Permalänk
Medlem

Hjälp med headset!

Hej alla!

Har funderat ett tag nu på att skaffa nytt headset, med det är lättare sagt än gjort att hitta rätt i djungeln av märken och modeller. För tillfället använder jag ett Logitech ClearChat Comfort USB. Är hyfsat nöjd med ljudet (har inte mycket att jämföra med dock), men det klämmer ganska ordentligt på öronen efter ett par timmars användade. En kompis skaffade nyligen ett par Ace Edge SX400 för 200kr och det kändes väldigt bekvämt när jag testade det. Har själv kollat på typ Sennheiser PC360 som verkar vara riktigt bra, men det kostar ju därefter också (ca 1300kr). Min budget ligger väl runt 500kr skulle jag säga, och ljudmässigt är jag inte så värst kräsen. Högsta prioritet ligger istället på komfort.

Är SX400 ett bra alternativ eller har ni andra förslag på bekväma headsets med inte allt för pjåkigt ljud för runt 500kr?

Permalänk
Medlem

Kort och konsivt! Steelseries Siberia v2!

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om creatives sigma headset. Bästa köpet jag gjort hittills. Köpte dom på dustins rea. Tror dom ligger på 399kr fortfarande 699 ordinarie.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |