Sökes: Trevliga föräldrar som spelar bf3.

Permalänk
Medlem

jag är på och panga lite.. hittas oftast på WEbhallens servers då jag är admin där

32år med en busig liten 2åring här hemma och en trotsig sambo^^ haha

Mitt nick är Znajkan

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk

Inte än, tänkte börja med 32 sedan behöver jag nog lite ekonomisk stöttning för en 64. Hyra ligger på drygt 700/månad för en sån.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk

64 server

Skrivet av Robbansvenske:

Har "vi" någon 64 server? som man kan spela på?

Inte än, tänkte börja med 32 sedan behöver jag nog lite ekonomisk stöttning för en 64. Hyra ligger på drygt 700/månad för en sån.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MechMike1973:

Min personliga uppfattning är att det är mycket, mycket roligare att spela på 40-50-slots servrar som kör conquest large.

Slantar gärna upp lite om det blir en seriös satsning på servern så att säga.

Permalänk
Medlem

Är 21 och skulle gärna tänka mig spela mot lite äldre eller fjortisar Kommer hålla lite koll på tråden om det blir något seriöst med servers mm

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Min personliga uppfattning är att det är mycket, mycket roligare att spela på 40-50-slots servrar som kör conquest large.

Slantar gärna upp lite om det blir en seriös satsning på servern så att säga.

Håller med dig, har väl som målsättning att vi skall kunna ha en sådan. Det verkar som om intresset är stort så jag tänkte att jag hyr en 32 till att börja med....solokvist för att sedan kunna växla upp till en 64.

Behöver 4-5 seriösa som kan tänka sig att köra detta tillsammans och det tror jag vi hittar.

Visa signatur

Permalänk

Finns det någon form för VOIP?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 16GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V | Asus R9 280 | Corsair 750w | PNY 900gb ssd | Windows 10 64bit | LG oled 24" |

Permalänk
Medlem

Tack för ikväll!
Vore kul om alla som följer tråden lade till servern i favoriter och hoppade in och körde. Lite lyxigt är det ju att kunna bestämma om vilka kartor och inställningar den skall ha.

Permalänk

VOIP

Skrivet av Robbansvenske:

Finns det någon form för VOIP?

Nej inte vad jag vet...hoppas dock att det kommer för det är grymt smidigt. Har annars dålig koll på bra lösningar för komm.

Visa signatur

Permalänk

Nu börjar det roliga...

Skrivet av Tjodd:

Tack för ikväll!
Vore kul om alla som följer tråden lade till servern i favoriter och hoppade in och körde. Lite lyxigt är det ju att kunna bestämma om vilka kartor och inställningar den skall ha.

Tack själv, det blir bra mkt roligare på en gång....speciellt om man kan driva med motståndaren på ett schysst sätt! Nu skall vi få in fler att köra där och sedan hitta någon schysst lösning för kommunikationen! Jag har redan gjort lite justeringar på servern efter kvällens körning.

Tisdag kväll = nästa gamingkväll för min del.

Visa signatur

Permalänk

Joina SWW2

Skrivet av prOZac:

jag är på och panga lite.. hittas oftast på WEbhallens servers då jag är admin där

32år med en busig liten 2åring här hemma och en trotsig sambo^^ haha

Mitt nick är Znajkan

Du är välkommen att joina plutonen för snart medelålders

Swec Walker Warriors 2

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Roligt att äldre inte dissar it kulturen

Permalänk

Det låter skoj!
Jag har precis börjat lira lite BF och är grön som en ärta, ägnar det mesta av min tid med att krascha helikoptrar och bli skjuten i huvudet. Inte heller har jag några barn men jag och sambon håller precis på att skaffa valp vilket jag tänker är ungefär samma sak. Skulle gärna vara med och panga. Skickade en ansökan till sww2; nick Frenkenheim

Permalänk
Medlem

Jag är oxå sugen... 40 år gammal o precis kommit till level 50 Kan oxå vara med o bidra några kronor till eventuell server såklart. Ingamenick Sw3de.. Lirar mest på gotland eller webhallen, men dyker upp på sweclockers server oxå ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

Roligt att äldre inte dissar it kulturen

Många av oss "äldre" växte upp med en Tac2, handkontroll eller game watch i näven. Vi har skruvat tonhuvuden, trimmat användande av RAM-minnen, tvingats skriva våra egna spel och blåst rent fler kassetter än vad som är accepterat.
Det är vi som är skyldiga till "IT-kulturen".

