Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Håller inte riktigt med tidigare talare. Jag kör med Logitech G27 nästan utan assist på legend och jag kör ifrån alla AI. Det enda jag har på är racing line för jag tycker att det är sjukt svårt att bedöma var exakt man ska bromsa, jag har inte tid att sitta och träna det. Själva känslan i spelet är bra, men det är inte realistiskt nånstans.
1. Jag spelar inte i samma liga som t.ex. wekkt0r men ändå får jag varvtider som är 5-10s snabbare än verkligheten.
2. Motor och växellåda är åt helvete fel. Kraftkurvan från de riktiga bilarna finns inte alls och olika banor är fel åt olika håll. På banor som Valencia och Istanbul Park så är topfarten för låg, på Spa, Shanghai och Sepang är den på tok för hög.
3. Vingarna har i princip ingen inverkan på topfarten, kanske 3-4 km/h bara. Så jag kör med 11/10 på vingarna på alla banor förutom Monza där jag har 8/7(?!)
4. En sak som är sämre från 2010 är att man inte längre kan köra genom snabba svängar med gasen i botten. Om man kollar onboards så är det inte så.
5. Detta är antagligen för att spelet programmerades innan IRL-säsongen var igång helt, men DRS funkar helt knas. Zonerna är på fel ställen och man kan inte ta svängar som Blanchimont och 130R med DRS aktiverat.

Trots allt detta så tycker jag att det är ett grymt kul spel som jag mer än gärna kopplar av med.

Det med DRS på fel ställen är ju för spelet kommer ut innan vissa lopp är körda, men att det är fel DRS på tex Valencia är löjligt, då det loppet gick månader innan rls av spelet, så dåligt av codemasters. Och sen som du säger så är ju psyhichs motorn är vad man kalalr dn lite väl känslig på vissa ställen men inte alls på andra ställen, men jämfört med den motorn i 2010, så är 2011 bättre vilken dag som helst. I 2010 kände man ju inte alls bilen så som man känner den i 2011, det kändes mer som stockcar/stcc i 2010 för man kände inte hur vikten skiftade under inbromsning etc.

Edit: Dem borde verkligen fixa så vingarna spelar roll ärligt talat, där är något jag verkligen håller med dig. Kolla bara hur bilarna beter sig på Monza, och hur ovant det är varje gång förarna kommer dit varje år, dem är inte alls vana vid hur bilen reagerar vid så låga downforce nivåer, så borde det vara i spelet också tbh.

Edit2: Hoppas verkligen dem fixar AI riktigt bra i patchen ikväll för PC.

Edit3: Glömde ju att det största problemet med DRS är att längeden i spelet på DRS zonerna är åt helvete, vilket är konstigt då FIA ändå har ett maximum, vilket dem ibland ändrar med kanske 40 meter men inte mer, så att vi får hela rakan i Korea som DRS är lite löjligt.

Permalänk
Medlem

Den löjligaste DRS-zonen är i Singapore. Den är på start-mål-rakan i stället för på rakan mellan kurva 5 och 7.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Den löjligaste DRS-zonen är i Singapore. Den är på start-mål-rakan i stället för på rakan mellan kurva 5 och 7.

Ha hade jag inte ens tänkte på, då på singapore suger AIn nästan lika mycket som på Malaysia, så jag har nog aldrig använt den där:P Men idd vart är det sunda förnuftet, det är ju klart man lägger DRS på den längsta rakan på banan, speciellt om det inte finns nån annan knappt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Ha hade jag inte ens tänkte på, då på singapore suger AIn nästan lika mycket som på Malaysia, så jag har nog aldrig använt den där:P Men idd vart är det sunda förnuftet, det är ju klart man lägger DRS på den längsta rakan på banan, speciellt om det inte finns nån annan knappt.

Jo precis det jag tänkte, trodde att det var självklart att lägga den på längsta rakan. Anledningen till att jag vet detta är att min DRS aktiverades där när jag skulle varva några "backmarkers" från Virgin och HRT (i ett 20% race).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas patchen som kommer ikväll kan lösa lite, iaf på AI sidan, sen blir det ju nya däck i Korea GP också, från soft till super-soft, det är nice.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du testat själv? Det verkar som att inte alla får buggen. Däremot så tror jag att jag väntar med att patcha om det ska vara såhär, alt. att köra med avstängd tyre wear tills de fixar det för då blir det väl inte så?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Det går att gå omkring buggen, i det scenariot att alla däck blir utslitna så blir det bara så om man väljer att köra ut sin bil på ett warm up lap men inte om man väljer Flying Lap, så det är ju lätt, jag kör alltid flying lap anyways. Och sen det att det följer med tyre wear från p1 till p2 tex, så säger dem att det räcker att sätta på 100% däck innan du hoppar vidare till P2.

På ämnet Ain så känns det som den är vassare, har testat Korea, grymt med super soft där nu förresten, men AIn var snabbare där i idag än i går kväll, och höll sig inom snabbaste varvet från verkligehetens Korean GP faktiskt, så det var nice.

Permalänk
Medlem

Känns som AI:n på Interlagos, Brasilien funkar jävligt bra. Testa köra ett custom gp där förut med 100% och inga assists förutom automat växel och racing linje genom kurvor och på tangentbord så klart. Kunde inte skaka av mig vettel och Co alls genom de första 16 varven. + Tiderna var helt normala jämfört med både förra årets race och årets träningar soo far.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör för att spelet inte ska lagra en 1gb stor replay cache fil? Alla codemasters race spel jag har gör denna fil och det är lite irriterande på en ssd. Den ligger i programdata/codemasters.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Någon som vet hur man gör för att spelet inte ska lagra en 1gb stor replay cache fil? Alla codemasters race spel jag har gör denna fil och det är lite irriterande på en ssd. Den ligger i programdata/codemasters.

Tack för tipset. Min var 2 GB stor och då jag tyckte det här spelet var urkasst, så spelar jag inte längre. Nu är 2 G ledigt i alla fall

//Lasse

Permalänk

Hej, är det någon som vet hur man får spelet att starta. mitt kraschar så fort jag startar det(laddar inte ens). jag har testat alla möjliga saker men inget tycks fungera

Jag får nämligen bara "APPCRASH"

Dator:
HP (HOST**bra gaming dator**HOST, för typ 1,5-2 år sedan)
core 2 quad på 2.33GHz
Nvidia 9500GS med med "senaste" drivrutinerna för kortet
Win 7 pro 64Bit
4GB ram

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedDotFire:

Hej, är det någon som vet hur man får spelet att starta. mitt kraschar så fort jag startar det(laddar inte ens). jag har testat alla möjliga saker men inget tycks fungera

Jag får nämligen bara "APPCRASH"

Dator:
HP (HOST**bra gaming dator**HOST, för typ 1,5-2 år sedan)
core 2 quad på 2.33GHz
Nvidia 9500GS med med "senaste" drivrutinerna för kortet
Win 7 pro 64Bit
4GB ram

Läs mina inlägg på sidan 4 i denna tråden och se om det hjälper dig :happy:

BTW, har du kört tidigare eller fungerar det inte alls/har aldrig funkat?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Läs mina inlägg på sidan 4 i denna tråden och se om det hjälper dig :happy:

BTW, har du kört tidigare eller fungerar det inte alls/har aldrig funkat?

Det har aldrig funkat, tack jag ska testa detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedDotFire:

Det har aldrig funkat, tack jag ska testa detta

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, då tror jag inte att det hjälper. Mitt fungerade och la av sedan.
Eftersom du skriver att du testat allt, så antar jag att du testat att installera om, eller?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Ok, då tror jag inte att det hjälper. Mitt fungerade och la av sedan.
Eftersom du skriver att du testat allt, så antar jag att du testat att installera om, eller?

Ja, det fungerade på min andra dator(lite långsammare internet på nämnd dator) och är inte säker på om det va det som gjorde susen. Jag var mest nyfiken på om det fanns ett annat sätt. För spelet är ju ca 10GB så det tar ca 2h att installera om, men tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedDotFire:

Ja, det fungerade på min andra dator(lite långsammare internet på nämnd dator) och är inte säker på om det va det som gjorde susen. Jag var mest nyfiken på om det fanns ett annat sätt. För spelet är ju ca 10GB så det tar ca 2h att installera om, men tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte så att brandväggen blockerar F1 2011 executable då?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Det är inte så att brandväggen blockerar F1 2011 executable då?

Jag tror inte det för jag rörde inte virusskyddet på min andra dator men ska testa det(har samma virusskydd) för man vet ju aldrig
I fel rapporten stog det nått om ...kernel.dll också, kommer dessvärre inte ihåg om det va samma sak på min andra dator

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem

Formaterade om datorn idag men sparade min savefil som ligger i mina dokument. Dock så hittar inte spelet min save när jag startar upp det nu. Går detta att lösa eller är det gfwl som sabbat allt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Formaterade om datorn idag men sparade min savefil som ligger i mina dokument. Dock så hittar inte spelet min save när jag startar upp det nu. Går detta att lösa eller är det gfwl som sabbat allt?

Testa att starta en ny karriär och sedan ersätta den sparfilen som då skapas med din gamla.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Testa att starta en ny karriär och sedan ersätta den sparfilen som då skapas med din gamla.

Fungerade utmärkt. Slipper man börja om. Tack

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell