Permalänk
Skrivet av CENSTRM:

Ja det är jobbigt. Har jobbat med mac i många år. Förut var det något för eliten. Nu siktar de på de stora massorna som inte kan något om teknik.
Göm alla krångliga inställningar och allt färdiginstallerat. Blir mer och mer ett os för dumskallar. En renodlad konsumentdator. De som är kreativa på riktigt flyr.

Flyr till Vad?

Permalänk
Avstängd

Jag skämtade bara.
OSX är bäst i världen. Det blir bara bättre och bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Ja det är jobbigt. Har jobbat med mac i många år. Förut var det något för eliten. Nu siktar de på de stora massorna som inte kan något om teknik.
Göm alla krångliga inställningar och allt färdiginstallerat. Blir mer och mer ett os för dumskallar. En renodlad konsumentdator. De som är kreativa på riktigt flyr.

Så det ska vara tycker jag. Jag är en flitig PC användare som flera gånger tänkt på att gå över till OS X men inte riktigt vågat då jag alltid trott att det är krångligt. Nu verkar det vara enklare och enklare att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Ja det är jobbigt. Har jobbat med mac i många år. Förut var det något för eliten. Nu siktar de på de stora massorna som inte kan något om teknik.
Göm alla krångliga inställningar och allt färdiginstallerat. Blir mer och mer ett os för dumskallar. En renodlad konsumentdator. De som är kreativa på riktigt flyr.

Hm, jag har då "Bibliotek"/Library synlig i Finder, men så uppgraderade jag från Snow Leopard istället för att köra en färsk installation. Annars går det ju att ändra någon inställning för det där så att Library alltid syns (går även att göra för dotfiles).

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Så det ska vara tycker jag. Jag är en flitig PC användare som flera gånger tänkt på att gå över till OS X men inte riktigt vågat då jag alltid trott att det är krångligt. Nu verkar det vara enklare och enklare att använda.

OS X har varit enklare att använda än windows bra länge nu. 10.4 Tiger var första jag använde och redan då var det mycket enklare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mludd:

Hm, jag har då "Bibliotek"/Library synlig i Finder, men så uppgraderade jag från Snow Leopard istället för att köra en färsk installation. Annars går det ju att ändra någon inställning för det där så att Library alltid syns (går även att göra för dotfiles).

Det är ju inte så att det inte går att fixa. Men det jag menar är att Apple har bytt målgrupp från videoredigeringsproffs, illustratörer och grafiker mm. till folk som vill ha en snygg dator att surfa på utan att behöva krångla.
Jag kör fortfarande på SL då jag tycker att Lion var lite bloat upp och var mer "barnsäker" Det är ju bra om man inte riktigt vet vad man sysslar med, men jag tycker att det är lite mer trögjobbat om man ska göra mer avancerade inställningar. Verkar tyvärr som att Mountain är ett till steg i den riktningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Det är ju inte så att det inte går att fixa. Men det jag menar är att Apple har bytt målgrupp från videoredigeringsproffs, illustratörer och grafiker mm. till folk som vill ha en snygg dator att surfa på utan att behöva krångla.
Jag kör fortfarande på SL då jag tycker att Lion var lite bloat upp och var mer "barnsäker" Det är ju bra om man inte riktigt vet vad man sysslar med, men jag tycker att det är lite mer trögjobbat om man ska göra mer avancerade inställningar. Verkar tyvärr som att Mountain är ett till steg i den riktningen.

Nu blir jag lite nyfiken, vad behöver dessa proffs göra i library?
Och vad är det som du tycker gör Lion så mycket sämre för den målgruppen?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Nu blir jag lite nyfiken, vad behöver dessa proffs göra i library?
Och vad är det som du tycker gör Lion så mycket sämre för den målgruppen?

Jag vet att det är farligt att prata om apple på ett sätt som skulle kunna uppfattas som kritik, men skrev jag inte just vad jag tyckte var skillnaden?

Jag förstår inte din andra fråga. Vet du inte vad biblioteket är, eller vill du veta vad man kan göra för förändringar i det?
Jag får en uppfattning av att du tror att det är något som man inte använder. Det är svårt att förstå nyanser i text.

radbrytning