Permalänk

Xbox 360 kontroll i PC

Hejsan, hoppas jag postade denna tråd i rätt forum.

Jag spelar CoD: MW3 på PC och vill börja spela med en xbox 360 handkontroll.

Nu till mina frågor:

1. Hat CoD: MW3 stöd för en Xbox 360 handkontroll?

2. Jag har redan en Xbox 360 kontroll(trådlös), går det att köpa ngn sladd så den går att använda, om ja, var?

3. Vad skulle va det billigase alltenativet för att få det att funka?

Tack på förhand!
MVH Artur

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

varför vill du lira ett FPS med 360 dosa på PC? du kommer ju bara få stor däng hela tiden då alla andra kör med mus
spelet har inte stöd direkt för 360 dosa, min fungerar allafall inte.
men det finns program man kan använda för att få det att fungera till dem flesta spelen

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Hejsan, hoppas jag postade denna tråd i rätt forum.

Jag spelar CoD: MW3 på PC och vill börja spela med en xbox 360 handkontroll.

Nu till mina frågor:

1. Hat CoD: MW3 stöd för en Xbox 360 handkontroll?

2. Jag har redan en Xbox 360 kontroll(trådlös), går det att köpa ngn sladd så den går att använda, om ja, var?

3. Vad skulle va det billigase alltenativet för att få det att funka?

Tack på förhand!
MVH Artur

MS har slutat sälja en separat trådlös mottagare till 360 controllern, ev. om du kan få tag på en begagnad. Annars köper du en ny handkontroll som är gjord för windows och xbox. Alternativt en med sladd, som ska fungera out of the box.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Finns mottagare billigt, ex denna http://www.dealextreme.com/p/designer-s-xbox-360-2-4ghz-wirel...

Den fungerar även med de officiella drivrutinerna från microsoft, har en sådan och skivan har jag aldrig använt. Man fick dock installera drivrutinerna manuellt, men efter det så fungerar det perfekt i spel som stödjer kontrollen automatiskt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

En trådlös mottagare kostar runt 100kr på tradera. Bara att söka på xbox 360 wireless så ska du nog hitta

Permalänk
Testpilot

Eftersom det handlar om datorspelande så bör tråden ligga i kringutrustning, var handkontrollen kommer från spelar mindre roll.
*Tråd flyttad*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?search=xbox%20... gör jobbet för mig i alla fall. Sen kan man ju fråga varför man vill spela FPS med kontroll på PC men det är ju upp till var och en

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

varför vill du lira ett FPS med 360 dosa på PC? du kommer ju bara få stor däng hela tiden då alla andra kör med mus
spelet har inte stöd direkt för 360 dosa, min fungerar allafall inte.
men det finns program man kan använda för att få det att fungera till dem flesta spelen

Jag har en 360 dosa och när jag går in på options så kan jag välja gamepad -enable/disable. Det är inte så att du har en kopia utav 360 dosan bara och det är därför det inte fungerar?

Sen förstår jag inte varför man vill spela med dosa på en dator. Det är väl lite det som är grejen med att spela spel som t.ex mw3 på dator, att man slipper spela med dosa och kan köra med tangentbord/mus.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Jag har en 360 dosa och när jag går in på options så kan jag välja gamepad -enable/disable. Det är inte så att du har en kopia utav 360 dosan bara och det är därför det inte fungerar?

Sen förstår jag inte varför man vill spela med dosa på en dator. Det är väl lite det som är grejen med att spela spel som t.ex mw3 på dator, att man slipper spela med dosa och kan köra med tangentbord/mus.

Emulator säger jag bara

Förstår inte heller varför man ska spela ett mus-anpassat spel av modell FPS till PC med handkontroll däremot

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Xbox kontrollen är super skön till div. single player spel, bilspel, DC universe (super kul och har ursprungligt stöd för Xbox 360 kontroll).

Annars är det kul att experimentera med kontrollen, typ spela Wow

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?search=xbox%20... gör jobbet för mig i alla fall. Sen kan man ju fråga varför man vill spela FPS med kontroll på PC men det är ju upp till var och en

För att man vill spela i soffan på sin stora tv istället. Sitta i en soffa med mus och tangentbord är inte direkt optimalt.

Permalänk
Medlem

Jag kollade spelet igen nu och det verkar lite konstigt, hittar inte "enable gamepad". Konstigt... Googlade snabbt och det verkar inte supportas heller. Jag är ju säker på att jag såg det?!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag använder xpadder för att mappa mus och tangentbord till min 360 handkontroll. Funkar hur bra som helst.