Prissänkningar på processorer

Permalänk
Geeks
Grundare

Prissänkningar på processorer

<a href=""></a><br>

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar som om duron är ute ur leken.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Hedersmedlem

Nice nice, får bli en uppgradering kanske då

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Nu är det dags för nya grejor men när kommer dc ddr?

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Stabilt som fan

Jag som ska köpa nytt och allt

Permalänk
Medlem

Undrar när de kommer till Sverige, tar ju ett tag att sälja slut lagret man har..
Får vänta på 2600+(är den så dålig att överklocka egentligen? Aja, jag är nöjd med den megahertzen ändå )

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Fan va dyra celerons va jämför med XP.

Permalänk
Medlem

Undra vad en P4 2.8 kommer kosta?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

2.8:orna blir nog billiga när dom nya 3Ghz:arna kommer

Permalänk
Medlem

Ja men ändå amd ärr ju äckligt billiga. Och vem fan köper en celleron??? den är ju så kass..till och med duron slår den i de flesta testerna. Åter igen är amd billigast

Visa signatur

Bytt tillbaka till mitt gamla konto Myran....Moderatorer ni får ta bort detta konto

Permalänk
Medlem

Tror inte dom där priserna stämmer eller oxå är det inte i 1000-pack som priserna normal brukar anges.

Nya priserna på P4 i 1000-pack ska vara:

3.06 $637
2.8 $401
2.66 $305
2.53 $193

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Lika bra att jag väntar ett halvår och ser hur priserna ser ut då

Visa signatur

:: Smek mig med en skitig ödla!

Permalänk
Medlem

Då blir det väl till att uppgradera då

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk

Sänks priserna världen över eller en månad senare i sverige gämfört med övriga världen (som vanligt i sådant fall)?
Iaf 2.53GHz intreserar mäst ska bli interesant iaf.

Mvh

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

ska xp bli den nya duronen eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Processorpriserna sjunker oftast hela tiden. När man än köper en processor så får man räkna med att den kommer att sjunka i pris. Man får tänka att priserna nu är mycket bättre än för ett halvår sedan. Kan hålla med om att celeron är rättså kass och dyr men det finns fortfarande dem som kör dem och de kan vara ganska ok för enkla mindre processorkrävande spel.

Permalänk
Medlem

mycke nice ska slänga ihop en ny dator snart mycke passande GO AMD

Visa signatur

... Lämna ditt bakomförflutna framför dig ....

Permalänk
Avstängd

okej

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Såg att komplett.se hade laggt upp lite mer cpu's och priser t ex har de med XP2600 333FSB och 3,06Ghz P4 bara att kolla in där skulle nästan tro att det är nya priserna med tanke på att de precis kom upp.

Visa signatur

Jag avsäger mig allt ansvar för eventuella stavfel p.g.a för litet dagligt intag av koffein.

Permalänk
Medlem

va ÄCKLIGT billigt en bra processor för 60 futtiga euro (dollar)!... JEEZ!

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

En P4 2.53 för ca 2500 eller en 2.66 för knappt 4000. Frågan vilken man ska välja, tydligen ska alla 2.66 vara av en nyare stepping som i många fall nåt 3GHz, frågan är om det är värt 1500 extra?

Visa signatur

-dool

Permalänk
Avstängd

Men om man får välja mellan en 2.66 som kan nå 3Ghz och en Athlon på 2000 som kan nå minst 2500.
Så skulle jag välja Athlon.

Men det beror väl lite på vad man har för Mobo och minnen sedan innan.

Permalänk
Medlem

Härligt, tänkte plocka ihop en spel/web/ftp server snart, då sitter det som handen i hansken med en xp 1700 för ~600 och ett mobo för ~700 +ram och hd

Visa signatur

.

Permalänk

Skojar ni eller 2.53 klockar man lätt till 3.0+ att en överväga att köpa en prolle som e ynka 100MHz snabbare och klockar (vet jag iof inte) men inte e det värt att punga ut 1.5k mera!!!

lr?