Permalänk
Medlem

Ansökte till sww2, blev aldrig av till den första. Fru samt 2 barn.. 302stang

Permalänk
Medlem

ansökte till 2'an då ettan var full redan

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av MechMike1973:

Nej inte vad jag vet...hoppas dock att det kommer för det är grymt smidigt. Har annars dålig koll på bra lösningar för komm.

Tror nån i min [SWW} platoon har TS server. Gå in på vår Platoon presentation och kolla. Ska bara kolla med honom så det är ok, men det tror jag!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk

TS server

Skrivet av MjGroggy:

Tror nån i min [SWW} platoon har TS server. Gå in på vår Platoon presentation och kolla. Ska bara kolla med honom så det är ok, men det tror jag!

Kanon, det vore schysst att hitta en bra com-lösning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var inne en kort stund och spelade på er server nu, hoppas det går bra med en 25-årig familjefar.. Kommer nog dyka upp mer framöver!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Hejsan,
Kul och se att det finns fler "seriösa" föräldrar som spelar BF3.
Jag har precis ansökt till klanen då det skulle vara kul och lira lite "teamplay" med likasinnade.
Själv så når man snart 40... och blir konstant påhoppad hemma pga mitt BF3 spelande. Har inte lyckats få frugan att förstå tjusningen med BF3. Snart är det dax att börja skola in sonen och dottern i BF3
Mitt nick är Zaigo.

Permalänk

Låter kulle med lite gubbspelande, är själv pappa på 35+ med en grabb på snart 7.
Har haft spelet en vecka(fortfarande noob) och varit trollbunden sedan dess, gillar egentligen inte BF serien men denna 3an har lagt in en fullträff:) - får leta lite och se om jag hittar sww i battlelogen.

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk

Är gärna på om det går bra?
42 år och 1 son på 14 år. 3-skiftarbetare. Har själv en mumble-server på 10 slots.
Vart skulle man anmäla sig sa ni?

Warname: KramgoaBalboa

Ps.
Nån mer från Värmland tro??

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Skrivet av Balboa666:

Är gärna på om det går bra?
42 år och 1 son på 14 år. 3-skiftarbetare. Har själv en mumble-server på 10 slots.
Vart skulle man anmäla sig sa ni?

Warname: KramgoaBalboa

Ps.
Nån mer från Värmland tro??

Tjena
Sök på Swec Walker Warriors 2 i battlelog under plattons

Permalänk
Skrivet av Sparven80:

Tjena
Sök på Swec Walker Warriors 2 i battlelog under plattons

Bare å fråge där alltså?
Då gör jag det när jag kommer hem efter natt-skiftet.
Tack å hej.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balboa666:

Bare å fråge där alltså?
Då gör jag det när jag kommer hem efter natt-skiftet.
Tack å hej.

Du bara klickar på 'apply to join' knappen.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Du bara klickar på 'apply to join' knappen.

Jaha, så enkelt. Trodde man skulle presentera sig lite och så?
Men detta gör jag te möran :-).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

spelade lite igår kväll (tisdag) på SWW2 servern
trevlig stund med trevligt sällskap
ser fram i mot nästa

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Då tycker jag vi unga som har hur mycket tid som helst också skapar en pluton. Så kan vi köra lite matcher mot er rullatorburna gubbar sen! >:)
Vi kan heta Tidsfördrivarna eller TMST -> Too Much Spare Time. Haha, skämt åsido kul att ni gamlingar orkar ta tag i saker med eran " ringa " ålder.

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

spelade lite igår kväll (tisdag) på SWW2 servern
trevlig stund med trevligt sällskap
ser fram i mot nästa

Om det var Operation firestorm banan så var jag med...

Vill minnas att det lag med mest SWWare vände det stora försprånget som det andra laget ha de och vann rundan

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]