Noobigaste ni gjort i något spel!

Permalänk
Medlem

proxyraxade fel bas i sc2, var ett team game och vi vann nog i alla fall tror jag.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Battelfield 1942/DC Landade ett plan upp och på fiende basen (bocage), dom stod bara och tittade och undrade vad är det som händer, lyckades avfyra en salva så att en motståndare dog. Klev ur planet innan det gick sönder och försökte sticka.
Jag kom inte levande där i från, men gjorde inget för jag ler än idag när jag tänker på vad överraskade dom vart.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Här kommer ett par noobiga saker jag gjort genom tiderna.

WoW: tog 1 år att komma upp i lvl 70.
Ja.
1 år.

Jag fångade Missingno på mitt Pokémon röd på mitt save med två lvl 100. Satte in dem på datorn så att missingno inte skulle förstöra dem (tänkte så som p10a ) Fångade och transferade missingno till datorn och sparade(!!!). Sedan fuckade det savet totalt, och jag var tvungen att starta om allt från början.

Jag körde Overboard! som 7åring eller så, och hade precis klarat den sista mappen på värld 1. Nu laddar spelet upp en ny bana, och som vanligt drar jag upp mappen när jag kommer till en ny bana. Men denna gång var det bara en döskalle på mappen?! Men nu ska man vara modig och köra vidare ändå! Kör vidare till en stor öppen yta och sedan hände saker. En ENORM blå hummer täckte halva skärmen och jag sprang ifrån datorn och skrek som jag sett tjugo spöken. Morsan undrade vafan jag var så rädd för, och jag bara ramblade och grät. Säger bara att jag körde inte Overboard! på 3 år efter det. Kanske inte noobmoment, men värt att dela.

När man var liten så var ju The Sims nytt, och man gjorde en söt liten kopia på RL familjen som man sedan placerade i ett hus. Enda problemet var att jag inte fattade att man behövde ge sina simar jobb för att de skulle överleva. Så jag kör hårt tills pengarna är slut. Nu blev det problem. "Farsan" var hungrig, men kylen fungerade inte pga pengabrist. Desperat efter en lösning börjar jag sälja av prylar. kör på såhär då det inte finns något annat sätt?

När huset sedan i princip bara var ett kylskåp, en spis, en tv och ett par sängar tog pengarna slut igen. Men nu märker jag något! I tidningen finns det ett alternativ "sök jobb". Här har vi lösningen! Sätter "Morsan" och "Farsan"på att leta jobb. De får båda jobb, och det står att de plockas upp i morgon bitti.

Glad åt att jag funnit lösningen beslutar jag mig för att spola tiden tills det att bilen kommer. Men "Farsan" är hungrig igen, och pengarna är slut. Han går in i kylen och jag får ett felmeddelande. Trycker OK, men "Farsan" går in i kylen igen och jag får felmeddelandet igen. Nu raidar hela familjen kylen efter varrandra i x3 tid, och jag spammas med felmeddelanden. Iom det hinner jag inte sakta ned tiden mellan felmeddelandena! "Morsan" och "Farsan" tycker senare att det är viktigare att gå in i den tomma kylen för 353323 gången än att gå till jobbet, så de får sedan sparken. Nu är hela min familj fast i en ond loop där de går in i kylen, och jag inte kan rätta till det! Kan inte heller gå ur programet riktigt heller pga det, så det blev att ctrl+alt+delete ut och starta om allt från början.

Inte världens roligaste kanske, men mitt största noobmoment imo. (kanske för att jag fuckade upp min egna familj? )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Trejdade bort en "vintage Spy hat" i TF2 för något år sedan mot en "sniper shield". Jag trodde det var en hatt (kollade bara på bilden, tyckte det såg ut som en hatt).
Och ändå så har jag lirat spelet nästan varenda dag bara 1 år efter det släpptes.

jo så att.....

Permalänk
Medlem

Var noob då.. Spelade counter strike 1.6, råkade minimera spelet och fick vapnet i vänster hand.
installerade om spelet xD

Permalänk
Medlem

Haha, värsta jag kan komma på är när man var mindre och lirade Runescape.
Gav en snubbe lite saker och var lurad på dem.
Sen bad han om ursäkt och sa att om han fick min dragon gear skulle han sälja det dyrt och bygga upp pengar åt mig.

Dum som jag var gick man ju med på det.
Han lovade faktiskt att han skulle fixa en mille åt mig extra samt lite extra dragon gear!

13år var man, haha

Annars så i BF3 så har man störtat med helikoptrar men nu har man blivit rätt duktig på helikoptrar.
Däremot flyg.
Då kör jag bara kamikaze men oftast går det åt helvete och jag dödar mina egna polare, haha
Så jag har skippat flyg nu..

Permalänk

Jag fick Citadel (4000 gold/day) på week 5 i Heroes 3 häromdan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Troberg:

Haha, värsta jag kan komma på är när man var mindre och lirade Runescape.
Gav en snubbe lite saker och var lurad på dem.
Sen bad han om ursäkt och sa att om han fick min dragon gear skulle han sälja det dyrt och bygga upp pengar åt mig.

Dum som jag var gick man ju med på det.
Han lovade faktiskt att han skulle fixa en mille åt mig extra samt lite extra dragon gear!

13år var man, haha

Annars så i BF3 så har man störtat med helikoptrar men nu har man blivit rätt duktig på helikoptrar.
Däremot flyg.
Då kör jag bara kamikaze men oftast går det åt helvete och jag dödar mina egna polare, haha
Så jag har skippat flyg nu..

samma problem här.. Helikoptern är det bättre flyt på nu :P. Men flygplan är ett helvete att styra :P.. så jävla svårt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Left 4 dead 2, när ja precis börjat crowna häxor. Sprang fram till en häxa, lade av ett skott långt åt helsike ovanför hennes axel, blir typ rädd och springer därifrån. Häxan hann dock bli sur som fan o jagar efter mig, o jag får då för mig att skriva ett "xD" gubbe. Jag vänder mig om o där står häxan.

Slafffs, död

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

runescape 2006, gick runt och dödade man lvl 2 tills jag dog, gick sedan och hämtade sakerna på marken och fortsatte. gick bra till någon random tog alla saker

Visa signatur

Chassi|NXZT Phantom Moderkort|Asrock Extreme3 Gen3 Z68 RAM|Corsair Vengence 2x4gb 1600mhz Processor|Intel i5 2500K @ 4.2ghz Grafikkort| ASUS Radeon6950 DirectCU II @ 900mhz PSU|Corsair TX750W Kylare|Cooler Master 212+ Scythe Gentle Typhoon 1450rpm SSD|OCZ Vertex 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Spenderade timmar i ocarina of time med att springa runt i starting byn. All tid gick åt att leta efter svärdet innan jag gav upp och köpte strategiguiden för att lyckas komma vidare.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk

Inget jag gjort men såg det igår kväll på MW2...det blev "match winning kill"...skrattade så jag håll på att kissa på mig...väldigt noobigt! En kille fick carepackage i slutet av matchen (Favela)...lådan ställde sig på högkant...killen sätter sig på huk vid lådan...då kommer en kille från andra laget (på andra sidan lådan)...han ser inte den första killen och försöker stjäla lådan...då tar killen som fick carepackagen lådan (går ju snabbare för honom) och skjuter dessutom den andra killen i Final killcam !
Det var så fult! Alla skrattade!
Det värsta jag gjort var att ta mitt carepackage i mitt lags spawn...två av mina lagkamrater dog när de spawnades och fick lådan på sig:(

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniqs:

Spenderade timmar i ocarina of time med att springa runt i starting byn. All tid gick åt att leta efter svärdet innan jag gav upp och köpte strategiguiden för att lyckas komma vidare.

Hrhr dubbel noob (köpa strategi guiden av annan anledning än ha begär.)

Det mest puckade jag gjort i ett spel var i Jagged Alliance 2, satt och nötte fallout innan jag köpte det (vilket har med saken att göra.). Som de flesta vet så kan man bli ytterst språkbegåvad av att spela spel som Fallout (förutom trean och allt därefter.). Problemet med språkbegåvningen är att man förvisso har breddat sittordval men begränsats av vad spelet tar upp. Sätter igång JA2 skaffar min första IMP merc ska sätta statsen, Marksmanship? vad fan är det bäst att lägga allt på annat. Går in på AIM tittar på legoknektarna där och konstaterar att det inte är så stor skillnad mellan de bra och de dåliga, tar de sämsta för att jag kan ta fler då. Efter att ha snabbsparat mig genom ett par strider och komit halvvägs ner till Balime (jag lyssnade givetvis inte på vad någon NPC sa) så står jag där med okänt antal sönderskjutna legoknektar och hittar ett mini-14, hurra ett vygär. Ger det till Bull för att han verkar vara sämst på att träffa. Givetvis skiter sig nästa strid, blir trött och kollar upp en guide (på internet). Suckar och börjar om.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Det dummaste jag har gjort var nog i spelet "SWAT 4" online.

Körde med typ 15 pers och körde spelmoddet "vip" där det är en snubbe (i vita kläder) som ska ta sig från ena sidan till andra swat ska eskortera han och skydda han från misstänkta, som i sin tur ska gripa han och hålla han gripen i 2 min för att sedan likverdera stackarn.

Men jag var i laget swat, och VIP var gripen och jag springer in i rummet och skjuter ned 2-3 misstänkta, och sedan när jag ska frita han (var ensam med han) så råkar jag skjuta han till döds i ryggen... blev ganska hatad:P

Men blev dock inte bannad, och det är glömt nu:P

Kan tillägga att så fort vip dör (eller gått igenom banan) så är spelet helt slut:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Det dummaste jag har gjort var nog i spelet "SWAT 4" online.

Körde med typ 15 pers och körde spelmoddet "vip" där det är en snubbe (i vita kläder) som ska ta sig från ena sidan till andra swat ska eskortera han och skydda han från misstänkta, som i sin tur ska gripa han och hålla han gripen i 2 min för att sedan likverdera stackarn.

Men jag var i laget swat, och VIP var gripen och jag springer in i rummet och skjuter ned 2-3 misstänkta, och sedan när jag ska frita han (var ensam med han) så råkar jag skjuta han till döds i ryggen... blev ganska hatad:P

Men blev dock inte bannad, och det är glömt nu:P

Kan tillägga att så fort vip dör (eller gått igenom banan) så är spelet helt slut:)

Triggerhappy?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Triggerhappy?

lite dum fråga, men vad betyder "triggerhappy"?:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Måste vara när en lvl 76 frostmage totalägde mig som 80 warrior med gear x.. :< Kunde inte spela på hela dagen

Permalänk
Skrivet av bourne94:

lite dum fråga, men vad betyder "triggerhappy"?:P

Skjutglad...(avtryckarglad ordagrant)...vapenkåt...skjutvillig...:)

Som mig själv...har alltid bl.a titeln most reloads i MW2

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Här kommer ett par noobiga saker jag gjort genom tiderna.

WoW: tog 1 år att komma upp i lvl 70.
Ja.
1 år.

Jag började spela WoW pre-tbc, och jag fick väl iallafall njuta lite av de 3-4 sista veckorna i Kharazan innan Wotlk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Skjutglad...(avtryckarglad ordagrant)...vapenkåt...skjutvillig...:)

Som mig själv...har alltid bl.a titeln most reloads i MW2

Hehehe, då hänger till och med jag med:D
Men det var en reflex direkt när jag såg han, sköt han genom ett fönster, vilket jag sedan såg att det var han:P så kort och gott så sköt jag först, och kollade senare vem det var:P

En annan gång när jag körde en annan bana (samma gamemod) så sköt jag mot swat (var i terroristernas lag) så stog jag och sköt upp mot ett fönster för att skjuta swat... dock stog "vip" där, utan att jag såg han... och sen när han var död så tänkte jag "vilken jävla klant som tog död på han"... dock visade sig vara mig:P (avstånd mig---fönster snett upp 40 m typ)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Det dummaste jag gjort var att underskatta min kompis i Heroes 3. Efter ett åtta timmar långt spel lämnar jag min bas utan något försvar. Kompisen kilar in med sin starkaste hjälte, och där sitter jag utan stad och en hjälte som var lite för svag för att kunna återta staden...

Då blir man trött

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Jag kör allitd med inverted (och resten av världen tycks köra "normal") y-axis. Jag kan verkligen inte spela utan inverted.

Spelet ställde sedan om sig när jag satt mig i ett flygplan under en battlefield 3-match...resultatet?

Jag körde av planet i 90 grader från kanten av hangarskeppet rakt ner i sjön....

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

StarCraft2 Protoss - Cannon rusha fel bas!
StarCraft2 Zerg - 6poola fel bas!
StarCraft 2 Terran - Mass marines mot mass banelings/Roach!

WoW- Deleta en lvl 80 för att jag tyckte namnet var dåligt!

Css- Försöka döda en i samma lag!

BF3- Försöka göra en loop med helikopter! xD

Loop med helikopter är ju inte så noobigt iom att det gick i BF2.

Igår skulle jag genom ett fönster i bf3 sjuter för jag pallade inte upp och ner med kniven och råkade skjuta en snubbe 80 meter bort i skallen (han var mot mig.) Visste inte äns om att han fanns där...

Sen såg jag kartan att det satt en claymore. tänkte jag skulle gå dit och disarma den. Lyckades detonera den men överlevde rädd som jag var att folk sett explosionen hoppade jag över räcket bredvid mig och föll fyra meter ner till min död.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Men noobiga jag har gjort är när jag skulle skjuta på en stridsvagn med SMAW I BF3.
Stod bakom ett hörn, och skulle precis hoppa fram från hörnet och skjuta. Sköt iväg skottet, MEN jag var lite för nära hörnan på huset så slutade med att jag dödade mig själv istället.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

jag förtränger sånt så jag minns ej..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Men noobiga jag har gjort är när jag skulle skjuta på en stridsvagn med SMAW I BF3.
Stod bakom ett hörn, och skulle precis hoppa fram från hörnet och skjuta. Sköt iväg skottet, MEN jag var lite för nära hörnan på huset så slutade med att jag dödade mig själv istället.

Sånt gör man ju ibland. Inte så noobigt IMO.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kom på något man ofta råkar göra..
I BF3 när man ska ta sig genom staket eller rutor och ska trycka F för att slå med kniven så kommer man ofta åt G och då kastar en granat istället..

Kör mest med Friendly Fire off (tror jag det är *när man kan skada polarna*)

Permalänk
Medlem

battlefield 2,7 år gammal.hoppar in i en helikopter,kör ca 100meter o krockar rakt in i ett hus..>.<

btw.vilken är den senaste patchen till bf2?:o

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Efter att ha lyckats relativt bra (säkert inte alls bra egentligen men jag var riktigt nöjd då iaf) med PVP i wilderness i runescape blev jag övermodig och dog. Förlorade hela mitt Adamant(?) set vilket då jag var super n00b hade tagit en hel del timmar/dagar/månader/svett-tårar-ryggont att skaffa. Slutade med att jag grät i duschen :'(

Undra hur mycket coolare & säkert snuskigt rik jag skulle varit idag om jag inte dött denna morgon..

Permalänk

Änvant M26 Dart med heavy barrel i BF3..
Ni som kört BF3 vet vilket hemskt brott det är..

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne