Köpråd: Smidig dator med OK grafik

Permalänk

Köpråd: Smidig dator med OK grafik

Tjabba
Har tittat på några laptops, vill ha en max 13,3 tum (EJ APPLE). Lätt smidig dator med som sämst I3 prolle och ett grafikkort som klarar av FULL HD video.

Budget runt 5-7k helst mindre om det går.

Har ni några tips?

// Ninja

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Kände lite på Toshibas z830 på Inet för några dagar sedan. Extremt lätt, nästan så det var läskigt. i3-cpu och intel 3000 samt en SSD på 120gb. Bör klara hd-film utan några problem. Kostnaden var dock 7999 kr, men då får du också den lättaste burken som finns typ, 1120 gram. Dock var den inte igång så kan inte säga något om ljudvolym tyvärr. Men som sagt är det sanslöst lätt och jag rekommenderar att du känner lite på den om du känner att det är en rimlig prislapp av någon anledning. 16mm tunn och riktigt bra batteritid. Tyckte också den var snyggare i verkligheten än den är på bild.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s84294460&cols=&o=produ...

Finns ett flertal där. Acer TimelineX-serien har fått oväntat bra kritik för att vara Acer vad jag förstått. Lenovo thinkpad brukar annars vara duglig kvalitet och om du är villig att gå upp lite i pris har Asus U-serie generellt rätt goda omdömen från folk. Finns gott om trådar om samtliga av dessa datorer här på forumet om du vill ha mer ingående kommentarer kring dem.

Har inte läst in mig på hårdvaran i dessa i detalj men har svårt att tänka mig att de inte klarar full-HD.

Permalänk

thx för svaren=)

Läste lite på notebockreviews och det verkar som att HD3000 SKA klara full HD utan problem, den ska till o me ha funktioner som gör det mer effektivt och kan göra det utan att spendera mkt kraft/batteri.

Ska titta på era förslag=)

Någon som haft några erfarenheter om Asus Zenbook? Den är ju fan riktigt jävla nice (utseende mässigt)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum