Permalänk
Medlem

Jag har 10/10 och får ut 10.88 / 10.78

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

jag och en polare flyttade hemifrån ungefär samtidigt och båda täcknade bahnhof 100/100 i samma stad (växjö) och båda två upplever "Mbit drops".Har haft så lite som 0,50mbit/50mbit(!!!). Min kompis bytte till bredband24 och har inte klagat sen dess, och när han hade så låg mbit/s så ringde han till bahnhofs support och fick då vänta i kö i flera timmar vilket resulterade i höga mobilkostnader. Jag har hållt ut lite längre men tycker att man ofta inte har 100/100 utan det ligger på kanske runt 70/70. vilket iof inte märks så mkt skillnad på. men vore kul om man låg på 98/95, som man ibland gör, och ligga där hela tiden.

Jag hade nog satsat på något annat bredbands bolag.

Men kan ju vara jag som har en "måndags lina" också..

EDIT:

100/100 my ass..

EDIT: jag rekomenderar INTE bahnhof

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Var jätte nöjd med bahnhof före jag flyttade. Har det fortfarande i min andra lägenhet.

100/10 speedtest

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Tjenare,
Jag har haft bahnhof, var jätte nöjd, enda negativa var att under den tiden gillade bahnhof och telia inte varandra, villket då förstörde mitt spelande.
Bytt till det jag har idag T3.

Men jag tycker att du skall köra på bahnhof om du kan det (om dom löst problemet vs telia, om du spelar)
Jag har även haft Glocalnet, ingen höjdare.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Hade jag kunnat ha Bahnhof hade jag valt dem. Dom sparar inte IP-adresser

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Hade me velat ha Bahnhof, fassan får ut mer än vad han betalar, och när något strular så är det alltid up som är högst förstår inte det men gött.

BBB ger avsevärt mindre än vad du betalar för.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jag har suttit på 24 mbit glocalnet i ca 4-5 år, gått över till bahnhof 100mbit, haft i ett år, jag går aldrig tillbaka till glocalnet, sååå mycket problem man haft med dom SPECIELLT i spel. Helt bizarrt

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Skrivet av Swebbe:

Jag har suttit på 24 mbit glocalnet i ca 4-5 år, gått över till bahnhof 100mbit, haft i ett år, jag går aldrig tillbaka till glocalnet, sååå mycket problem man haft med dom SPECIELLT i spel. Helt bizarrt

Så sant så sant!.. Mitt glocalnet här hemma gör så man vill strypa sig med internet sladden ibland helt seriöst.. skulle lika gärna kunna kalla de "Trådlöst" o dra ur kabeln för inte fan funkar det ändå hahaaa... synd dock att adsl är bästa jag kan ha..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof fiber 100/100 och uppmätte dessa hastigheter för ett par veckor sedan. Ena testet mot en Stockholmsserver och det andra testet mot en server i Sundsvall. Helt ok i min mening!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Hade Bahnhof på modemtidemtiden så det är ett företag som hängt med länge, har alltid haft bra ryckte och dom har flera ggr gått till svars för sina kunders rätt till frihet på nätet. Sitter idag på Telesnors aka BBB "fiber"lina och hade jag haft möjlighet att välja Bahnhof hade jag med glädje gjort det. Men när valen är Telenor 10/100, ComHem kabel eller adsl så är det i praktiken inte nått att välja på.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Ja bahnhof

Glocalnet har jag bara hört dåligt om

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof fiber via stadsnätet, betalar för 10/10 men har typ aldrig lyckats med att mäta lägre hastighet än så. Tvärtom, jag brukar ju oftast få siffrorna runt 20/30 när jag kollar. Hur det funkar med deras kundservice, vet jag inte, för jag behövde ju aldrig ringa dem. Så om du har tur och kan köra på deras fiber, jag kan bara säga - gör det!
Innan dess hade jag bredbandsbolagets ADSL och det lär dröja länge innan jag återkommer som kund till dem.. En sammanfattning av vårat "förhållande" följer...
Jag beställde 24/24 ADSL och det var ju inga konstigheter med det, enligt den glada säljaren som ringde upp mig, trotts att jag ställde frågan om han var säker på att ledningarna och avståndet till centralen klarar av denna hastighet, eftersom jag hade strull med den förra leverantören (Glocalnet). "Blir det några problem, då är det bara att höra av sig" - hette det så... Och mycket riktigt, jag fick ju chansen att "höra av mig" många fler gånger än vad jag tyckte var roligt.. Många veckor senare, efter åtskilliga timmar som jag tillbringade med telefonen i handen samt ett par besök av deras tekniker, både hem till mig och för att kolla om allt är OK i centralen, så blev ju slutsatsen att det går inte att få något snabbare än 8 Mbit pga kassa ledningar och avståndet till centralen och det verkade som att dem var väl medvetna om det. OK, fine, tänkte jag, det är ju inte deras fel att ledningar är gamla och centralen ligger för långt bort från huset där jag bor, och så tycker jag synd om dem som sitter i kundservice och får dagligen ta emot skit från folk som verkar tycka att det är just denna människa som sitter på andra sidan tråden den som är skylldig för allt ont i världen, så jag försöker alltid vara så snäll som möjligt mot dessa medmänniskor som bara gör sitt jobb. Å andra sidan, man kanske inte ska sälja sånt som man inte klarar av att leverera, oavsett anledningen. Allt jag ville vid det här läget var att BBB skulle "let me go".. Men icke, det är ju 3 månaders uppsägningstid, sa dem och vissa envisades med att försöka fixa till det på något sätt, skicka fler tekniker eller bad mig återigen kolla det där med första jacken... Man kan ju tycka att dem borde kunna se i loggarna att det inte går att göra något mer åt saken, men av någon anledning, så tyckte man uppenbarligen att jag har inte lidit tillräckligt.. Det fick mig att se rött och tappa all tålamod, vilket händer sällan i mitt fall och jag tog upp kampen för att inte bli idiotförklarad. I många timmar fick jag prata med människor utan tillräckliga kunskaper (med ett par undantag) och det verkade inte vara ont om dem på deras kundservice (det var då i alla fall, vet ej hur dem är nu). Jag tror att jag har pratat med dem flesta som satt i supporten då.. Efter ungefär mitt tionde samtal, fick jag för vana att påbörja samtalet med att presentera mig själv och be dem inte ställa dem vanliga frågorna om eländet är kopplat till den första jacken, är det parallel eller seriekoppling i jacken och det gamla vanliga köret som dem antagligen har uppskrivet på en post-it lapp som sitter fast på skärmkanten.. Om dem inte visste vad dem skulle fråga mig förutom det, då bad jag dem koppla mig vidare till någon som kan komma på något vettigt som vi kan prata om vilket i sin tur, hoppades jag, kanske kan leda till ett slut på mitt lidande... Jag antar att jag förkortade min sammanlagda telefontid med "supporten" för någon timme eller två tack vare den taktiken. Mitt i det hela så surfade jag en gång in på deras sida och såg att man kan kolla vad man kan få för hastighet om man matar in sitt tel nr. Jag var inte direkt förvånad över att det stod att jag kunde få max 10/10 Mbit/s, eftersom det var ju kalla fakta för mig. Det tog ju månader innan jag till slut lyckades komma fram till någon som hade befogenhet och tillräckligt med kunskap för att förstå vad är problemet och att felet låg på deras sida, eftersom dem sålde mig en tjänst som dem inte kunde leverera (dem kom aldrig ens i närheten av hälften av den utlovade hastigheten). Då fick jag lov att lämna dem utan någon officiell uppsägningstid. Dock fick dem nog sina tre månader eftersom det tog ju den tid att få dem att erkänna att jag hade rätt, men det blev åtminstone en moralisk seger för mig.
Kollade lite snabbt nu igen och när jag kollar på mitt telefonnr, så står det att dem rekomenderar "Bredband 24" med hastighet 12-24 Mbit/s. Yeah right..

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Avstängd

Bahnhof 96/95mbit, skulle rekommendera att du tar dem!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Så sant så sant!.. Mitt glocalnet här hemma gör så man vill strypa sig med internet sladden ibland helt seriöst.. skulle lika gärna kunna kalla de "Trådlöst" o dra ur kabeln för inte fan funkar det ändå hahaaa... synd dock att adsl är bästa jag kan ha..

Och ska vi börja snacka lagg.. t.ex. runt var 5-10:e minut i SC2 så kommer "waiting for server" i typ 10-15 sekunder. Och i alla source fps så kommer ett litet störande lagg var 2-3:e minut. Har ni samma problem?

Vi kan tillochmed spela problemfritt trådlöst på lan här

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

om inte annat så sparar de inte data om sina användare har jag läst någonstans. vissa gillar ju detta

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Det går inte jämföra Bahnhofs xDSL med deras fibernät hur mycket ni än vill. Det enda som är samma dessa två emellan är (antagligen) supporten. Utöver det är det som att jämföra äpplen med päron - ooomöööjligt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.