Sökes: Trevliga föräldrar som spelar bf3.

Permalänk
Medlem

körde 4 rundor
3st operation firestorm vann 2 förlorade sista
sen en omgång siene crossing men den matchen tog nästan 50min att vinna så den fick bli sista för mig

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Diskuterade detta med en kompis häromdagen. Kompisen var av uppfattningen att det är nu när man är ung (17 år) som man har chansen att verkligen spela, när man blir äldre läggs spelen på hyllan - "man kan ju inte vara 40 år och spela datorspel...". Jag sade att jag hoppas att mitt intresse lever kvar tills jag sitter på ålderdomshemmet, att kunna spela tv- och datorspel med barnbarnens barn vore väl ändå fantastiskt?

Nu när jag läser den här tråden blir jag riktigt glad, framtiden är ser positiv ut för oss gamers. Med allt fler äldre som spelar när möjlighet ges är det bara en tidsfråga innan vi får höra om pensionärer på ålderdomshemmen som glider runt i Battlefield 27.

Sluta aldrig spela, gubbar!

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Är 40 idag och har 4 kids. Är riktigt roligt att gå in på en server med mina killar (12,14,16) och ingå i samma squad. Dock verkar dom finna det roligare om farsan är i motståndarlaget så man kan få chansen att ge igen så att säga. Så länge jag tycker det är kul oavsett spel eller hur bra jag är kommer jag troligtvis fortsätta spela. Det är riktigt skönt att ibland dra på sig headsetet och lira 1-2h och släppa allt runt omkring. Fördelen med att bli äldre är att man inte tar statsen på lika allvarligt sätt som när man var ung.

Syns på servern!

PS. Har även en tös på 8 som är på min sida än så länge. Pappa är bäst!

Visa signatur

Riggen: Corsair 600T :: i7 2600K@4,8 - Thermalright Silver Arrow :: MSI Z77 MPOWER :: Corsair Vengeance 16gb DDR3 1600MHz :: Corsair AX 850 Gold Modulär :: EVGA GTX580 SOC :: Corsair Force GT 120gb :: Samsung 830 120gb :: Samsung Ecogreen 2tbx2

Permalänk
Medlem

Lirar med HMC clanen. Finns en hel del gubbar här ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Diskuterade detta med en kompis häromdagen. Kompisen var av uppfattningen att det är nu när man är ung (17 år) som man har chansen att verkligen spela, när man blir äldre läggs spelen på hyllan - "man kan ju inte vara 40 år och spela datorspel...". Jag sade att jag hoppas att mitt intresse lever kvar tills jag sitter på ålderdomshemmet, att kunna spela tv- och datorspel med barnbarnens barn vore väl ändå fantastiskt?

Nu när jag läser den här tråden blir jag riktigt glad, framtiden är ser positiv ut för oss gamers. Med allt fler äldre som spelar när möjlighet ges är det bara en tidsfråga innan vi får höra om pensionärer på ålderdomshemmen som glider runt i Battlefield 27.

Sluta aldrig spela, gubbar!

Som sagt så är det många av oss som spelade när vi var små och hjälpte till att bygga grunden för hela "grejen" kring TV-spel. Fortfarande är den mest köpstarka TV-spelaren runt 25-35 år, tror jag...

Det är väl egentligen självklart att intressen och det man själv tycker om även hänger med när man blir gammal, även om fokus också måste läggas på "viktigare" grejer.

Permalänk
Medlem

Jag är 30 år och har en son på 1 år och 4 månader samt en liten på väg. Är inte inne så ofta men när tillfälle ges är jag gärna med:) Men kör dock inte Back to Karkand

Nick: Jacccuu

Visa signatur

l Cooler Master Elite 430 l ASUS P8P67 M PRO l Inter Core i5 2500K (@4,5Ghz) l Corsair H50 Hydro Series l Corsair TX 650W 80 Plus l Corsair XMS3 1333Mhz 8GB l HIS Radeon HD 6870 1GB l Crucial Real SSD C300 64GB l Western Digital Caviar Blue 500GB l

