Sökes: Trevliga föräldrar som spelar bf3.

Permalänk
Medlem

Hejsan ungdomar!

Jag plågas av en fundering.

Tänkte skaffa nya hörlurar då mina gamla är för gamla helt enkelt. Funderar då på ett headset istället, typ Sennheiser PC360. Eftersom jag vill kunna njuta av musik med dem också är ljudkvaliteten viktig. Nyss, plötsligt, dök det upp en oroande fundering i skallen. Jag använder ju Nuforce Icon som förstärkare/externt USB-ljudkort till datorn och vill kunna använda dess eminenta inbyggda hörlursförstärkare. Hur kommer det fungera med mikrofonen? Är det två kablar till headsetet, en för ljud och en för mikrofonen? Kopplar jag i så fall den "gröna" till Icon och den "blå" till mikrofoningången på moderkortet? Eller borde jag istället fundera på ett par Sennheiser HD598 och sedan köra med en annan separat lösning för mikrofonen? Det borde ge mig bäst ljudkvalitet men kanske strul eftersom två olika maskinvaror måste synka och funka tillsammans.

Säkert fel forumdel och det ber jag om ursäkt för men samtidigt tjatas det ju om teamspeak här vilket vore kul att testa.

MVH Nandayo74

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

Hejsan ungdomar!

Jag plågas av en fundering.

Tänkte skaffa nya hörlurar då mina gamla är för gamla helt enkelt. Funderar då på ett headset istället, typ Sennheiser PC360. Eftersom jag vill kunna njuta av musik med dem också är ljudkvaliteten viktig. Nyss, plötsligt, dök det upp en oroande fundering i skallen. Jag använder ju Nuforce Icon som förstärkare/externt USB-ljudkort till datorn och vill kunna använda dess eminenta inbyggda hörlursförstärkare. Hur kommer det fungera med mikrofonen? Är det två kablar till headsetet, en för ljud och en för mikrofonen? Kopplar jag i så fall den "gröna" till Icon och den "blå" till mikrofoningången på moderkortet? Eller borde jag istället fundera på ett par Sennheiser HD598 och sedan köra med en annan separat lösning för mikrofonen? Det borde ge mig bäst ljudkvalitet men kanske strul eftersom två olika maskinvaror måste synka och funka tillsammans.

Säkert fel forumdel och det ber jag om ursäkt för men samtidigt tjatas det ju om teamspeak här vilket vore kul att testa.

MVH Nandayo74

PC360 har två 3,5mm-kontakter så du kopplar bara ljudsladden i ditt externa ljudkort, och micsladden i ljudkortet om det har en mikrofoningång, annars i moderkortet. Inga problem.

Att ha separat mic är inget kul när man spelar...

Permalänk
Medlem

Har varit få sökare här senaste tiden så jag vill bara meddela att vi är två stycken som kör 1-2 ggr / vecka med en egen mumble server (jättebra ljud och funkar prima för voicechat). Vi söker andra som vill köra men ni måste ha långsam reaktionsförmåga och vara minst 30 år gammal =). Vår plan är att om man har en plan så kan man övervinna de unga som bara sitter hemma och spelar samt annat folk som spenderar för mycket tid med BF3. Det gäller bara att sammarbeta, därav mumble!

Så har du headset och känner dig någorlunda träffad, skicka PM !!

Permalänk
Medlem

Är 15 år och klassas väl som fjortis i dessa kretsar, Jag nickar Axelind, så come at me pensionärer
(Om ni inte ser, så hämta läsglasögonen, försök inte kolla närmare skärmen, den kan gå sönder )

Permalänk
Skrivet av kdr:

Har varit få sökare här senaste tiden så jag vill bara meddela att vi är två stycken som kör 1-2 ggr / vecka med en egen mumble server (jättebra ljud och funkar prima för voicechat). Vi söker andra som vill köra men ni måste ha långsam reaktionsförmåga och vara minst 30 år gammal =). Vår plan är att om man har en plan så kan man övervinna de unga som bara sitter hemma och spelar samt annat folk som spenderar för mycket tid med BF3. Det gäller bara att sammarbeta, därav mumble!

Är det inte bättre att joina våran Teamspeak då? Vi har hållit på nu ett bra tag med detta och det funkar klockrent med egen server, egen teamspeak m.m.
Vi har ju våran " gôbbklan" och vi blir fler och fler. Adda gärna mig på battleloggen: KramgoaBalboa

[SWW2] Swec Walker Warriors 2

http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/platoon/283265524...

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem
Skrivet av KramgoaBalboa:

Är det inte bättre att joina våran Teamspeak då? Vi har hållit på nu ett bra tag med detta och det funkar klockrent med egen server, egen teamspeak m.m.
Vi har ju våran " gôbbklan" och vi blir fler och fler. Adda gärna mig på battleloggen: KramgoaBalboa

Will do

Vi söker ändå folk som vill spela i en mindre grupp (1-2squads) och köra 1-2ggr/vecka. Vi halvsuger så förvänta dig få headshot

Permalänk
Skrivet av kdr:

Will do

Vi söker ändå folk som vill spela i en mindre grupp (1-2squads) och köra 1-2ggr/vecka. Vi halvsuger så förvänta dig få headshot

Vi/jag är inte nå bättre heller. Därför vi har denna klan(göbber). Bara för att det ska vara roligt och palla att man dör ibland/ofta

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdr:

Will do

Vi/jag är inte nå bättre heller. Därför vi har denna klan(göbber). Bara för att det ska vara roligt och palla att man dör ibland/ofta

Hej!

Kör ni fortfarande och har ni i så fall plats för en 31,5-åring med 2 barn?

(Barnen är inte med och spelar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Lirar inte BF3... men jag brukar få vara med och gibba CS med styvsonen och hans polare. Brukar skratta åt de i skype och säga "påånad av en gubbe, fan vad sämst ni är". Man lirade ju faktiskt CS halvseriöst i yngre dar

Fyller för övrigt 34 i år... så man tillhör väl den äldre sektionen här och i datorspelsvärlden?!

Haha nix, inte i datorspelvärlden iaf Jag är snart 46 och kör både wow, BF3 och CS. 2 barn (vuxna nu). Spelat sen 30 ungefär. Började med CS som alla andra, gick över till UT för att sen fastna i wowträsket. Nu har jag problem med spelron så det blir max 1-2 timmar varje gång.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KingCobra:

Haha nix, inte i datorspelvärlden iaf Jag är snart 46 och kör både wow, BF3 och CS. 2 barn (vuxna nu). Spelat sen 30 ungefär. Började med CS som alla andra, gick över till UT för att sen fastna i wowträsket. Nu har jag problem med spelron så det blir max 1-2 timmar varje gång.

Härligt! En polare har tjatat som fan att jag ska köpa BF3... hans tjat intensifierades när origin hade kampanj på BF3 Premium. Så jag slog till... nu brukar jag sitta i mumble med han och några andra... alla andra är tidiga 70-talister, så jag född 78 är yngst

Man ligger på +sidan i KD-ratio dessutom... weeee! Det jobbigaste i början var ju att man inte kunde en endaste karta, jag som vanligtvis brukar ragequitta i CS när det blir nya kartor som jag inte kan och blir backstabbad eller dödad av nån camper!

Permalänk
Skrivet av PeCo:

Hej!

Kör ni fortfarande och har ni i så fall plats för en 31,5-åring med 2 barn?

(Barnen är inte med och spelar)

Jajjemensan. Bara att joina vettdö.
Vad har du för namn i Bf3 då? Kolla några trådar upp så ser du vart vi håller hus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jajjemensan. Bara att joina vettdö.
Vad har du för namn i Bf3 då? Kolla några trådar upp så ser du vart vi håller hus.

Kanon!

BF3 nick: PiddanC

Permalänk
Medlem

Läckert!
Letade efter trådar om ljudkort och hittade denna ist.

37 med 2 barn. Spelar av och till beroende på humör och fruns nycker ;). Mest BF3 och WOT.
Ingen hejare på BF3 men funkar bra som kanonmat!

Nickar NcLr11111

Ska ta och snurra runt lite här och se var nu håller hus, om plats finns vill säga!?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av nilhe1:

Läckert!
Letade efter trådar om ljudkort och hittade denna ist.

37 med 2 barn. Spelar av och till beroende på humör och fruns nycker ;). Mest BF3 och WOT.
Ingen hejare på BF3 men funkar bra som kanonmat!

Nickar NcLr11111

Ska ta och snurra runt lite här och se var nu håller hus, om plats finns vill säga!?

Ni är välkomna
Jag addar er på Battleloggen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjenare grabbar och tjejjer, detta har helt gått mig helt förbi fantastiskt bra initiativ...spelat BF3 ett tag själv nu men är lite tråkigt då jag saknar teamwork.
är 40+ och passar väl in i erat gäng.
Är ca lvl 50 colonel och nickar Lvl1Hitman.
skickade en "Join" idag och ska fixa teamspeak under dagen...ser fram emot lite roligt snack under spel.

