Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur får man tag i EA support?

Permalänk

Hur får man tag i EA support?

Jag registrerade mig på Origin en gång i tiden för att spela BF3-betan. Senare skaffade jag en ny e-postadress och försökte ändra till den i mitt konto på något vis, vilket slutade med att jag kunde logga in med min nya adress på www.ea.com. Om jag går in i min profil däremot så står fortfarande min gamla adress och det är dit alla meddelanden kommer, om jag försöker ändra till min nya igen står det att adressen är upptagen. När jag försöker logga in på Origin med min nya adress får jag ett meddelande om att "autentiseringsservrarna kan vara nere bla bla bla" (det står dock inte att lösenordet eller användarnamnet är fel, som det gör om man skriver in ett ogiltigt konto). Jag kan ju inte göra ett nytt konto heller för nu är ju båda mina e-postadresser redan använda.

Poängen är att EA har fifflat sönder det och jag måste få kontakt med dem, men hur? Jag har letat i två timmar och kommer bara till denna värdelösa sida: https://help.ea.com/?showhome=true

Ska det inte gå att nå dem via e-post eller chat?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick ringa något svenskt 08-nummer. Blev kopplad till USA där jag i 20+ minuter var tvungen att förklara varför jag ville byta e-post. Först var det helt omöjligt, men efter en massa kontrollfrågor gick det vägen.

Tacka vet jag Steam.

http://www.ea.com/se/1/kundsupport

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Tack för svar. När jag läser det funderar jag på att bojkotta skiten istället. Det irriterar mig att EA och Valve inte kan lösa sina löjliga problem, nu tänker jag inte köpa något av EA förrän jag kan göra det på Steam.

Permalänk

Ok, ursäkta bumpningen men jag tänkte bara säga att problemet nu är löst och jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

Först försökte jag få kontakt med dem via den svenska supportsidan, där fick jag aldrig svar på meddelandet jag skickade. Sedan skickade jag samma sak på den engelska sidan, de var ganska snabba på att svara men de gav mig bara konstiga standardiserade svar. En smakbit får ni nedan, totalt var det 12 meddelanden som skickades.

"I understand your attachment towards your game. In fact, your involvement and affiliation with EA, motivates us. I assure you my support throughout.

After having reviewed your email, I understand that you want to change your email address. Please allow me to ask you the reason for doing so. "

Jag försökte förklara att jag redan hade bytt min epost och att det inte fungerade osv, men de verkade inte förstå att något kunde ha gått snett i deras system, och sade att eposten jag försökte byta till var upptagen osv. Till slut gav de mig bara en länk till deras sida där man byter epost, samma sida som jag hade förklarat gång på gång att den inte fungerade. I samma vända gav de mig en rabattkod som jag kunde använda på Origin, jag försökte mejla tillbaka och säga att de fortfarande inte hade förstått felet eller lyckats åtgärda det. Efter detta fick jag inga mer svar, de ignorerade mig.

Trots detta fick jag en trevlig överraskning idag när jag loggade in på Origin, jag fick upp en "Välkommen till ditt nya konto"-ruta och kunde konstatera att det nu hade separerats så att det fanns ett konto för varje e-postadress, istället för ett konto blandat med båda e-postadresserna. Jag har svårt för att tro att det är supporten som fixade det, det är nog mer troligt att det var en tekniker som hittade någon bugg någonstans.

Permalänk
Medlem

Håller på att leta efter ett e-mail, men hittar inget. Tänker [censur] inte ringa. Väldigt dålig stil av EA.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag ringde dem och fick prata med en (svensk) kvinna, som hjälpte mig ganska omgående att byta e-mail. Snabbt och smidigt.
Maila dem inte, det är helt värdelöst.

Ring @ 08-4468 0004 istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.