Officiella Playstation Vita-tråden

Permalänk
Medlem

Officiella Playstation Vita-tråden

Blev chockad när jag inte kunde hitta någon officiell Playstation Vita-tråd (även känd som PSP2 eller NGP) här på Sweclockers, och eftersom Sony nyligen släppte massor av information om den så tyckte jag det kunde passa bra att skapa en tråd
Här är infon de släppt:

Platform Name PlayStation(R)Vita
Model number PCH-1000 series
CPU ARM(R) Cortex(TM)-A9 core (4 core)
GPU SGX543MP4+
External Approx. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (width x height x depth)
Dimensions (tentative, excludes largest projection)
5 inches (16:9), 960 x 544, Approx. 16 million colors,
Screen OLED
------ ------------------------------------------------------
(Touch screen) Multi touch screen (capacitive type)
-------------- ------------------------------------
Main memory 512MB
----------- -----
VRAM 128MB
---- -----
Rear touch pad Multi touch pad (capacitive type)
Cameras Front camera, Rear camera
Frame rate : 120fps@320x240(QVGA), 60fps@640x480(VGA)
Resolution : Up to 640x480(VGA)
Sound Built-in stereo speakers
Built-in microphone
Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope,
three-axis accelerometer), Three-axis electronic
Sensors compass
------- ------------------------------------------------------
Location Built-in GPS (3G/Wi-Fi model only)
-------- ----------------------------------
Wi-Fi location service support
------------------------------

Keys / Switches PS button
--------------- Power button
Directional buttons (Up/Down/Right/Left)
Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square)
Shoulder buttons (Right/Left)
Right stick, Left stick
START button, SELECT button
Volume buttons (+/-)
Wireless
communications Mobile network connectivity (3G/Wi-Fi model only)
IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1)(Wi-Fi) (Infrastructure
mode/Ad-hoc mode)
Bluetooth(R) 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)
-----------------------------------
Slots/Ports PlayStation(R)Vita card slot
----------- --------------------------
Memory card slot
----------------
SIM card slot (3G/Wi-Fi model only)
-----------------------------------
Multi-use port (for USB data communication, DC IN,
Audio (Stereo Out /Mono In), Serial data
communication),
---------------------------------------------------
Headset jack (Stereo mini jack) (for Audio (Stereo Out
/Mono In))
----------
Accessory port
--------------
Power Built-In Lithium-ion Battery,
----- -----------------------------
AC adaptor
----------
Supported Music
--------- -----
-- MP3 MPEG-1/2 Audio Layer 3, MP4 (MPEG-4 AAC),
AV content WAVE (Linear PCM)
---------- -------------------------------------------------
format Videos
------ ------
-- MPEG-4 Simple Profile (AAC), H.264/MPEG-4 AVC
High/Main/Baseline Profile (AAC)
--------------------------------
Photos
------
-- JPEG (Exif 2.2.1), TIFF, BMP, GIF, PNG
-----------------------------------------

Värt att lägga märke till är att Vita kommer ha MER systemminne än både 360 och PS3. 360 och PS3 har 512mb uppdelat till hela systemet, medan PS Vita kommer ha 512mb systemminne PLUS 128mb helt dedikerat till grafik.
Lite annan information är att enheten ska bli regionsfri, ska släppas i 2 versioner, den ena för 299 euro och den andra för 249 euro. Skillnaden är att den dyrare versionen kommer ha inbyggd GPS och 3G med plats för SIM-kort så att man kan använda internet vart som helst på samma sätt som med surfplattor eller smartphones.
Vita är tänkt att släppas i Japan i slutet av 2011 och i USA och Europa i början av 2012 och har 2 inbyggda kameror, 1 fram och en bak, samt en inbyggd mikrofon.
Skärmen är, som ni kan läsa ovan, en 5 tums OLED kapacitiv multi-touch, och Vita har även en touchplatta på baksidan av konsolen.
Konsolen kommer ha plats för 2 olika minneskort, det ena används till lagring av t.ex. video, bilder, musik, o.s.v. Det andra minneskortet är av den nya typen NVG och är Vitas lösning för fysiska spel. Istället för UMD-skivorna det första PSP använde så kommer Vita's spel på NVG-kort.
Vita kommer INTE använda XMB (Xross Media Bar) som PSP och PS3, utan ska ha ett nytt "operativsystem". Det är bekräftat att Skype kommer finnas på Vita.
Några spel som utannonserats för Vita inkluderar Uncharted: Golden Abyss, Hustle Kings, Everybody's Golf Next, Killzone, Wipeout 2048, Resistance, LittleBigPlanet, BlazBlue: Continuum Shift II Plus, Ridge Racer och Call of Duty. Det ryktas även om ett Bioshock spel. Alla spel till Vita kommer även att finnas tillgängliga på PSN, och alla PSP spel som går att köpa på PSN kommer att funka lika bra på Vita.

UPDATE 2011-12-19: Lägger till ett par länkar till intryck av Vitan hos Destructoid.com. Tipstack till Zaptoit!
http://www.destructoid.com/playstation-vita-hardware-impressi...
http://www.destructoid.com/playstation-vita-operating-impress...

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

har seriöst längtat att spela cod eller gta 4 eller liknande på portabel konsol! kanske köper den 1 år efter release eller nåt:P

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

Resolution : Up to 640x480(VGA), är detta kameran vi snackar om eller skärmen? Sedan i mitt tycke har den den ganska lite minne, Galaxy S2 har dubbelt så mycket ram som denna.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Resolution : Up to 640x480(VGA), är detta kameran vi snackar om eller skärmen? Sedan i mitt tycke har den den ganska lite minne, Galaxy S2 har dubbelt så mycket ram som denna.

Det är den ena kamerans upplösning, skärmens upplösning är 960 x 544.
Och minnet kan tyckas är litet, men jämfört med andra konsoler är det mycket. Det är som sagt mer än både 360 och PS3, och kan jämföras med 3DS 128MB RAM.

EDIT: Det är lika mycket systemminne som 360 och PS3, skillnaden är att Vita utöver det har 128MB dedikerat VRAM.

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Beror på om där kommer något bra passande spel till den.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Förhoppningsvis kommer Battlefield. De sa nämligen på senaste presskonferensen att de utvecklade Battlefield till handhållna enheter. Det finns ett till android, men jag hoppas det släpps till denna också

Permalänk
Hedersmedlem

Ska köpa en dag ett. WipeOut 2048 och Little Big Planet är två titlar jag måste ha. Sen vettefan. Tror den kommer bli riktigt fet med tanke på vad den klarar. Bara hoppas de supportar den och extra tjänster bättre i norden/europa än vad PS3 just nu.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

Ska köpa en dag ett. WipeOut 2048 och Little Big Planet är två titlar jag måste ha. Sen vettefan. Tror den kommer bli riktigt fet med tanke på vad den klarar. Bara hoppas de supportar den och extra tjänster bättre i norden/europa än vad PS3 just nu.

Från de trailers som finns så känns det verkligen som att Vita är som gjord för just Little Big Planet, ska bli riktigt spännande att se hur det blir!

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

1700:- i usa eller 2500:- i sverige och regionsfri. Om kronkursen står sig tills dess blir nog att importera.

De spel som intresserar mig mest är BlazBlue CS2+ och Dust 514.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag den är för dyr och kan för lite grejer. Ska snart investera i en Galaxy S2 jag med. Vita kom ett par år försent. Lustigt att nån nämnde Galaxy SII, det är den jag köper "istället" för en handhållen även denna gång...

Vid 1700:- tror jag den hade knäckt marknaden totalt i Europa. Med ett påslag på 800:- blir det knappast ett köp vid release iallafall, inväntar rejäl prissänkning. Sade samma om PSP, men det blev aldrig nått köp, då spelen till PS3 inte alls använde den som utlovat och den kunde "för lite" för att vara värd sin slant...

Sen Wipeout är en besvikelse i sig. Hade hellre sett att PS3 fått ett "riktigt" Wipeout som pressade systemet till smältpunkten. Att HD körde direkt på Vita utan problem bevisar ju bara att det inte var särskilt krävande...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Återupplivar den här tråden då jag personligen är sjukt intresserad av Vita och jag tycker det är alldeles för lite snack om den på SweC. Har aldrig ägt ett psp men psv kommer bli ett day 1-purchase för mig, den ser ut att vara exakt det jag väntat på i handheld-väg. Förhandsbokat wifi-versionen, Uncharted: Golden Abyss, Gravity Rush och ett Hori Hard-case. Memory Cards finns inte listade i butikerna än men jag tror att jag kommer sikta på 8 eller 16gb. Tänkte satsa på wifi-versionen då jag surfar på smartphonen ändå, och antagligen kommer det släppas en ny, slimmare, bättre, och billigare om något år i vilket fall som helst så då kan jag lägga ner så lite pengar som möjligt nu och uppgradera till V2 när den släpps, och möjligtvis köra 3Gvarianten då. Tror jag kommer satsa på mest fysiska spel, så minneskortet kommer i princip bara hålla savefiles och diverse småspel. Vad jag sett är dom flesta download only-liren 300-800mb medan retailspelen ser ut att gå på 1-2gb, så jag skulle antagligen klara mig på 8GB, och eventuellt uppgradera till 16 eller 32 när dom blir billigare längre fram.

Såg material från Gravity Rush (Gravity Daze i Japan) som kommer vara en launch-titel i Europa, spelet ser fantastiskt ut och jag tänkte att jag ville dela med mig av det nu när det bara är 2 månader kvar.

Här är även 2 st Hands-on Reviews, en på PSV's hårdvara och en på PSV's UI samt styrning

Hoppas folk får upp ögonen, för den ser ut att vara fantastisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Återupplivar den här tråden då jag personligen är sjukt intresserad av Vita och jag tycker det är alldeles för lite snack om den på SweC. Har aldrig ägt ett psp men psv kommer bli ett day 1-purchase för mig, den ser ut att vara exakt det jag väntat på i handheld-väg. Förhandsbokat wifi-versionen, Uncharted: Golden Abyss, Gravity Rush och ett Hori Hard-case. Memory Cards finns inte listade i butikerna än men jag tror att jag kommer sikta på 8 eller 16gb. Tänkte satsa på wifi-versionen då jag surfar på smartphonen ändå, och antagligen kommer det släppas en ny, slimmare, bättre, och billigare om något år i vilket fall som helst så då kan jag lägga ner så lite pengar som möjligt nu och uppgradera till V2 när den släpps, och möjligtvis köra 3Gvarianten då. Tror jag kommer satsa på mest fysiska spel, så minneskortet kommer i princip bara hålla savefiles och diverse småspel. Vad jag sett är dom flesta download only-liren 300-800mb medan retailspelen ser ut att gå på 1-2gb, så jag skulle antagligen klara mig på 8GB, och eventuellt uppgradera till 16 eller 32 när dom blir billigare längre fram.

Såg material från Gravity Rush (Gravity Daze i Japan) som kommer vara en launch-titel i Europa, spelet ser fantastiskt ut och jag tänkte att jag ville dela med mig av det nu när det bara är 2 månader kvar.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V8uic1...

Här är även 2 st Hands-on Reviews, en på PSV's hårdvara och en på PSV's UI samt styrning

Hoppas folk får upp ögonen, för den ser ut att vara fantastisk.

Kul att du blåser lite liv i tråden igen! Och intressanta artiklar du länkade till, hade inte sett dem innan. Det blir med största sannolikhet ett köp för mig med, men om det blir på releasen beror på min ekonomi för stunden. Jag tycker det mesta man sett från Vitan ser lovande ut, bara synd att minneskorten känns överdrivet dyra.

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Jo jag blev lite bummed out över minneskorten med, men jag resonerar det som att det är en del av priset, så ponera att jag köper 3Gvarianten för 2500 och ett 16gb kort för 500, då blir det en riktigt bra handhållen för ca 3000, det är överkomligt för mig. Pendlar en hel del till jobbet så det blir 90 väldigt oproduktiva minuter om dagen när jag bara sitter på tåget dit och hem, känns som vitan skulle kunna fylla den tiden (:

Permalänk

Borde det inte vara mer snack allmänt om den på internet än vad det är? Den har ju ändå släppts i Japan för mer än en månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Borde det inte vara mer snack allmänt om den på internet än vad det är? Den har ju ändå släppts i Japan för mer än en månad sedan.

Den har väll inte sålt sådär dunderbra så det kanske kan vara en anledning?

Själv är jag mer intresserad av ett äldre PSP, mest för PSX-spelens skull. Känns som att PS Vita är som en mer kraftfull Xperia Play utan möjlighet att ringa. Största skillnaden spec-mässigt är väll en extra touchyta(som de ju faktiskt kan lägga till på Xperia Play om de ville) och en processor med fyra kärnor(inte så jättepraktiskt i mobiltelefoner i dagsläget vad jag förstår).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Den är ju inte riktigt ny och revolutionerande, den är "bara ett nytt psp", den har ingen gimmick som genererar hype som 3DSen gjorde. Nu är ju inte det negativt, psv't kommer vara den mest kraftfulla handheld-konsollen som släppts, den kommer praktiskt taget vara ett bärbart ps3. Att det inte är så mycket snack är helt enkelt för att den inte har något intressant just NU, men på lång sikt tror jag psv kan generera äckligt med kapital för sony, speciellt när fler titlar släpps. En av anledningarna till att den floppade i Japan är för att en av Japans mest populära spelserier, Monster Hunter, inte fanns representerat i launch line up. Dessutom floppade förra PSPGO rätt rejält, så jag tror folk är oroliga för att göra en day one-investering.

Skrivet av ToJa92:

Den har väll inte sålt sådär dunderbra så det kanske kan vara en anledning?

Själv är jag mer intresserad av ett äldre PSP, mest för PSX-spelens skull. Känns som att PS Vita är som en mer kraftfull Xperia Play utan möjlighet att ringa. Största skillnaden spec-mässigt är väll en extra touchyta(som de ju faktiskt kan lägga till på Xperia Play om de ville) och en processor med fyra kärnor(inte så jättepraktiskt i mobiltelefoner i dagsläget vad jag förstår).

Jag håller inte riktigt med om hur du ser psv't, homebrew-scenen t.ex kommer att vara enorm, all den prestandan i en handhållen lämnar i princip inga gränser. Redan sett folk sy ihop homebrewapplikationer till psv't, såg en kille som lirade bf3 på sitt vita med ganska hygglig framerate, hur många bärbara konsoller har det på g? Styrningen är fantastisk, både gyro och dubbla joysticks, den är praktiskt taget en sixaxis-controller med en skärm. Dessutom kan man koppla ihop den med ps3t och få ett system som delar allt, ponera att du ligger och gejmar vid ditt ps3, sen ska du ut, då pausar du bara spelet i konsollen, plockar upp ditt ps vita, och fortsätter spelet från pausningen, i pspt. Sony försöker att integrera alla sina enheter så att man får en stor upplevelse och tjänar mer på att ha fler av deras produkter.

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Den är ju inte riktigt ny och revolutionerande, den är "bara ett nytt psp", den har ingen gimmick som genererar hype som 3DSen gjorde. Nu är ju inte det negativt, psv't kommer vara den mest kraftfulla handheld-konsollen som släppts, den kommer praktiskt taget vara ett bärbart ps3. Att det inte är så mycket snack är helt enkelt för att den inte har något intressant just NU, men på lång sikt tror jag psv kan generera äckligt med kapital för sony, speciellt när fler titlar släpps. En av anledningarna till att den floppade i Japan är för att en av Japans mest populära spelserier, Monster Hunter, inte fanns representerat i launch line up. Dessutom floppade förra PSPGO rätt rejält, så jag tror folk är oroliga för att göra en day one-investering.

Jag håller inte riktigt med om hur du ser psv't, homebrew-scenen t.ex kommer att vara enorm, all den prestandan i en handhållen lämnar i princip inga gränser. Redan sett folk sy ihop homebrewapplikationer till psv't, såg en kille som lirade bf3 på sitt vita med ganska hygglig framerate, hur många bärbara konsoller har det på g? Styrningen är fantastisk, både gyro och dubbla joysticks, den är praktiskt taget en sixaxis-controller med en skärm. Dessutom kan man koppla ihop den med ps3t och få ett system som delar allt, ponera att du ligger och gejmar vid ditt ps3, sen ska du ut, då pausar du bara spelet i konsollen, plockar upp ditt ps vita, och fortsätter spelet från pausningen, i pspt. Sony försöker att integrera alla sina enheter så att man får en stor upplevelse och tjänar mer på att ha fler av deras produkter.

Kollade upp det där angående BF3. Tydligen körde man remote från ett PS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Kollade upp det där angående BF3. Tydligen körde man remote från ett PS3.

Tanken är att man ska kunna köra remote play med vilken titel som helst, fatta friheten att kunna lira på sitt ps3, resa sig upp ur soffan, gå ut och ta bussen till wherever, och inte behöva avbryta sin spelsession, det har aldrig gjorts förut och är så jäävla innovativt, men tekniken är inte perfekt så dom marknadsför det inte för fullt än.

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Tanken är att man ska kunna köra remote play med vilken titel som helst, fatta friheten att kunna lira på sitt ps3, resa sig upp ur soffan, gå ut och ta bussen till wherever, och inte behöva avbryta sin spelsession, det har aldrig gjorts förut och är så jäävla innovativt, men tekniken är inte perfekt så dom marknadsför det inte för fullt än.

Från bussen? Hur skulle det fungera? Inte via trådlöst bredband hoppas jag...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Ja, och allt detta kan de ju göra med ex. Xperia Play, bara de vill. Visst att batteritiden skulle lida lite men den har ju som jag redan sagt i princip allt utom touchplattan på baksidan. "Remote play" är ju heller inget som Sony måste ha exklusivt för PSPn, men nu har de väll valt att ha det så för att kunna kränga mer konsoller. Ang. homebrew så är det säkert som du säger, men om de istället släppte en förbättrad Xperia Play så skulle troligen en del ändå gå över till Android. Och Xperia Play är även den en Sony-enhet, men där är det inte mycket integration på gång så vitt jag vet(förutom PSX-spel då).

Visa signatur

Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Från bussen? Hur skulle det fungera? Inte via trådlöst bredband hoppas jag...

Mjo det ligger ju som sagt en bit in i framtiden, jag föreställer mig att när det finns ett globalt 5G-nätverk som man kan hoppa på och av som man vill, kostnadsfritt, så är den här teknologin komplett *önsketänkande*, bussen kanske var en överdrift, men säg att du ligger och gejmar och din tjej kommer in och vill kolla på melodifestivalen, du behöver inte köra "oh nej älskling det är 20 min till nästa checkpoint" utan du kan sonika resa dig upp och fortsätta i psv't

Skrivet av ToJa92:

Ja, och allt detta kan de ju göra med ex. Xperia Play, bara de vill. Visst att batteritiden skulle lida lite men den har ju som jag redan sagt i princip allt utom touchplattan på baksidan. "Remote play" är ju heller inget som Sony måste ha exklusivt för PSPn, men nu har de väll valt att ha det så för att kunna kränga mer konsoller. Ang. homebrew så är det säkert som du säger, men om de istället släppte en förbättrad Xperia Play så skulle troligen en del ändå gå över till Android. Och Xperia Play är även den en Sony-enhet, men där är det inte mycket integration på gång så vitt jag vet(förutom PSX-spel då).