En fråga bara...har aldrig använt teamspeak..kollade på deras hemsida och det finns olika att ladda ned...vilken ska jag ha?

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

Tjenare grabbar och tjejjer, detta har helt gått mig helt förbi fantastiskt bra initiativ...spelat BF3 ett tag själv nu men är lite tråkigt då jag saknar teamwork.
är 40+ och passar väl in i erat gäng.
Är ca lvl 50 colonel och nickar Lvl1Hitman.
skickade en "Join" idag och ska fixa teamspeak under dagen...ser fram emot lite roligt snack under spel.

En fråga bara...har aldrig använt teamspeak..kollade på deras hemsida och det finns olika att ladda ned...vilken ska jag ha?

http://www.teamspeak.com/?page=downloads
Client 32-bit 3.0.9.2
eller den här Client 64-bit 3.0.9.2 beroende vad du har för system.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

30 år med 2 barn å tant. Lvl 20 nu å lira rätt casual. Man dör väl några gånger mer än man dödar =D

Heter Spers i bf

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdr:

Alltså, jag är 38 men har ett litet problem med reaktionsförmågan. Så är det okej om man bara skjuter motståndarna direkt innan dom hinner reagera eller måste man vänta tills dom fått nog mycket tid på sig? Iaf, skämt å sido, får se om jag joinar, men vet inte om jag behöver fler att spela med eftersom det blivit för många timmar sen release trots barn, fru och arbete.

Permalänk
Medlem

Kul att hitta ett vad det verkar ett gött gäng som sitter och strider, addade mig för någon dag sedan till er Pluton och la till den där teamspeak servern men ... hur gör jag för att ser vart ni spelar just NU?
Har mest spelat ensam varg och inte så mycket i team tidigare så lite hjälp önskas till denna 35 år gamla "gubbe",

Heter MrLindstrom i spelet och har tyvärr mer tagit emot mer kulor än vad jag träffat andra men har kul ändå

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

du måste vara kompisar med oss om du ska se var vi sitter och spelar
vi är ett gäng som spelar nästan dagligen

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Skrivet av _robban:

Kul att hitta ett vad det verkar ett gött gäng som sitter och strider, addade mig för någon dag sedan till er Pluton och la till den där teamspeak servern men ... hur gör jag för att ser vart ni spelar just NU?
Har mest spelat ensam varg och inte så mycket i team tidigare så lite hjälp önskas till denna 35 år gamla "gubbe",

Heter MrLindstrom i spelet och har tyvärr mer tagit emot mer kulor än vad jag träffat andra men har kul ändå

Antar att du menar battleloggen? Om det är det du menar så måste man vara vänner där. Jag addade dig just nu, så kolla där + adda vänner som sagt var i plutonen(Bör tilläggas att det finns en gräns på 100 vänner totalt).

Visa signatur

Permalänk

Se till att ni gamlingar inte får hjärtattack eller liknande när ni blir piskade hehe Ha't!

Permalänk

Finns det plats för en 53 årig "gubbe" oxå
Finns inge roligare än o smattra på med en grogg vid sidan om

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Skrivet av skibbetyskott:

Se till att ni gamlingar inte får hjärtattack eller liknande när ni blir piskade hehe Ha't!

haha lillplutt varför tror du vi har en grogg me oss

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hasse42sthlm:

haha lillplutt varför tror du vi har en grogg me oss

Jo det är väl sant! hehe

Permalänk
Skrivet av skibbetyskott:

Jo det är väl sant! hehe

Man dör lycklig varje gång

Visa signatur

Permalänk

Fasen va ballt. Jag e 31år, kass på att skjuta men relativt duktig heliförare, kanske letar upp er när jag hinner. Mitt nick är samma som här.

Permalänk
Medlem

Antar att du menar battleloggen? Om det är det du menar så måste man vara vänner där. Jag addade dig just nu, så kolla där + adda vänner som sagt var i plutonen(Bör tilläggas att det finns en gräns på 100 vänner totalt).

Ahaaa stort tack, lärt mig något idag med då

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

Vad har du för nick då Hasse?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst igenom hela tråden, men vad sägs om att vi ungdomar på SweC drar ihop SweC:s Fjortispluton och möter SWW? Kan bli kul. Kanske en livestream.

EDIT: Såg att QQMore redan hade kommit med förslaget, men, idén är där. Fjortisarna mot gubbarna i årets SweC-match!

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.