Lägga upp filmklipp offentligt på facebook?

Permalänk
Medlem

Lägga upp filmklipp offentligt på facebook?

Hej,

Jag är ny på facebook och har sökt och sökt men inte fått något svar.

Jag har på min facebooksida lagt upp ett filmklipp som har ett stort allmänintresse.

Men om man googlar eller länkar til min facebooksida som utomstående så syns inte filmen.

För mig är det viktigt att filmen blir allmänt tillgänglig då det är ett unikt och underbart filmklipp på en mycket omtyckt person som nyligen dött. Medan han levde så bad mig mig lägga upp filmen på internet men jag gjorde det aldrig men nu är han död och många anhöriga vill säkert kunna se den om de googlar på mitt eller hans namn.

Frågan lyder alltså, hur gör man ett filmklipp uppladdat på en öppen facebooksida tillgänglig att se för utomstående browsare. För som det ser ut nu så ser man bara min relativt spartanskt inredda sida, men inte filmklippet i fråga som är det viktigaste på sidan.

Permalänk
Medlem

ladda upp youtube och sen länka på fb sidan.

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska kunna ställa in i dina kontoinställningar på Facebook vad som ska vara publikt och inte.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Lägg upp det på youtube och bädda in (länka) det i FB.

Permalänk
Medlem

Tack.

Ni är snabba på att svara också (Sweclockers är bäst)

Synd bara att mitt youtubekonto är ett trollkonto som skulle ge vanheder åt personen om folk såg kontots andra aktiviteter, så jag får skapa nytt konto på youtube.

Permalänk
Medlem

Gå in på FB sedan är det sekretessinställningar. Välj offentlig profil. Nu kommer all information vara offentlig. Nja bäst och bäst beror på vilken fråga man vill ha svar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Hej,

Jag är ny på facebook och har sökt och sökt men inte fått något svar.

Jag har på min facebooksida lagt upp ett filmklipp som har ett stort allmänintresse.

Men om man googlar eller länkar til min facebooksida som utomstående så syns inte filmen.

För mig är det viktigt att filmen blir allmänt tillgänglig då det är ett unikt och underbart filmklipp på en mycket omtyckt person som nyligen dött. Medan han levde så bad mig mig lägga upp filmen på internet men jag gjorde det aldrig men nu är han död och många anhöriga vill säkert kunna se den om de googlar på mitt eller hans namn.

Frågan lyder alltså, hur gör man ett filmklipp uppladdat på en öppen facebooksida tillgänglig att se för utomstående browsare. För som det ser ut nu så ser man bara min relativt spartanskt inredda sida, men inte filmklippet i fråga som är det viktigaste på sidan.

nej nej för fan, ladda upp klippet på facebook, http://img526.imageshack.us/img526/7012/capturekkn.jpg och välj public

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Är det detta du söker?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Det gick till slut genom youtube.

Vet inte om man får marknadsföra sina egna saker här på forumet så jag låter bli att länka till videon.

Tack åter igen.

Permalänk
Medlem

Profilen Muki 91 hade rätt om YouTube. Men i detta fallet glömde profilen ange, att filmklippet inte behöver vara officiellt. På detta sättet slipper du all reklam. Facebook tar mot filmklipp, men är lite rädda för att det inte är privata ljudfiler. Och då officiellt på Facebook.

Permalänk
Medlem

Går inte baka in på Facebook längre.

Permalänk
Medlem

Nu får man ladda upp den själv för nu går det inte baka in den. Din sida bör vara offentlig, som många har nu.
Rolf

Permalänk
Medlem

I många fall numera så får man dessutom på YouTube inbäddad reklam om klippet identifieras att det innehåller material som har copyright.

Alternativt kan det tas bort.