Om xperia play hade kommit innan smartphones hade du nog haft en poäng, men så länge det finns smartphones som gör allt som den gör bättre kommer det nog aldrig finnas en marknad för xperia play. Jag vet inte om den luren var ett experiment för att se om det fanns en marknad, men speciellt stor blev den ju aldrig. Därför (Tycker iaf jag) är det smartare att satsa sina resurser på psv och fixa en genomgående integrering mellan deras 2 bäst säljande enheter och kanske inte satsa lika mycket på en lur som ingen köper

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Mjo det ligger ju som sagt en bit in i framtiden, jag föreställer mig att när det finns ett globalt 5G-nätverk som man kan hoppa på och av som man vill, kostnadsfritt, så är den här teknologin komplett *önsketänkande*, bussen kanske var en överdrift, men säg att du ligger och gejmar och din tjej kommer in och vill kolla på melodifestivalen, du behöver inte köra "oh nej älskling det är 20 min till nästa checkpoint" utan du kan sonika resa dig upp och fortsätta i psv't

Så samma idé som med Wii U alltså, fast i två system istället för ett

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Om xperia play hade kommit innan smartphones hade du nog haft en poäng, men så länge det finns smartphones som gör allt som den gör bättre kommer det nog aldrig finnas en marknad för xperia play. Jag vet inte om den luren var ett experiment för att se om det fanns en marknad, men speciellt stor blev den ju aldrig. Därför (Tycker iaf jag) är det smartare att satsa sina resurser på psv och fixa en genomgående integrering mellan deras 2 bäst säljande enheter och kanske inte satsa lika mycket på en lur som ingen köper

Hade de skippat att skapa PS Vita och istället släppt Xperia Play 2 så hade ju den kunnat sälja mycket. Och då fått den "genomgående" integreringen istället. Dock vill ju inte alla byta telefon så det är klart att det finns en marknad för portabla spelkonsoller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Modellen utan 3G står listad för 1990 på elgiganten, och 2495 på webhallen (där jag förhandsbokade), så jag trodde att det rörde sig om något fel, men jag ringde kundservice på elgiganten och frågade, och dom säljer den faktiskt för under 2000 precis efter launch. Jag avbokade precis min beställning hos webhallen och tar den från elgiganten istället, visst förlorar jag förbokningserbjudandet men det man får där är knappast värt den extra femhundringen, ett par hörlurar och rabatt på spel som jag ändå inte kommer köpa.

Permalänk
Medlem

Elgigantens pris gäller bara under en begränsad tid antar jag?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon mer än jag här som köpt vita?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Inget fel på den, tycker mer att priserna på spelen är på tok för höga det förstår jag inte hur man ska ha råd med? då kan man lika gärna köpa spel till sin smartphone för några tior istället undra varför pspn blev sönderhackad när den kom, också superdyra spel som ingen hade råd med i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solstice^:

är det någon mer än jag här som köpt vita?

Sitter och 100%ar Rayman origins med mitt as we speak (: Köpte ett wifi vita, 16gb kort, travel pack, och lite lir. Uncharted, Rayman, Touch my katamari och super stardust delta med förbokningskoden, sen klickade jag hem half minute hero och shin megami tensei: persona, från PSNs psp super sale

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zaptoit:

Sitter och 100%ar Rayman origins med mitt as we speak (: Köpte ett wifi vita, 16gb kort, travel pack, och lite lir. Uncharted, Rayman, Touch my katamari och super stardust delta med förbokningskoden, sen klickade jag hem half minute hero och shin megami tensei: persona, från PSNs psp super sale

kul! jag köpte wifi + 16gb + starter pack och uncharted, everybodys golf, super stardust och motorstorm lägg gärna till mig i din lista SoL-WiK heter jag där, jag har inte så många på min lista med vita än.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Absolut (: nickar Zaptoit på psn också