Permalänk

Hade lite för bråttom förut, av ren iver så fixade jag en mumble server för 25st(skulle bara upgradera min som jag redan har på 10st, men fick en server till istället) och såg att ni hade en Ventrilo server redan.
Lite dumt att ha både och kanske?? Isf tar jag bort denna? För tjöta vill jag allt göra

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk

Nerver

Skrivet av Afrasbaba:

Diskuterade detta med en kompis häromdagen. Kompisen var av uppfattningen att det är nu när man är ung (17 år) som man har chansen att verkligen spela, när man blir äldre läggs spelen på hyllan - "man kan ju inte vara 40 år och spela datorspel...". Jag sade att jag hoppas att mitt intresse lever kvar tills jag sitter på ålderdomshemmet, att kunna spela tv- och datorspel med barnbarnens barn vore väl ändå fantastiskt?

Nu när jag läser den här tråden blir jag riktigt glad, framtiden är ser positiv ut för oss gamers. Med allt fler äldre som spelar när möjlighet ges är det bara en tidsfråga innan vi får höra om pensionärer på ålderdomshemmen som glider runt i Battlefield 27.

Sluta aldrig spela, gubbar!

Fyller 39 i år och kommer köra hela vägen in i kaklet, kommer lira bra många år till. Jag har kört hela vägen från Commodore 64 tills nu...SOC 580 GTX SLI, grymt helt enkelt!

Visa signatur

__________________
Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk

Synka

Skrivet av Balboa666:

Hade lite för bråttom förut, av ren iver så fixade jag en mumble server för 25st(skulle bara upgradera min som jag redan har på 10st, men fick en server till istället) och såg att ni hade en Ventrilo server redan.
Lite dumt att ha både och kanske?? Isf tar jag bort denna? För tjöta vill jag allt göra

Det är en bra tanke, vi skall kanske försöka synka...det verkar som om många kör mumble eller TS och det kanske var jag som var lite för snabbhet Ventrilo...den kommer nog att skiftas till antingen mumble eller TS med iaf 100 kanaler.

Visa signatur

__________________
Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Om det var Operation firestorm banan så var jag med...

Vill minnas att det lag med mest SWWare vände det stora försprånget som det andra laget ha de och vann rundan

Stämmer...och idag har det varit en hel del SWW som smiskat kids....och jag ser höga points på SWW...riktigt kul!

Visa signatur

__________________
Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag diggar er alla som fortfarande spelar spel! Sjukt roligt!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Här är den annars: (Mumble)
Namn: Swec Walker Warriors 2
Ip:95.143.195.48
Port:5887
Lösen: sweclockers
25 slots.
OBS!!
Nedlagd.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk

hejs är ni ett gäng som spelar nu? kan ni utmana ett gäng gubbs på

http://www.10thtactical.com/content.php

om vi får ihop ett lag

m.v.h mooseslayer

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

Utmärkt

Skrivet av Balboa666:

Här är den annars: (Mumble)
Namn: Swec Walker Warriors 2
Ip:95.143.195.48
Port:5887
Lösen: sweclockers
25 slots.

Alldeles lysande!

Visa signatur

__________________
Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk
Skrivet av MechMike1973:

Alldeles lysande!

Hej pansargeneralen :-).
Är på jobbet nu och är lite nyfiken om Mumble funkar och så?? Går det att komma in??

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem

Var för första gången inne på SWW servern ikväll. Körde en runda på Caspian.

Det var riktigt roligt, kommer definitivt att dyka upp fler gånger på er server.

/[Beer]Cpt_Easykill

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Var in på SWWs server og igår, dock så logade jag inte in på TS...får bli ikväll.
Kollade lite på era stats, gissar att jag är grönast här...
Nick COCH-Y-BONDHU (vilket är bytt från Bf-10... nu på morgonen)

Vad gäller, TS3 eller Mumble?

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem

Ja för TS3 eller Mumble!

Hej! Kom in sent på Caspian igårkväll pga att jag satt ett bra tag med att försöka få till Ventrilo. Det var ett dött spår för mig. Trots avstängda brandväggar mm mm så fick jag inte kontakt... TS3 och Mumble funkar så det är toppen att ni satt upp dessa. Vi kanske hörs och syns ikväll!

BF3 Nick: cagusj66

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag behöver lite gubbar att sällskapsspela med, gärna över en virre, när ungarna är i säng!
Adda mig: Wassblad

Permalänk

Är på DIREKT :-). Bira för min del. Testade Tequila för några veckor sen...tjoho vad jag inte kom ihåg nått
Till helgen är jag ledig och tänkte mig detta.Vilken dag spelar ingen roll bara vi gör't samtidigt??
Skulle FB vara nått att ha med .Typ roligt med lite ansikten att ha framför sig + nån sorts grupp där man kan tjöta/planera in lite tider m.m?(Bara en tanke).

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem

Trevlig server, sådär lagom seriöst. Dock tycker jag inte 32p passar på Conquest large, tror att det skulle vara roligare med "vanlig" conquest. Blir himla mycket springa och ingen jättefajt om flaggorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Trevlig server, sådär lagom seriöst. Dock tycker jag inte 32p passar på Conquest large, tror att det skulle vara roligare med "vanlig" conquest. Blir himla mycket springa och ingen jättefajt om flaggorna.

Det tyckte jag var en bra sak. Det ger lite lugnare tempo. Kanske inte samma magnitud på strider om flaggorna, men enklare att smyga sig till flaggor och cappa om laget ligger under press.

Vi körde samma setup på en BF2 server jag var med och sponsrade då det begav sig.
Vi körde även några gånger med 32p på 16p-banor det var kul det med.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Lördag kväll.

Skrivet av Balboa666:

Är på DIREKT :-). Bira för min del. Testade Tequila för några veckor sen...tjoho vad jag inte kom ihåg nått
Till helgen är jag ledig och tänkte mig detta.Vilken dag spelar ingen roll bara vi gör't samtidigt??
Skulle FB vara nått att ha med .Typ roligt med lite ansikten att ha framför sig + nån sorts grupp där man kan tjöta/planera in lite tider m.m?(Bara en tanke).

På lördag kör jag all in....frugan på tjejmiddag, knattarna tidigt i säng. Whisky japp, blir riktigt vass efter ett glas...sedan sjunker kurvan hehe

Visa signatur

__________________
Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk

Noterat

Skrivet av Engman78:

Det tyckte jag var en bra sak. Det ger lite lugnare tempo. Kanske inte samma magnitud på strider om flaggorna, men enklare att smyga sig till flaggor och cappa om laget ligger under press.

Vi körde samma setup på en BF2 server jag var med och sponsrade då det begav sig.
Vi körde även några gånger med 32p på 16p-banor det var kul det med.

Bra synpunkter, kanske skall gå ner på Conquest för att få lite tajtare lir, alla synpunkter välkomnas.

Visa signatur

__________________
Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk

Måste man vara förälder för att få vara med ?

Permalänk

Joina

Skrivet av Jacccuu:

Jag är 30 år och har en son på 1 år och 4 månader samt en liten på väg. Är inte inne så ofta men när tillfälle ges är jag gärna med:) Men kör dock inte Back to Karkand

Nick: Jacccuu

Joina Swec Walker Warriors 2... Du är välkommen!

Visa signatur

__________________
Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimreaper:

bra alternativ!
Är själv sugen på lite teamwork någon kväll i veckan, är en ganska sporadisk spelade så statsen är långt ifrån bra.
Född -74 så jag gissar att jag kvalar in.

Nickar SSG_Demigod

Mvh

Sorry för off men;
Spelar du på Webhallen rush?
Har ett klart minne av att du dödat mig. x)

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk

Riktigt jädra roligt å få lira med er ikväll.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem

Har nu ansök till er platoon, är 40 med 4 ungar som börjar bli stora nu. Nickar Sw3de. http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Sw3d3/ ...

Permalänk

Samma här, grymt kul och min första kväll här

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm