Ingen bild vid uppstart av 6870

Permalänk

Ingen bild vid uppstart av 6870

Afton Sweclockers. Har för ett tag sedan köpt ett 6870. Kortet fungerar sådär och har fått det godkänt för retur. Tänkte ändå kolla om någon här har en idé på om det kan gå att lösa så jag slipper skicka tillbaka och vänta på nytt.

Här kommer problemet.

Jag har problem med uppstarten av min dator med detta grafikkort. För att jag ska få bild genom någon av DVI-utgångarna på kortet så måste jag dra ut strömsladden ur nätagget, trycka på startknappen för att tömma kondingarna, sedan koppla in strömmen igen och starta som vanligt. Även med denna metod så får jag inte bild vid varje uppstart.

När jag väl bootat och kommit in i Windows så fungerar allt utan problem. Har kört många timmar både Skyrim och BF3.

Komponenter hittar ni i signaturen.

Börjar bli ganska frustrerande nu då det följer en hel del skrivfel på diskarna när man måste stänga strömmen då man inte får någon bild.

Permalänk

är det inte nätdelen som krånglar kolla det först :P.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

Kolla hur?

Den ger ju ström nog för att jag ska kunna spela när jag väl bootat.

Permalänk

Bump för fler bra svar.