Mvh

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

jaa!! äntligen, mycket välkommet. Hoppas bara priserna på DDR-minnen går ner också snart då

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Priserna kommer dröja..
Inga butiker kommer ju sänka priset innan de fått in nya lager.
Och med alla förseningar snackar vi minst 2 månader..
Jag tippar på 3-4..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Gäst

Jag förstår inte de som vågar köpa en AMD. Flera av mina kompisar har berättat skräckhistorier om deras AMD burkar.
Kompis 1 köpte en XP 2200+ där CPU fläkten hade lossnat i transporten, när han startade så brann CPUn och moderkortet.
Kompis 2 köpte en begagnad Duron med en högvarvig CPU fläkt som var väldigt högljudd.
Kompis 3 hade en XP1800+ med högljudd CPU fläkt, han kapslade in lådan för att sänka ljudnivån med följden att Powersupplyn blev överhettad och brann upp.
Kompis 4 köpte en XP 2000+ och hade väldigt låg överföringshastighet mellan CD-ROM och hårddisk, det tog 10-15 min att kopiera en CDskiva till hårddisken.
Kompis 5 köpte en XP1800+ och fick väldiga problem med VIA chipet, den hängde sig ofta.
Kompis 6 köpte en XP1600+ och hade problem med att det gick bara att spela spel i 10-15 minuter, sen blev han utslängd.
Alla dessa kompisar har bytt till Intel datorer, de flesta till P4 2,4-2,53Ghz
och alla är nöjda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlatan2
Jag förstår inte de som vågar köpa en AMD. Flera av mina kompisar har berättat skräckhistorier om deras AMD burkar.
Kompis 1 köpte en XP 2200+ där CPU fläkten hade lossnat i transporten, när han startade så brann CPUn och moderkortet.
Kompis 2 köpte en begagnad Duron med en högvarvig CPU fläkt som var väldigt högljudd.
Kompis 3 hade en XP1800+ med högljudd CPU fläkt, han kapslade in lådan för att sänka ljudnivån med följden att Powersupplyn blev överhettad och brann upp.
Kompis 4 köpte en XP 2000+ och hade väldigt låg överföringshastighet mellan CD-ROM och hårddisk, det tog 10-15 min att kopiera en CDskiva till hårddisken.
Kompis 5 köpte en XP1800+ och fick väldiga problem med VIA chipet, den hängde sig ofta.
Kompis 6 köpte en XP1600+ och hade problem med att det gick bara att spela spel i 10-15 minuter, sen blev han utslängd.
Alla dessa kompisar har bytt till Intel datorer, de flesta till P4 2,4-2,53Ghz
och alla är nöjda.

Är du säker på att dina kompisar visste vad de köpte lr ? det e ju inte bara o köpa massor delar o trycka in i en burk o förvänta sig att skiten funkar tyst o stabilt har själv en amd 1800+ som funkar stabilt och den e mkt bättre jämfört med mina kompisars datorer som e p4:or, okej den låter rätt mkt men det vajag medveten om när jag köpte den..

Visa signatur

"survival of the fittest"

Permalänk
Medlem

Kanske tar o köper en 2100+ eller en 2200+.

Visa signatur

X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5900X, 2x32GB DDR3600, MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlatan2
Jag förstår inte de som vågar köpa en AMD. Flera av mina kompisar har berättat skräckhistorier om deras AMD burkar.
Kompis 1 köpte en XP 2200+ där CPU fläkten hade lossnat i transporten, när han startade så brann CPUn och moderkortet.
Kompis 2 köpte en begagnad Duron med en högvarvig CPU fläkt som var väldigt högljudd.
Kompis 3 hade en XP1800+ med högljudd CPU fläkt, han kapslade in lådan för att sänka ljudnivån med följden att Powersupplyn blev överhettad och brann upp.
Kompis 4 köpte en XP 2000+ och hade väldigt låg överföringshastighet mellan CD-ROM och hårddisk, det tog 10-15 min att kopiera en CDskiva till hårddisken.
Kompis 5 köpte en XP1800+ och fick väldiga problem med VIA chipet, den hängde sig ofta.
Kompis 6 köpte en XP1600+ och hade problem med att det gick bara att spela spel i 10-15 minuter, sen blev han utslängd.
Alla dessa kompisar har bytt till Intel datorer, de flesta till P4 2,4-2,53Ghz
och alla är nöjda.

Kompis 1: tja, man kan ju öppna och kika runt så att inget hänt. Det skulle jag gjort, men de flesta skulle knappast gjort det. Bummer.
Kompis 2:Funderat på att köpa en ny kylfläns för 100kr?
Kompis 3: Klant.
Kompis 4: Via drivisar, udma påslaget, låter inte som det?
Kompis 5: Via drivisar, dåligt minne, dåligt graffe som inte fixar agpx4...tja, den kan ha varit vad som helst....
Kompis 6: samma som 5.

2 och 3 är ju defintivt inkompetens, 4:an låter trolig samt några tveksamma. 1:an hade knappast brunnit om det varit en intel.