Ok, ursäkta bumpningen men jag tänkte bara säga att problemet nu är löst och jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter.
Först försökte jag få kontakt med dem via den svenska supportsidan, där fick jag aldrig svar på meddelandet jag skickade. Sedan skickade jag samma sak på den engelska sidan, de var ganska snabba på att svara men de gav mig bara konstiga standardiserade svar. En smakbit får ni nedan, totalt var det 12 meddelanden som skickades.
"I understand your attachment towards your game. In fact, your involvement and affiliation with EA, motivates us. I assure you my support throughout.
After having reviewed your email, I understand that you want to change your email address. Please allow me to ask you the reason for doing so. "
Jag försökte förklara att jag redan hade bytt min epost och att det inte fungerade osv, men de verkade inte förstå att något kunde ha gått snett i deras system, och sade att eposten jag försökte byta till var upptagen osv. Till slut gav de mig bara en länk till deras sida där man byter epost, samma sida som jag hade förklarat gång på gång att den inte fungerade. I samma vända gav de mig en rabattkod som jag kunde använda på Origin, jag försökte mejla tillbaka och säga att de fortfarande inte hade förstått felet eller lyckats åtgärda det. Efter detta fick jag inga mer svar, de ignorerade mig.
Trots detta fick jag en trevlig överraskning idag när jag loggade in på Origin, jag fick upp en "Välkommen till ditt nya konto"-ruta och kunde konstatera att det nu hade separerats så att det fanns ett konto för varje e-postadress, istället för ett konto blandat med båda e-postadresserna. Jag har svårt för att tro att det är supporten som fixade det, det är nog mer troligt att det var en tekniker som hittade någon bugg någonstans.