Permalänk

Eget designat chassi, anpassat till tv-bänk.

Jag har blivit trött på mitt gamla tråkiga chassi.

Så nu har jag påbörjat ett eget bygge. Riktigt seriöst. Kommer inte bli klar förens jag är 100% nöjd.

Det hela går ut på att chassit ska bli anpassat efter min tv-bänk som kommer från IKEA och heter Lack. Måtten jag har att gå på då var 148mm på höjd. Bredd vad lite snällare då jag satte gränsen själv till max 600mm.

Målet med detta bygge är en tyst och "osynlig" dator. På framsidan av chassit kommer det inte finns något annat än en cd/dvd-läsare. Alltså inga jobbiga lampor, fula knappar eller fläkthål som stör.

USB-portarna samt start/reset-knapparna kommer vara "gömda" bakom framsidan.

Eget designat chassi, anpassat till tv-bänk.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser väääldigt stort ut för att vara ett HTPC chassi? Även om den ska passa bänken så kändes djupet lite väl stort men ska bli kul att se hur det blir , kanske har jag helt fel när allt trillar på plats

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

När jag läste "Abit" var det som "AYE! 5/5!".

Uhm, hur kommer specsen se ut då ?

Permalänk
Medlem

80mm-fläktar är ingen bra idé, du bör köra åtminstone 120!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Ser väääldigt stort ut för att vara ett HTPC chassi? Även om den ska passa bänken så kändes djupet lite väl stort men ska bli kul att se hur det blir , kanske har jag helt fel när allt trillar på plats

Djupet kommer att behövas för att inte göra det för trångt samt att jag tror kylningen fungerar bättre Vi får se!
OBS, det är inte till för att vara htpc... utan detta är och kommer vara min ända dator som jag spelar/surfar/kollar film/ lyssnar på musik med...

Skrivet av TheFreak:

När jag läste "Abit" var det som "AYE! 5/5!".

Uhm, hur kommer specsen se ut då ?

Synd, för det är nämligen mitt nuvarande moderkort. Kommer bytas ut.... hoppas poängen håller sig ändå(A)

Kommer absolut inte bli några värsting specs. Men det blir nog en core i3, ca 8 gb minne och något grafikkort för 1000-1500.

Skrivet av Finess:

80mm-fläktar är ingen bra idé, du bör köra åtminstone 120!

120 fläktar får tyvärr inte plats... då jag behöver 2 st i fronten och minst en bak. Visserligen så får nog en 120 fläkt plats bak.

Permalänk
Medlem

80mm fläktar? Varför?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZuperZoniq:

Synd, för det är nämligen mitt nuvarande moderkort. Kommer bytas ut.... hoppas poängen håller sig ändå(A)

Kommer absolut inte bli några värsting specs. Men det blir nog en core i3, ca 8 gb minne och något grafikkort för 1000-1500.

Du får 5 poäng bara för att du har ett "ABIT" moderkort i galleriet, annars så gillar jag generellt sagt HTPC's.

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

80mm fläktar? Varför?

Av anledningen jag beskrev i inlägget innan ditt....

Permalänk
Medlem

Projektet dött..?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070