Samsung Galaxy SII & Telia mobilsurf?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy SII & Telia mobilsurf?

hej, jag undrar hur mycket av mobilsurf potten går åt till spotify? när farten sänks, påverkas spotify då?:)

hur är batteri tiden i GSII? får man med något headset till luren man kan byta låt med?:)

sen undrar jag ang "Xqisit Starter Set Galaxy S II - transparant" får man med samma displayskydd som det man köpa ovanför detta valet på telias sida? (Copter Displayfilm Sam Galaxy S II)

grymt sugen på en ny lur, samtidigt som min mp3spelare börjar få dålig batteritid:)

MVH Flancen

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag har 500 MB/månad som räcker gott och väl. Jag surfar mycket och använde ca 250 MB i februari. Du hinner alltså lyssna en hel del innan hastigheten begränsas.

Batteritiden är okej, jag har gjort det till rutin att ladda telefonen varje kväll. Då räcker batteriet, även om man spelar hela dagen.

Ett par hörlurar följer med, dock finns det ingen knapp för att byta låt.

Displayskyddet vet jag inget om, dock är jag missnöjd på Zagg's skydd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

ok, tackar för svaret, finns det någon annan sida som säljer silikon skal och display skydd till en samsung?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av flancen:

ok, tackar för svaret, finns det någon annan sida som säljer silikon skal och display skydd till en samsung?:)

Ebay UK. Köpte två av mina silikonskydd där + 10 skärmskydd för under hundralappen. Kan även nämna att skärmskyddet som följde med silikonskyddet har suttit där under en månad eller två nu, och skicket är fortfarande nästan som när jag satte dit den. (Är iofs väldigt rädd om mina mobiler. )

Permalänk
Medlem

byt till telenor om du inte vill hålla på med mobilsurfpott. De är den enda operatören som är helt obegränsad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shauni:

byt till telenor om du inte vill hålla på med mobilsurfpott. De är den enda operatören som är helt obegränsad.

Telenors definition av 'helt obegränsad' surf..

"Telenor tillämpar fair usage policy för att säkerställa en jämn och hög användarupplevelse för våra kunder. Det innebär att Telenor förbehåller sig rätten att, i de fall användarens dataförbrukning överstiger tio gånger normal förbrukning under de senaste 30 dagarna, tillfälligt ge den berörda användaren en lägre hastighet (200kbit/s), med syfte att säkerställa att övriga användare inte drabbas av störningar." (/Telenor.se)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde0100:

Jag har 500 MB/månad som räcker gott och väl. Jag surfar mycket och använde ca 250 MB i februari. Du hinner alltså lyssna en hel del innan hastigheten begränsas.

Batteritiden är okej, jag har gjort det till rutin att ladda telefonen varje kväll. Då räcker batteriet, även om man spelar hela dagen.

Ett par hörlurar följer med, dock finns det ingen knapp för att byta låt.

Displayskyddet vet jag inget om, dock är jag missnöjd på Zagg's skydd.

Skickades från m.sweclockers.com

tackar för svaret:)

Skrivet av Frost_Bajt:

Ebay UK. Köpte två av mina silikonskydd där + 10 skärmskydd för under hundralappen. Kan även nämna att skärmskyddet som följde med silikonskyddet har suttit där under en månad eller två nu, och skicket är fortfarande nästan som när jag satte dit den. (Är iofs väldigt rädd om mina mobiler. )

intressant, ska kolla upp det lite mera nogrannare:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Du förlorar mycket av skärmens helhet med ett skydd. Alltså mycket av upplevelsen. Jag kör utan, fungerar perfekt. Ljudet i standard lurarna är väldigt imponerande.

Kolla denna, så ser du vad telefonen går för om du skulle tappa den (utan skydd)

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde0100:

Ett par hörlurar följer med, dock finns det ingen knapp för att byta låt.
Skickades från m.sweclockers.com

Du kan byta låt; tryck två gånger på headsetsknappen, en gång för att pausa.

Permalänk
Medlem

Jag tog största datorpaketet och jag ångrar det bittert. Har du wlan hemma så surfar du ju alltid via det ändå, dvs majoriteten av datatrafiken via 3G är för mig lite slösurf och spotify. Då klarar du dig utmärkt på någon gig i månaden.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Telenors definition av 'helt obegränsad' surf..

"Telenor tillämpar fair usage policy för att säkerställa en jämn och hög användarupplevelse för våra kunder. Det innebär att Telenor förbehåller sig rätten att, i de fall användarens dataförbrukning överstiger tio gånger normal förbrukning under de senaste 30 dagarna, tillfälligt ge den berörda användaren en lägre hastighet (200kbit/s), med syfte att säkerställa att övriga användare inte drabbas av störningar." (/Telenor.se)

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är bara där "in case of". Finns INGEN som har blivit begränsad som använder Telenor.
Dessutom gäller bara det där OM masten är full och väldigt många som utnyttjar internet, då sänks det temporärt i två timmar.
Det är inte resten utav månaden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Snusfri

Med Tre kontant så får man 2gb/månaden iaf, det har jag och har knappt använt något

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Du förlorar mycket av skärmens helhet med ett skydd. Alltså mycket av upplevelsen. Jag kör utan, fungerar perfekt. Ljudet i standard lurarna är väldigt imponerande.

Kolla denna, så ser du vad telefonen går för om du skulle tappa den (utan skydd)

http://www.youtube.com/watch?v=WRMRjuikgW4

intressant film:)

har inte iPhone ett "hårding" glas på skärmen?:s

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

intressant film:)

har inte iPhone ett "hårding" glas på skärmen?:s

Nej, en iPhone utan skydd tål som du ser i videon, i stort sett ingenting medan du kan tappa din SGS2 utan några större defekter.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Nej, en iPhone utan skydd tål som du ser i videon, i stort sett ingenting medan du kan tappa din SGS2 utan några större defekter.

där ser man, har du en SG2 månne?:)

undrar om silikonskydd gör den bekvämare att hålla i:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

där ser man, har du en SG2 månne?:)

undrar om silikonskydd gör den bekvämare att hålla i:)

Ja det har jag. Bästa telefonen jag haft i min ägo och då har jag haft väldigt många olika. Jag kör helt utan skydd. Som sagt tidigare förstör ett skärmskydd mycket av upplevelsen av skärmen. Jag kan dock förstå att man vill ha ett skydd om man t.ex. använder telefonen i lite jobbigare miljöer som industri jobb och annat. Men annars tycker jag du kan skippa det.

Gällande silikonskydd har jag ingen aning då jag inte testat det. Telefonen känns väldigt bra i handen såvida du inte har jätte små händer.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja det har jag. Bästa telefonen jag haft i min ägo och då har jag haft väldigt många olika. Jag kör helt utan skydd. Som sagt tidigare förstör ett skärmskydd mycket av upplevelsen av skärmen. Jag kan dock förstå att man vill ha ett skydd om man t.ex. använder telefonen i lite jobbigare miljöer som industri jobb och annat. Men annars tycker jag du kan skippa det.

Gällande silikonskydd har jag ingen aning då jag inte testat det. Telefonen känns väldigt bra i handen såvida du inte har jätte små händer.

tackar för svaret på det och höjer med en till: headsetet man får med, är det med in-ear plugs?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

tackar för svaret på det och höjer med en till: headsetet man får med, är det med in-ear plugs?:)

Ja, du får med olika storlekar också. Ljudet är schysst (jag är kräsen med ljud så de betyder alltså att det är klart godkänt!) Det stänger ute övrigt ljud bra också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja, du får med olika storlekar också. Ljudet är schysst (jag är kräsen med ljud så de betyder alltså att det är klart godkänt!) Det stänger ute övrigt ljud bra också.

gött mos, då verkar valet av nästa telefon vara klart då, kan tyvärr inte vänta på 3an, då jag fyller 25 under sommaren och vill ha max 25:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

gött mos, då verkar valet av nästa telefon vara klart då, kan tyvärr inte vänta på 3an, då jag fyller 25 under sommaren och vill ha max 25:p

Yes. Samma som jag tog då.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Yes. Samma som jag tog då.

verkar vara bästa abonemanget för mej då de flesta jag känner har telia som de tog via en iphone:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av Kraeshok:

Du kan byta låt; tryck två gånger på headsetsknappen, en gång för att pausa.

Sedär, nu fick man lära sig nåt.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD