Akutfall behöver snabb hjälp

Permalänk
Medlem

Akutfall behöver snabb hjälp

Jag skulle avinstallera mina drivrutiner på mitt 6950 genom CCC såklart. Jag trycker på avinstallera sedan börjar den ladda lite. Som vanligt så blir skärmen svart en stund och i vanliga fall så brukar den ju bli normal igen, men i detta fallet så fuckade allt ihop upp. Det är färger överallt och jag kan inte se ett skit. Har kopplat in mitt gamla 5770 och det funkar helt ok.

Jag har inte klockat mitt 6950 eller rört voltage. Jag installerade drivrutiner igår och då var det ju inte problem.... jag skulle bara avinstallera dom idag för att använda drivesweper eller vad det heter...

Jag har testat att flippa switchen, men allt är det samma..

Varför har detta hänt? Hur fixar jag det? Datorn funkade ju perfekt tills jag skulle avinstallera mina drivrutiner.. fan vad jag stör mig på att detta ska hända en fredag.

Ska jag testa att avinstallera drivrutinerna på detta kortet nu och använda sweper sedan testa att sätta tillbaka mitt 6950? men drivrutinerna sitter ju i grafikkortet?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Ingen? :/

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

ok hmmm Fattar knappt.... men kan du se något på skärmen med ditt 6950? och kan man inte ladda ner nya drivrutiner för kortet är i datorn? (persoligen vet jag inte) kanske kan du koppla in båda korten och ta bilden från 5770 och ladda ner nya drivrutiner.

detta e kanske inte till mycket hjälp...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av KlyfftPotatis:

men drivrutinerna sitter ju i grafikkortet?

Nej, de ligger på hårddisken. Hoppas det kan vara till hjälp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Nej, de ligger på hårddisken. Hoppas det kan vara till hjälp.

Så menar du att jag ska göra en clean reinstallation med mitt 5770 som är inkopplat nu? och sedan använda sweeper, stänga av datorn, och byta tillbaka till mitt 6950?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

ok hmmm Fattar knappt.... men kan du se något på skärmen med ditt 6950? och kan man inte ladda ner nya drivrutiner för kortet är i datorn? (persoligen vet jag inte) kanske kan du koppla in båda korten och ta bilden från 5770 och ladda ner nya drivrutiner.

detta e kanske inte till mycket hjälp...

Nej, det är det som är det hela problemet :/ använde mig ändast av CCC när jag skulle avinstallera och skärmen blev då helt konstig. Den är svart och med typ blandade färger från min bakgrundsbild.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Starta felsäkert läge. Avinstallera allt som har med ATI att göra.
Ladda ner nyaste själv från ATI:s hemsida och prova igen.

Skippa sweep tills det fungerar.
Använd lägg till ta bort/program och funktioner i kontrollpanelen.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Nej, det är det som är det hela problemet :/ använde mig ändast av CCC när jag skulle avinstallera och skärmen blev då helt konstig. Den är svart och med typ blandade färger från min bakgrundsbild.

en fråga har du msi afterburner eller något annat liknande program på datorn testa och avinstallera det isåfall råkade ha kvar en profil med en annan fläktjustering från msi afterburner och gjorde en i sapphire trixx utility och då började det bli raveparty på skärmen i blandade färger

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av KlyfftPotatis:

Så menar du att jag ska göra en clean reinstallation med mitt 5770 som är inkopplat nu? och sedan använda sweeper, stänga av datorn, och byta tillbaka till mitt 6950?

Jag vet inte vad Sweeper är, men jag antar att det är ett program som tar bort alla spår av installerade drivrutiner. Om det är så, behöver du inte använda det, för du behöver inte installera drivrutiner för ditt 5770 för att kunna installera Windows.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers